Je to tak. Ja overujem veci až spätne, na ktoré ma niekto upozorní, ako napríklad toto, alebo ktoré sú mi od začiatku veľmi podozrivé. Lebo čítam veľa správ denne (okolo 300) a to sa nedá. Navyše, pri niektorých citlivých témach treba overovať dlhšie, pretože si vymýšľajú aj "fact checkeri", ktorí by mali byť objektívni, ale častokrát robia iba ďalšiu líniu krytia nejakej populárnej ideológii. Ale pri takýchto autobusových témach to nezvykne byť až také zamotané. A tu sa dalo overiť ľahšie, keby som nebol robil rýchlo a dal trochu pozor.
Hlavne, pri troche chcenia by si vo fotogalérii tohto webu našiel konkrétny model vozidla Iveco/Irisbus CityClass a zistil by si, že tento model vyrábaný v rokoch 1997 - 2009 nikdy nebol vyrábaný v elektrickej verzii...
Zrovna hento video je v kruhoch odporcov elektrobusov z nejakeho dovodu velmi oblubene. Uz som ho v tomto kontexte videl pouzite zo trikrat, a z jednej sotoskupiny na FB ma vyrazili ked som na to upozornil
Uch, a pritom by som bol odprisahal, že som pod videom videl iný titulok. To som tomu dal! Pointa s požiarom ostáva, ale ospravedlňujem sa všetkým. To som sa neuťal do prsta, ale rovno do paže!
Pôvodne som dačo hľadal cez slová "electric bus" a keď mi ukázalo toto (kvôli tagom v diskusii pod videom), tak som naletel rýchlemu čítaniu.
Predstavte si, že batéria elektrobusu takto nezačne horieť na voľnom priestranstve, ale niekde v uliciach mesta, kde nie sú dostatočné odstupy od okolitých objektov. https://youtu.be/1YoBiNhjMPg?feature=shared
To, o čom som písal, ale nebola zastávka na diaľnici (takých je na bývalých R, dnes D číslo 4 a 10 neúrekom. Ja píšem o tom, že autobus uhol do úplne bezpečnej zóny (v tom čs. predvojnovom modeli spravidla v mieste toho, čo sa dnes nazýva Autohof/Truckpoint) a po výmene frekvencie sa vrátil regulárne na diaľnicu.
Prešovská župa pripustila, že po rušení autobusov podporí alternatívne riešenia dopravnej obsluhy
Starostovia žiadajú 70 centov za kilometer.
"Ako doplnila Jeleňová, v prípadoch, keď budú ďalšie nerentabilné spoje rušené, sa budú hľadať alternatívne riešenia zabezpečenia dopravnej obsluhy, napríklad príspevok na prevádzku obecného auta zabezpečujúceho dopravné spojenie, čo v konečnom dôsledku bude pre kraj efektívnejšie a obslužnosť bude zabezpečená."
mi.v