Hlavne, pri troche chcenia by si vo fotogalérii tohto webu našiel konkrétny model vozidla Iveco/Irisbus CityClass a zistil by si, že tento model vyrábaný v rokoch 1997 - 2009 nikdy nebol vyrábaný v elektrickej verzii...
Zrovna hento video je v kruhoch odporcov elektrobusov z nejakeho dovodu velmi oblubene. Uz som ho v tomto kontexte videl pouzite zo trikrat, a z jednej sotoskupiny na FB ma vyrazili ked som na to upozornil
Uch, a pritom by som bol odprisahal, že som pod videom videl iný titulok. To som tomu dal! Pointa s požiarom ostáva, ale ospravedlňujem sa všetkým. To som sa neuťal do prsta, ale rovno do paže!
Pôvodne som dačo hľadal cez slová "electric bus" a keď mi ukázalo toto (kvôli tagom v diskusii pod videom), tak som naletel rýchlemu čítaniu.
Predstavte si, že batéria elektrobusu takto nezačne horieť na voľnom priestranstve, ale niekde v uliciach mesta, kde nie sú dostatočné odstupy od okolitých objektov. https://youtu.be/1YoBiNhjMPg?feature=shared
To, o čom som písal, ale nebola zastávka na diaľnici (takých je na bývalých R, dnes D číslo 4 a 10 neúrekom. Ja píšem o tom, že autobus uhol do úplne bezpečnej zóny (v tom čs. predvojnovom modeli spravidla v mieste toho, čo sa dnes nazýva Autohof/Truckpoint) a po výmene frekvencie sa vrátil regulárne na diaľnicu.
Prešovská župa pripustila, že po rušení autobusov podporí alternatívne riešenia dopravnej obsluhy
Starostovia žiadajú 70 centov za kilometer.
"Ako doplnila Jeleňová, v prípadoch, keď budú ďalšie nerentabilné spoje rušené, sa budú hľadať alternatívne riešenia zabezpečenia dopravnej obsluhy, napríklad príspevok na prevádzku obecného auta zabezpečujúceho dopravné spojenie, čo v konečnom dôsledku bude pre kraj efektívnejšie a obslužnosť bude zabezpečená."
Dispecer
A Reuters toto factcheckoval už 3 roky dozadu...
https://www.reuters.com/article/fact-check/clip-does-not-show-a-battery-electric-bus-on-fire-idUSL2N2WN1L4/