Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #5446:
Nitra fičí na R&G údajne len do konca mesiaca, potom ide na em-testy ako "SAD NZ" (prímesto)
Reply on: Peon #5445:
Arriva Nitra (pokiaľ viem stále) fičí na úplne inej systémovej architektúre (od R&G).

SAD Nové Zámky už neexistuje predsa... 😂
Prečo do systému vzájomnej akceptácie dopravných kariet na Slovensku stále nie sú zapojení Arriva Nitra a SAD Nové Zámky? Veď sú tam ostatné Arrivy (vrátane bratislavskej) aj nový Dopravný podnik mesta Martin.. https://www.dopravnypas.sk
MDV SR hľadá 6 hlavných štátnych radcov pre odbor stratégie dopravy
https://open.slovensko.sk/VK/SelectionProcedureDetail/32598
SAD Prievidza, Humenné aj Dunajská Streda prešli do rúk väčšinových vlastníkov
https://transport.sk/spravy/cestna-doprava/sad-prievidza-humenne-aj-dunajska-streda-presli-do-ruk-vacsinovych-vlastnikov/
Reply on: Dispecer #5441:
Nedá mi na to nezareagovať inak, než "ďakujeme za informáciu a posielame kľúčenku"... 😃
Os 9422 (Stakčín 14:35 - Humenné 15:24) v úseku Snina – Dlhé nad Cirochou je nahradený NAD.
Os 9422 (Humenné 14:37 - Stakčín 15:24) v úseku Snina – Dlhé nad Cirochou je nahradený NAD
Dôvod: lom koľaje.
https://twitter.com/zssk_mimoriadne/status/1459875269775343622?s=20
Reply on: S499.1023 #5439:
Igor, prepáč, že to hovorím, ale to bude asi tým, že nepatríš práve k najmladšej generácii dopravákov... 😂
Reply on: Dispecer #5438:
Však takú nejakú električku majú v Nemecku hádam v každom meste s električkou, nikdy mi ani len nenapadlo, že by to bol šalingradský vynález.
Ak ste si mysleli, že pivná električka je brniansky výmysel... 🙂
Miejska ciekawostka. W Gdańsku jeździł barowy tramwaj, jedyny taki w Polsce
Barowy tramwaj na gdańskie ulice wyjechał w 1956 roku. To pierwszy w Polsce mobilny punkt gastronomiczny, który poruszał się po torach.
https://www.whitemad.pl/miejska-ciekawostka-w-gdansku-jezdzil-barowy-tramwaj-jedyny-taki-w-polsce/
Máme tu prosím nejakého znalca legislatívy? Zaujímalo by ma, aký je aktuálny stav ohľadom prevádzkovateľov osobnej cestnej dopravy.

Pokiaľ viem, tak dlhé roky sa dalo podnikať buď ako spoločnosť (s.r.o., a.s. atď.), alebo ako fyzická osoba so živnostenským oprávnením. Niekedy v roku 2013 si všetky FO zo živnostenského registra "dopravné predmety podnikania" pomazali a zapísali sa ako FO-podnikateľ do Obchodného registra. Po minuloročných zmenách v Obchodnom zákonníku ale máme § 768s ods. 2, ktorý hovorí, že fyzické osoby do ORSR nepatria - a po ročnom prechodnom období teraz nastalo ich ex offo vymazávanie.

Čo z toho aktuálne prosím vyplýva?
Autobusová doprava sa už nedá prevádzkovať ako FO? Alebo dá, ale ja ako potenciálny objednávateľ nepravidelnej prepravy si podnikanie zmluvného partnera v podobe FO už nemám kde overiť? Alebo sa vytvoril nejaký nový spôsob ich registrácie?
(Napadol mi zoznam vydaných oprávnení v JIS CD, ale tam zostávajú záznamy aj o dopravcoch, ktorí prestanú byť aktívni skôr než im vyprší oprávnenie - čiže aktuálny stav tam spoľahlivo nepreverím).
Reply on: Viko #5434:
Ja síce vranovskou SAD-kou cestujem od druhej polovice 90. rokov, ale MOC-ky v autobusoch SAD HE som si nikdy nepamätal.

A zdalo sa mi, že takéto srandy boli skôr na Kysuciach než na Zemplíne, nie?
Reply on: Viko #5434:
Dierkovače lístkov som nezažil, takže Ti neviem odpovedať 😀 Ale je fakt, že SAD HE veľmi nerozlišuje medzi autobusmi pre mestské a prímestské linky
Reply on: 3pa3ck3 #5432:
Nebol to práve Vranov, kde v minulosti boli dierovače MOC lístkov aj v prímestských vozoch, práve kvôli prelínaniu? Alebo si to pletiem s Trebišovom?
Reply on: 3pa3ck3 #5432:
To bude asi dané aj tým, že až do vzniku potreby okresného mesta v tejto lokalite nebol Vranov mestom ale súdediním.
Reply on: Dispecer #5431:
Ono Vranov má výhodu, že veľká časť mesta je obslúžená prímestskými linkami. V podstate tu funguje taký kvázi IDS, keďže pokiaľ práve necestujem niekam mimo hlavných ťahov, tak jednoducho nastúpim na ktorýkoľvek autobus mojím smerom a s prestupom na autobusovej stanici sa tam dostanem. Aj tarifa by mala byť v súčasnosti rovnaká pre mestské a prímestské linky.

V tomto kontexte by ale práve zmena tarify pri jednom móde mohla spôsobiť problémy, keďže mestskí cestujúci (napr. dôchodcovia cestujúci na polikliniku) sa budú chcieť presunúť do spojov MHD a to si neviem úplne predstaviť.
Reply on: 3pa3ck3 #5430:
Zjavne urobiť MHD zadarmo je vo VT jednoduchší cieľ do volieb ako urobiť ju použiteľnejšou... 🙃
Congo Katanga
https://youtu.be/1DT_ZQ3EkOk

Sú vo svete aj menej spoľahlivé spoje ako ZSSK. 😁 😳
Reply on: zakaznik #5427:
Ešte prikladám príspevok aj vizuálne. Keď už si teda musím vybrať z dvoch variantov štátnych programov (🤒) , tak radšej si vyberiem cestu, za ktorou stojí firma, ktorá je známa dlhodobým myslením a ktorá má na také projekty aj vlastné cash zdroje (a nemusí sa pchať investorom do zadkov).

Podľa mňa sa ostatní výrobcovia snažia zachrániť vývojom áut na lion batérie, lebo to je jednoduchšia cesta. V Toyote pozerajú viac do budúcnosti a sú jediní, čo si to môžu finančne dovoliť. Ak by to bola tak jednoznačná blbosť ako píše mi.v, tak by sa do toho nepúšťali.

(Zdroj grafov: J. K. Liker - The Toyota Way)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.