Reply on: zakaznik #5506:
Jednotné tarifné podmienky robia cestovanie do iného regiónu prehľadnejším a jednoduchším. Benefitom je tiež že pri kombinácií rôznych dopravných systémov nedochádza k lomeniu cestovného, t.j. cestujúci neplatí opakovane nástupnú sadzbu, ale funguje normálna degresia. Napokon, všetky kraje majú niekde hranicu a kým cestujúcich s mesačníkom medzi Popradom a Bratislavou skutočne veľa nebude, v oblastiach na rozmedzí regiónov je celkom bežné že sú v ponuke spoje rôznych systémov - vezmi si napr. trasu Senec - Trnava. Iste, dá sa dohodnúť že napr. nejaký teoretický budúci trnavský IDS bude mať kombinované lístky s IDS BK, ale opäť sa to celé stáva neskutočne neprehľadným.
Treba tiež dodať že jednotná tarifa nemusí znamenať jednotné sadzby cestovného, je možné mať jeden tarifný systém s rovnakými základnými podmienkami platnosti, použitia a predaja lístkov, ale zachovať možnosť aby si každý región nastavil svoju cenu za prepravu, podľa toho čo je ochotný dotovať (nemôžeme čakať že IDS BK pôjde do východniarských cien, ani opačne).
Ďalší benefit je možnosť vytvoriť niečo ako švajčiarske GA, alebo rakúsky Klima-Ticket, kde základná ponuka pre domácich je ročný lístok na všetko. Ak toto cestujúci má, už nie je motivovaný používať auto, keďže každá ďalšia cesta je zadarmo.
zakaznik
Čo sa týka rusov, tak ak im budú horieť továrne tempom 1 denne, tak za chviľu zistia, že im chýbajú kľúčové suroviny, materiál, možno aj vozidlá.