Reply on: theo #12473:
Jednoznačne podľa mňa je to Žilina. Čo sa týka rozlohy som pozrel na Wikipédii a je o niečo menšia, ale ťažko povedať, že to je 100% údaj keďže Wikipédia niekedy nie je presná, ale dajme tomu, že tomu tak je. A tá doprava oproti Trenčínu je neporovnateľná, vozový park je na úplne inej úrovni, najväčším prínosom pre nich je taká veľká trolejbusová sieť.
A čo sa týka intervalu autobusov pre obchodné lokality, to je neporovnateľné s Trenčínom, tam sa mi asi nikdy nestalo, že by som čakal na autobus bez nejakého načasovania viac ako 15 min. aj to menej čakávam. A tu v TN? Ideš do Laugaricia a ak si chceš niečo vybaviť rýchlo na 20 min. tak smola, autobus ti ide každú hodinu, a to do najväčšieho nákupného censta v Trenčianskom kraji!!!
Ale na to aká je Žilinská MHD skvelá jednu vec jej musím vytknúť, kúpa časového predplatného lístka je možná len na predajnom mieste, čo mi pri takej MHD a meste a ešte aj Krajskom dosť vadí, aj to, že nepatria medzi TransCard dopravcov, podľa mňa by to bolo oveľa lepšie, tak reálne aj obyvatelia Žiliny musia mať kartu DPMŽ a ešte aj SAD ŽIlina, ktorá už patrí do TransCard.
Celá iniciatíva TransCard je skvelá, keďže aj taký študentský ISIC stačí.
Ide teda o zastávku Zlatovská, nákupné stredisko, pod ktorou sa aktuálne rekonštruujú inžinierke siete...
kvorka
- jazdia 14-15 ročné karosy (v rôznom stave rozkladu), aj to nie všetky
- jazdia Crosswaye LE (12, 11 a 9 ročné)
- jazdia 2 prímestské vozy (13 a 14 ročné, len dve dvere, vysoká podlaha, hoci jeden s klímou)
- jazdí 1 nový Crossway LE (2 ročný) s klímou
NEJAZDIA (!):
- Citelis 18M, hoci kĺbový a nízkopodlažný, čo by cestujúci iste ocenili namiesto starých karos, hoci tiež má 14 rokov
- kĺbové karosy: hoci častokrát v lepšom stave než krátke vozy
- väčšina Citelisov 12M (tuším 3 nejazdia vôbec) hoci sú nízkopodlažné
Ak teda je problém s vozmi, prázdninovú výpravu je asi logickejšie pokryť výpravou kĺbových vozov (ktoré stoja absolútne nepochopiteľne a ľudí počas COVID-u ženieme tlačiť sa do krátkeho vozu, hoci masové podujatia sa neodporúčajú, pričom ich nasadenie je aj vecou záujmu mesta o MHD a nielen tým, že 99 ľudí sa do sóla má zmestiť - to je prístup ako v 1989)
Už vôbec nehovorím, že považujem to, čo vidíme v MHD jazdiť za pomyslenú hranu a ja osobne neverím, že tie busy prejdú nezávislou STK, ak by ich polícia vyzvala.