"Drahý benzín vracia Poliakov do ekologickejších vlakov, Slovensko túto príležitosť nevyužíva"
https://e.dennikn.sk/2924173/drahy-benzin-vracia-poliakov-do-ekologickejsich-vlakov-slovensko-tuto-prilezitost-nevyuziva
V článku autor píše "Obyvatelia Oravy chcú, aby sa Slovensko zapojilo do tohto projektu a vybudovalo novú železničnú trať Kraľovany – Trstená – Chabówka v podobnom štandarde, v tejto veci vznikla internetová petícia.", na konci petície je "Viac info na FB skupine Skupina Poľsko-Slovensko-autobusy" - ktorej je autor článku adminom
https://www.peticie.com/railorava
Pár rokov dozadu by som asi bol proti podobným megalomanským projektom, ale pokiaľ sa má podiel ľudí používajúcich verejnú hromadnú dopravu zvyšovať a nie znižovať, bez funkčných a znesiteľne rýchlych lokálok sa nezaobídeme, a cestovať do Poľska odkiaľkoľvek inakiaľ než z Bratislavy a mimo hlavného koridoru Katovice - Varšava je fakt utrpenie...
Edit: Dá sa ten obrázok uploadnúť nejako tak, aby sa dal pozrieť aj originál? Toto je nečitateľné
Dávam teda aj sem: https://imgur.com/a/B0RhUvN
https://e.dennikn.sk/2924173/drahy-benzin-vracia-poliakov-do-ekologickejsich-vlakov-slovensko-tuto-prilezitost-nevyuziva
V článku autor píše "Obyvatelia Oravy chcú, aby sa Slovensko zapojilo do tohto projektu a vybudovalo novú železničnú trať Kraľovany – Trstená – Chabówka v podobnom štandarde, v tejto veci vznikla internetová petícia.", na konci petície je "Viac info na FB skupine Skupina Poľsko-Slovensko-autobusy" - ktorej je autor článku adminom

https://www.peticie.com/railorava
Pár rokov dozadu by som asi bol proti podobným megalomanským projektom, ale pokiaľ sa má podiel ľudí používajúcich verejnú hromadnú dopravu zvyšovať a nie znižovať, bez funkčných a znesiteľne rýchlych lokálok sa nezaobídeme, a cestovať do Poľska odkiaľkoľvek inakiaľ než z Bratislavy a mimo hlavného koridoru Katovice - Varšava je fakt utrpenie...
Edit: Dá sa ten obrázok uploadnúť nejako tak, aby sa dal pozrieť aj originál? Toto je nečitateľné
Dávam teda aj sem: https://imgur.com/a/B0RhUvN
Možno to bude súvisieť aj s tým, že vo väčších sídlach majú krúžky mladých komunistov najvyššiu podporu. Takže logicky, tam, kde nás najviac volia, tam budeme najviac zdierať a maximalizovať rozpočtové príjmy.
810zssk
Napokon, všetky kraje majú niekde hranicu a kým cestujúcich s mesačníkom medzi Popradom a Bratislavou skutočne veľa nebude, v oblastiach na rozmedzí regiónov je celkom bežné že sú v ponuke spoje rôznych systémov - vezmi si napr. trasu Senec - Trnava. Iste, dá sa dohodnúť že napr. nejaký teoretický budúci trnavský IDS bude mať kombinované lístky s IDS BK, ale opäť sa to celé stáva neskutočne neprehľadným.
Treba tiež dodať že jednotná tarifa nemusí znamenať jednotné sadzby cestovného, je možné mať jeden tarifný systém s rovnakými základnými podmienkami platnosti, použitia a predaja lístkov, ale zachovať možnosť aby si každý región nastavil svoju cenu za prepravu, podľa toho čo je ochotný dotovať (nemôžeme čakať že IDS BK pôjde do východniarských cien, ani opačne).
Ďalší benefit je možnosť vytvoriť niečo ako švajčiarske GA, alebo rakúsky Klima-Ticket, kde základná ponuka pre domácich je ročný lístok na všetko. Ak toto cestujúci má, už nie je motivovaný používať auto, keďže každá ďalšia cesta je zadarmo.