Podla mna je maximalne ironicke ze na financne podvyzivenom vychode mame lepsi autobusovy park ako v Bratislave (tolko k Martinovmu prispevku) ale vestko nieco stoji a v tomto pripade sa DPMK jednoducho rozhodol zbavovat sa "nadbytocnych" elektriciek.Ale rozhodne nemozem suhlasit so Si o otazkach Ikarusov 4x5-uznavam ze 435 sa ani mne nejako nepacia ale proti 415 nemam vyhrady a s radostou by som ich vymenil za vsetky tie Karosy 932 co sa ponakupovali.Ikarusy 415 maju oproti 932 hned niekolko vyhod:
1.Automaticka prevodovka je pre MHD urcite vhodnejsia ako manualna
2.Vykon
3.Ikarusy 415 mi oproti 932 pripadaju akesi "celistvejsie"-nerozpadavuja sa za jazdy ked autobus nabehne na priehlbinu (v Kosiciach jednoducho diera) na ceste.
A k tym rozchodom dodam len ze uz z financneho hladiska je zbytocne o otom rozpravat:
1.Financovat treba kopletnu vymenu trati
2.k tomu priratajte nove vozidla (kolko sa vam zachcelo?470?-500?)
3.Priratajte este polovicu ceny vstekych novych vozidiel nakolko chcete aby boli nizkopodlazne
4.Taka komplexna vymena sa nezaobide bez vymeny trolejov ako aj stlpov
5.Priratajte naklady na vytvorenie novych zastavok
6.Ak uz mate sumu priratajte k nej este 10% z nej z dovodu neocakavanych vydavkov ktore sa vzdy objavia
7.A k tejto sume pripocitajte este 5% z nej aby ste obsiahly inflaciu,vykyvy koruny a zmenu cien dodavatelov.
1.Automaticka prevodovka je pre MHD urcite vhodnejsia ako manualna
2.Vykon
3.Ikarusy 415 mi oproti 932 pripadaju akesi "celistvejsie"-nerozpadavuja sa za jazdy ked autobus nabehne na priehlbinu (v Kosiciach jednoducho diera) na ceste.
A k tym rozchodom dodam len ze uz z financneho hladiska je zbytocne o otom rozpravat:
1.Financovat treba kopletnu vymenu trati
2.k tomu priratajte nove vozidla (kolko sa vam zachcelo?470?-500?)
3.Priratajte este polovicu ceny vstekych novych vozidiel nakolko chcete aby boli nizkopodlazne
4.Taka komplexna vymena sa nezaobide bez vymeny trolejov ako aj stlpov
5.Priratajte naklady na vytvorenie novych zastavok
6.Ak uz mate sumu priratajte k nej este 10% z nej z dovodu neocakavanych vydavkov ktore sa vzdy objavia
7.A k tejto sume pripocitajte este 5% z nej aby ste obsiahly inflaciu,vykyvy koruny a zmenu cien dodavatelov.
si
West> Okrem ineho bola debata napriklad aj o tom, ze ak by sa siel radikalne obnovit vozovy park (t.j. nakupit nove vozy), tak ak by sme nakupovali vozy pre rozchod 1435 mm a prerabali rozchod trati, mozno by sme na tom este aj usetrili, ale urcite neprerobili (lebo ako vedlajsi efekt by bolo ze by boli opravene trate:-)) ako keby sme sa rozhodli nakupit nove vozy pre rozchod 1000 mm. A to tu teraz nie je ani tak o tom, ze ci sa ma v lete spravit vyluka a zmenit rozchod, ale ze s akym sposobom by sa mali elektricky rozvijat. A dalsi rozvoj na 1435 by priniesol citelne znizenie nakladov tak pri zriadovani ako aj prevadzke. Dufam ze sa tu so mnou nezacne este niekto hadat ze naco rozvijat elektricky :-))