Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #5506:
Jednotné tarifné podmienky robia cestovanie do iného regiónu prehľadnejším a jednoduchším. Benefitom je tiež že pri kombinácií rôznych dopravných systémov nedochádza k lomeniu cestovného, t.j. cestujúci neplatí opakovane nástupnú sadzbu, ale funguje normálna degresia.

Napokon, všetky kraje majú niekde hranicu a kým cestujúcich s mesačníkom medzi Popradom a Bratislavou skutočne veľa nebude, v oblastiach na rozmedzí regiónov je celkom bežné že sú v ponuke spoje rôznych systémov - vezmi si napr. trasu Senec - Trnava. Iste, dá sa dohodnúť že napr. nejaký teoretický budúci trnavský IDS bude mať kombinované lístky s IDS BK, ale opäť sa to celé stáva neskutočne neprehľadným.

Treba tiež dodať že jednotná tarifa nemusí znamenať jednotné sadzby cestovného, je možné mať jeden tarifný systém s rovnakými základnými podmienkami platnosti, použitia a predaja lístkov, ale zachovať možnosť aby si každý región nastavil svoju cenu za prepravu, podľa toho čo je ochotný dotovať (nemôžeme čakať že IDS BK pôjde do východniarských cien, ani opačne).

Ďalší benefit je možnosť vytvoriť niečo ako švajčiarske GA, alebo rakúsky Klima-Ticket, kde základná ponuka pre domácich je ročný lístok na všetko. Ak toto cestujúci má, už nie je motivovaný používať auto, keďže každá ďalšia cesta je zadarmo.
Nechápem, o čo ide autorovi tej aktuálnej anketovej otázky. Prečo je potrebné mať jednotnú tarifu pre Slovensko a ako to má podporiť použiteľnosť VHD. Akoby to bol nejaký svätý grál. 😁

Jednotnú tarifu má mať zmysel tam, kde linky idú v podobnej trase, teda môžem nastúpiť do vozidla, ktoré práve príde, ak mám mesačný lístok.

Neviem načo by bola jednotná tarifa Bratislavčanovi so SAD Poprad. Určite by pomohlo, ak by sa dalo kúpiť cestovné na jenom mieste a jednom webe a bolo možné sa preukázať jedným cestovným lístkom. To ale predsa neznamená, že musia mať jednotnú tarifu.

Reply on: TeBeCe #5497:
Tak nakoniec 2.6.2022 Senec v stave akutnej nudze podpisal zmluvu s Arrivou na dvojrocne obdobie
http://zverejnovanie.trimel.sk/Documents/musen/contracts/60051/Zmluva%20ARRIVA%202022_Zml_3350_Zverejnena.pdf
Predĺženie električkovej siete v Christchurch:
https://fb.watch/dsqBXW_X_9/
Miškovecké BYD K9UD vo výrobe v maďarskom Komárome:
https://www.facebook.com/magyarbusz.info/posts/7912011582172225
Reply on: zakaznik #5500:
Každý si z článku vezme podľa svojich schopností.
Reply on: mi.v #5499:
"Aj tento príklad dokazuje, že v súčasnosti je najefektívnejším typom pohonu elektrina."
😁 To je všetko, čo sa o tom článku a vlastne celom portáli sh!titup treba dozvedieť. 😁
"Chválili ho skvelou budúcnosťou, realita je šok. Slovenský vodíkový autobus má extrémnu spotrebu"
https://fontech.startitup.sk/chvalili-ho-skvelou-spotrebou-realita-je-sok-slovensky-vodikovy-autobus-ma-extremnu-spotrebu/
Reply on: TeBeCe #5490:
V Charkove dnes obnovili prve elektrickove linky
https://transphoto.org/city/101/
Arriva robi v Senci charitu zdarma, ked mesto nezverejnilo ziadnu zmluvu na MHD a prestalo aj faktury za MHD zverejnovat po zmene dopravcu?
Reply on: Viko #5495:
Momentálne je problém v zdražovaní stavebných prác, pretože ekonomickí plochozemci z vlády nepredpokladali zdražovanie. Čo bolo každému príčetnému jasné už od leta 2020. Teraz hľadajú mechanizmus ako riešiť doplatky k už vysúťaženým projektom.
Reply on: zakaznik #5493:
Žiaden projekt nedokáže byť rýchly, lacný a trvácny naraz. Akurát ten problém podľa mňa leží inde - pred voľbami a na konci eurofondového obdobia by sa stavalo aj nad kapacity, ale po zvyšok času pomaly nie je do čoho pichnúť, lebo verejná správa nepracuje rovnomerným tempom. To potom vedie mnohé firmy k naťahovaniu zákaziek, aby neboli bez roboty. Takže pokým u nás bude platiť, že prácu si treba nielen vážiť, ale hlavne šetriť, tak to lepšie nebude.
Reply on: zakaznik #5493:
.
Reply on: Viko #5492:
Myslím, že ku každému dopravnému projektu by sa malo tak pristupovať. U nás sa v oblasti cestnej a železničnej dopravy obvykle niečo začne a potom sa to naťahuje čo najviac ako sa dá, lebo sa zistí, že na to nie sú peniaze. 😁 Tak sa to musí zakrývať "náročnou projektovou prípravou".

Čo sa týka rusov, tak ak im budú horieť továrne tempom 1 denne, tak za chviľu zistia, že im chýbajú kľúčové suroviny, materiál, možno aj vozidlá. 😁
Reply on: zakaznik #5491:
Armáda v čase vojny zo zásob poskladá jednoduchý most, fakt hotový zázrak...
Rusi sa 4. mája pochválili opraveným mostom, zničeným 1. mája.
Síce im nefandím, ale ukazuje to, že keď horí pod zadkom, tak veci idú urobiť rýchlo. 😁
Lokácia: Sudža - Sosnovy Bor
Ruské ostreľovanie zničilo v Charkive električkovú dopravu
https://dennikn.sk/minuta/2834765/
Reply on: Peon #5488:
Prímestské autobusy vo VOR sú podľa mňa také nechcené dieťa, ktoré na polovici liniek jazdia len kvôli školákom a v sedle vyjazdia nejaké spoje, aby sa nepovedalo, že celý deň len prestoja. Minule som skúsil linku 297 Kittsee - Neusiedl am See o 13:34 z Kittsee (boli prázdniny) a počas celej cesty do Gattendorfu som bol beznádejne sám na 15-metrovú Setru. Oproti sme stretávali Setru a tiež čisto prázdna. Preto všetky tieto snahy o aspoň ako-tak taktovú dopravu vnímam pozitívne, keďže väčšina liniek VOR má len náhodne pohádzane spoje a zväčša cez víkend ani poriadne nejazdí (aj tebou spomínana linka 528 premáva po celej trase len počas školského vyučovania).

Tarif VOR je na jednorázové cesty veľmi drahý, avšak, kto by mal záujem o väčšie spoznanie Niederostereichu a Burgerlandu, tak OBB ponúka cez víkend celodenné lístky na celé oba kraje za 19,90€, prípadne za 25,70€ aj s Viedňou.

NOVINKY V OKOLÍ MARCHEGGU

1; V blízkosti Bratislavy / pri hranici v Rakúsku vznikla nová autobusová linka VOR č. 543 (asi iba sezónna - asi do jesene). Spája železničnú stanicu Marchegg so železničnou stanicou Bad Deutsch Altenburg cez zámok Schlosshof aj zámok Niederweiden.

Takže, okrem turistov, môže pomôcť aj niektorým obyvateľom Bad Deutsch Altenburgu a možno aj jednej okrajovej časti Hainburgu. Premáva 7 dní v týždni. https://timetables.arge-oevv.at/ltt/vao/vor/j22/66/66-543-j22-1-20220225_103124.pdf

Jednosmerné cestovné je podľa vyhľadávača spojení OBB aj podľa tarifného vyhľadávača VOR až 4,90 €. Dúfam, že v septembri naozaj bude obnovená linka spájajúca Bratislavu a Hainburg...

2; V Marcheggu tento rok (kvôli nejakej výstave v zrekonštruovanom zámku) spája železničnú stanicu so zámkom v centre mestečka nielen linka č. 542 za jednosmerné cestovné 1,90 € (blízka zastávka Hauptplatz), ale aj bezplatná linka, ktorá cestou k zámku nikde nestojí. https://timetables.arge-oevv.at/ltt/vao/vor/j22/66/66-LAS-j22-1-20220325_091547.pdf

Aj táto bezplatná kyvadlová doprava nadväzuje na vlaky v Marcheggu (z / do Bratislavy aj Viedne prichádzajú / odchádzajú takmer naraz). Takisto na rakúsky vidiek stále netradične premáva aj v nedele a sviatky.

Ja som ten autobus (takisto vo farbách VOR) žiaľ iba videl zvonka. Nenašiel som na internete informáciu že by sa bolo treba preukazovať vstupenkou na výstavu v zámku, a preto predpokladám, že sa potešia aj turisti zo Slovenska, ktorí sa chcú pešo prejsť nielen v okolí zámku, ale aj po tom novom cyklomoste z Marcheggu po slovenské polia, lúky a lesík. https://bratislavskykraj.sk/cyklomost-vysomarch-je-otvoreny-aktualne-je-v-predcasnom-uzivani/

3; Čo hovoríte na tieto turistické novinky vo verejnej doprave v Rakúsku v blízkosti hranice so Slovenskom? Zaujal ma ešte cestovný poriadok linky č. 528. Ak tomu správne rozumiem, tak v soboty a v nedele / sviatky sú na linke spoje jazdiace iba v malej časti trasy linky. https://timetables.arge-oevv.at/ltt/vao/vor/j22/66/66-528-j22-1-20211126_110425.pdf

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.