Doktor: Myslim si, ze na Slovensku je debata o metre o nicom. Ke by tak malo byt? V Bratislave sucasne navrhovane trate vlastne stavaju otazku: chceme metro alebo elektricku? A ludia chcu metro a potom asi zrusia elektricky. A v Kosiciach zasa ten napad Nam. osloboditelov - Sidl. Tahanovce je predsa totalna hlupost. Jednoducho na Slovensku nie je metro treba.
Blavaci: Nemozem pochopit, v com je problem zaviest elektrifikovane linky a v noci. Ved BA ma na to priam idealne podmienky. Ako uz bolo pisane, v noci by mohli jazdit linky c. 1, 2, 3, 8, 201, 202, 203 (v trase dnesnej 516). Ak chceme zachytit aj mesto, tak nocne 2, 3, 8 by mohli jazdit v mierne predlzenej trase Hlavna stanica - Obchodna - Nam. SNP - Spitalska - Zl. piesky/Raca/Ruzinov. Ak by zasa bolo odbocenie pre trolejbusy v smere Stefanikova - Sancova (co asi dnes nie je, nie som si isty) mohli by namiesto 201, 202 jazdit jedna 201 na trase Hlavna st. - Stefanikova - Hodzovo nam. - AS Mlynske Nivy - Gagarinova (alebo Mierova) - Dolne Hony. S nocnymi prestupmi nesuhlasim, oblasti bez elektrifikovanej dopravy by mali aj nadalej priame spojenie autobusom priamo z centra + hl. stanice.
Tak by vlastne ani neboli potrebne nejake tie specialne nocne jazdy na rozmrazovanie a pod. Argument, ze sa to neda (odstavka meniarni a tak) neprijmam, ved to funguje v Prahe, Presove, Kosiciach a samozrejme nie len tam.
Blavaci: Nemozem pochopit, v com je problem zaviest elektrifikovane linky a v noci. Ved BA ma na to priam idealne podmienky. Ako uz bolo pisane, v noci by mohli jazdit linky c. 1, 2, 3, 8, 201, 202, 203 (v trase dnesnej 516). Ak chceme zachytit aj mesto, tak nocne 2, 3, 8 by mohli jazdit v mierne predlzenej trase Hlavna stanica - Obchodna - Nam. SNP - Spitalska - Zl. piesky/Raca/Ruzinov. Ak by zasa bolo odbocenie pre trolejbusy v smere Stefanikova - Sancova (co asi dnes nie je, nie som si isty) mohli by namiesto 201, 202 jazdit jedna 201 na trase Hlavna st. - Stefanikova - Hodzovo nam. - AS Mlynske Nivy - Gagarinova (alebo Mierova) - Dolne Hony. S nocnymi prestupmi nesuhlasim, oblasti bez elektrifikovanej dopravy by mali aj nadalej priame spojenie autobusom priamo z centra + hl. stanice.
Tak by vlastne ani neboli potrebne nejake tie specialne nocne jazdy na rozmrazovanie a pod. Argument, ze sa to neda (odstavka meniarni a tak) neprijmam, ved to funguje v Prahe, Presove, Kosiciach a samozrejme nie len tam.

Doktor
1.Metro:Ono je to tak ze plany metra su na svete uz asi 30 rokov.Takze si pokojne vypocitajte kolko rokov tu uz mohlo byt metro.Inac pred rokom som bol v Parizi a tam je metro uplne bezna vec asi ako u nas elektricka a plati to aj opacne (Pariz=2 elektrickove trate)Existuje system 14 liniek metra v Parizi-Parizi (cize Pariz bez periferie) a A-E (5) liniek tzv.RER cize rychlodrahy ktora ma zastavky prevazne na periferii (metro tam nejazdi) a minimum zastavok v Parizi-Parizi (3-4 podla linky).No a uplnou "ceresnou na torte" je linka metra c.14 ktora je plne automatizovana co znamena ze nema kabinku vodica a ani vodica samotneho,v prednej casti su uplne normalne sedadla takze si sadnete a pozerate sa dopredu na mimochodom velmi vkusne vykachlickovany tunel (je aj plne osvetleny).Vdaka riadeniu pocitacom bolo na nastupista mozne namontovat specialne plexisklove dvere+stenu a dvere metra sa zastavia vzdy presne oproti dveram na nastupisti,cim sa vlastne vyriesil problem bezdomocov/samovrahov.(Bezdomovci zvycajne zaspia pod vplyvom alkoholu na kolajniciach).Supravy su klbove (cca 10 vagonov) s velmi elegantnym (a futuristickym) a s perfektnou aerodynamikou.