Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #5406:
Neviem aké máš výhrady. Sulík to sám spomínal, že je to myslené ako výroba vodíka z prebytočnej elektriny.

Ak by to bola PpS ZVO (podporná služba - zvýšenie odberu) prenosovej sústavy, tak prenosová sústava bude za tú výrobu vodíka ešte aj platiť.

Logiku to dáva, detaily neviem. Ale tak ty si asi múdrejší než Excel, tak vieš lepšie a zaujíma ma, čo si o tom myslíš ty. 🤔
Reply on: zakaznik #5405:
Ďalšia znôška nezmyslov.
Reply on: mi.v #5403:
Z tohto pohľadu to určitú výhodu má v porovnaní s batériami.

Ak je prebytočná elektrina, tak sa vyrába vodík, ak nie, tak sa nevyrába. A až následne sa tankuje do vozidla.

Ale ak máš autobus na lion batérie, tak to je dosť blbé oznámiť cestujúcim, že dnes spoje nepôjdu, lebo v noci nebol prebytok elektriny, tak sa nenabíjalo. 😁
Reply on: mi.v #5403:
Neviem, čo treba počítať. Tu ide len o to minút zadarmo peniaze z EÚ.
Výhodnejšie by bolo možno ťažiť v noci bitcoin než vyrábať vodík, ale na to nie sú dotácie z EU. 😁
Reply on: zakaznik #5401:
Klasické dve možnosti: pán na foto v článku má buď podpriemernú kvalifikáciu, že si to s vodíkom nespočítal, alebo si to s vodíkom spočítal, ale všetkých cielene vodí za nos.

Tretia možnosť je, že nekriticky fandí svojej hračke, nech to stojí, čo to stojí.

Čo si o jeho nadšení, pričom sa snaží prichádzať v role skúseného ekonóma, myslíte vy?
.
Reply on: zakaznik #5399:
Moc fantazíruješ. By si tie miesta ponúkal na facebooku a uzatvoril 100 zmlúv na inštaláciu a pravidelnú údržbu erotického nábytku na obchádzanie? A vôbec, prečo keď to je tak jednoduché sa to vo veľkom nedeje už dnes? Zmluva so Starým Mestom vyprší za 5 rokov, tá s magistrátom je na súde, takže to tvoje stačí potrvá. Okrem toho, že je na voľné parkovanie vyhradená nejaká šestina miest, ich rušenie, ktoré by muselo byť plošné by bolo ešte ťažšie priechodzie ako prípadné rozšírenie obmedzenia vjazdu. A určite poznáš červené tlačidlo instantného parkovania nachádzajúce sa na každej palubnej doske, to by bolo vybavené.
Reply on: N/A #5398:
Ja som plne za rozširovanie pešej zóny, aj za čo najkomplikovanejšie podmienky vstupu. O to viac môžem účtovať za službu poskytovanú na ich obchádzanie. 😁

Okolité ulice sú parkoviskom, pretože sú tam vyznačené parkovacie miesta. Stačí zrušiť zmluvu s mafiánskou firmou (alebo počkať na jej vypršanie) a je vybavené. Potom tam pôjde len niekto, kto má kde zaparkovať, alebo ide tam a späť bez státia.
Reply on: zakaznik #5396:
A kde je ten dôvod pre ktorý by sa pešia zóna nemohla za podobných podmienok ktorýmkoľvek smerom rozšíriť? Milosrdní bratia? Veď ako píšeš, keď je potreba, dá sa tam dostať, ale momentálne sú všetky okolité ulice vo dne v noci parkoviskom.
A len hľadáš zámienky pre ktoré by to akože nešlo a ako by s tým každý vybabral. Nie, žiadne súdne vedenie mesta neznemožní inštalatérom prísť s náradím k miestu výkonu práce a množstvo ľudí, čo budú riskovať pre tak chabý zisk nemá šancu byť akokoľvek zásadné ako si predstavuješ. Ešte raz, väčšina ľudí dochádza autom do centra nie preto, že musí ale preto, lebo môže a tieto iniciatívy riešia primárne ich. Berlín má svojimi (v porovnaní s mnohými inými mestami) širokými ulicami veľmi dobré podmienky pre automobilovú dopravu ako aj pre peších a teda primárne nejde o akési riešenie pálčivého problému, ale o to, že ulice dnes najviac patria autám a snahe toto zmeniť.
Reply on: mi.v #5395:
Technologicky áno, ale praktické by to nebolo. Ako by si taxikári alebo dodávatelia účtovali náklady? Dnes to máte za dve eurá, večer za päť, o dva týždne za dvadsať? Behom pár dní by existovali prepravné služby, ktoré by preberali ľudí či tovar na hranici na rozvoz, ani by z centrálnej zóny za celý deň nevyšli a centrum bo bolo plné za hromženia všetkých rovnako.
Reply on: N/A #5393:
Na pešej zóne je možné získať povolenie k voľnému vjazdu pre vlastníkov, vykonávajúcich tam podnikateľskú činnosť alebo obyvateľov. Keďže tam nie je ani nemocnica a je to oblasť pomerne malá, tak ostatným nemusí vadiť, že tam nemajú možnosť vjazdu.

A nemôžu tam parkovať na ulici, ale môžu si tam zaparkovať kedykoľvek, ak tam majú miesto v garáži.

Keď by podobný systém spravili v Berlíne, tak čo dosiahnu? 🤣 Vytvoria oblasť s najväčším počtom SZČO na meter štvorcový? Lebo obyvateľ bez povolenia na podnikanie, tam nemôže ísť autom, ale ak si niečo také vybaví, tak už tam môže ísť? 😁 Sú len dve možnosti - buď si predstavujú všetkých murárov, sťahovákov so skriňami v MHD, alebo to nemajú domyslené. 😁

Taká agentúra, čo bude vybavovať povolenia na podnikanie a podobné "schémy" umožňujúce vjazd, to by bola zlatá baňa. Ja by som do toho išiel - na prvých 100 zmlúv na celoročné upratovanie a inštalatérske práce v mojom byte dám zľavu. 😁
Reply on: N/A #5393:
Technologicky jednoduchšie by bolo cenu zvyšovať úmerne počtu vjazdov (napr. počet za posledných 30 dní – plávajúce časové okno). To umožní raz za čas vojsť chudobnejšiemu, a bohatší si to nastaví podľa svojich vyšších možností.
Reply on: S499.1023 #5380:
A 170 000 je koľko percent? A dosiahnutím toho počtu predsa už vznikajú pomerne vysoké záväzky.
Reply on: zakaznik #5390:
No s týmto prístupom by sa z Hurbanovho na Hviezdoslavovo námestie malo dať krásne prejsť na štyroch kolesách cez Hlavné. Či existujú nejaké prísne hranice toho obmedzovania vjazdu, ktoré nejde rozšíriť za mestské hradby? A to platenie za parkovanie funguje tak ako popisuješ, ale centrá sú plné aút a len ich pribúda. Ak tebe autá v centre neprekážajú alebo si dokonca príčetne rád, že tam sú, tak to je úplne v poriadku, ale akceptuj aj ľudí s opačným pohľadom na vec.
Keď sa dostaneme k jednorázovému/dennému spoplatneniu vjazdu do (širších) centier, vytlačíme z neho síce jednotlivcov, čo si to nechcú alebo nevedia dovoliť, ale stále a o to viac sú centrá plné taxíkov/prepravcov na zavolanie, respektíve tých, čo si to dovoliť môžu. Pokiaľ viem tak všetky mne známe (a ťažko zavádzané) spoplatňovacie schémy vedú len k malému zníženiu objemu dopravy, zväčša okolo 10%. Dá sa uvažovať o technologicky ešte náročnejších systémoch, kedy by boli spoplatnené nielen vjazd a parkovanie, ale aj čas v centre strávený či prejdená vzdialenosť tak, aby niečo stáli každá minúta a meter zaberania vzácnych statkov, ale to je stále veľmi vzdialená (a náročne priechodzia) budúcnosť. Takže jediné, čo dnes vie autá z centier účinne dostať je zatiaľ len a len obmedzenie ich vjazdu.
Reply on: zakaznik #5389:
Bez toho aby som si podobne dovolil jednoznačne určovať kto by mal a nemal mať právo podieľať sa na podobných rozhodnutiach by som len povedal, že napríklad človek v centre pracujúci alebo prenajímateľ bývania je z môjho pohľadu doknutý minimálne rovnako ako majiteľ nehnuteľnosti, ktorý sa v tom meste v dnešnej dobe ani ešte nemusel zjaviť.
Reply on: N/A #5388:
Príčetné je obmedzovať statickú dopravu, ale neobmedzovať vjazd. Takže ak niekto naozaj potrebuje tam ísť autom, tak si to zaplatí cez parkovanie na verejnom priestranstve, alebo si to zaplatí v súkromnej garáži. Tak fungujú vzácne statky.

Reply on: N/A #5387:
Ja by som bol za to, aby mali v tom najväčšie slovo vlastníci nehnuteľností. Ale svet sa netočí okolo mňa, takže v realite o tom budú rozhodovať miestni s volebným právom (ak zas nezmanipulujú voľby).

V Berlíne sa nevyznám, ale ak by také niečo bolo na stole v Bratislave, tak aj tak by v tom mali hlavné slovo obyvatelia Starého mesta (z 90% vlastníci) a nie obyvatelia s TP v Poltári alebo na Karpatskom námestí. Našťastie.
Reply on: zakaznik #5385:
Možno ťa prekvapí, že tam, kde sa realizovali pomerne radikálne opatrenia na obmedzenie automobilovej dopravy sú tí, čo by to považovali za absurdné za bláznov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.