Som si isý, že bol schválený predbežný projekt čo sa dopravy na Dlhé Diely týka a má to by lanová dráha

si: mohli by sme stou elinou do P. skočiť za Ďurkovským podľa mňa tie voľby vyhrá aby čo to otom vedel. Proste mu dať niečo do hlavy aby ho potom tažšie presvedčili na metro. Mohli by sme isť ty ja a ten kto stebou robil ten projekt(neviem kto to bol)
Turbo: Za Romanom pojdem až o taký mesiac, dva lebo najprv musím rozbehnúť jedno verejnoprospešné občianske združenie, ktoré by sa malo starať o skrášľovanie BA a to za pomoci dobrovoľníkou. Nechcete sa niekto pridať? Povedal mi aj že s pánom Kovalčíkom sú priatelia ale to jeho hospodárenie je strašné, že sa stým bude musieť niečo spraviť.




si: mohli by sme stou elinou do P. skočiť za Ďurkovským podľa mňa tie voľby vyhrá aby čo to otom vedel. Proste mu dať niečo do hlavy aby ho potom tažšie presvedčili na metro. Mohli by sme isť ty ja a ten kto stebou robil ten projekt(neviem kto to bol)
Turbo: Za Romanom pojdem až o taký mesiac, dva lebo najprv musím rozbehnúť jedno verejnoprospešné občianske združenie, ktoré by sa malo starať o skrášľovanie BA a to za pomoci dobrovoľníkou. Nechcete sa niekto pridať? Povedal mi aj že s pánom Kovalčíkom sú priatelia ale to jeho hospodárenie je strašné, že sa stým bude musieť niečo spraviť.
Turbo
Naše chápanie električky ako dopravného prostriedku sa musí zmeniť. Väčšina cestujúcich ju pozná iba tak, ako s ňou jazdí v Bratislave. Je pomalá, stojí na každej križovatke a má veľa kolíznych bodov, najmä s cestnou dopravou. Veľmi dobrým príkladom rýchlodrážnych električiek je Brno. Na rozdiel od Bratislavy nesľubovali metro, ale rýchlo nahradili neekologickú a neefektívnu autobusovú dopravu v sídliskách Bohunice, Bystrc, Líšeň a iných modernou električkovou rýchlodráhou. Električka mimo centra mesta je rýchla, spoľahlivá a má mimoúrovňovo vyriešené križovania s cestami. Trať nevedie uprostred cestnej komunikácie ako je to napríklad v Ružinove alebo Karlovej Vsi, ale ide vo vlastnom koridore uprostred sídliska.
Podobný koridor je aj v Bratislavskej Petržalke. Počas výstavby sa rátalo s tým, že v ňom bude premávať rýchlodráha. Neskôr sa označila ako metro, ale stále sa nepostavala a vzhľadom na súčasný stav sa pravdepodobne nepostaví. Prečo teda nezaviesť do Petržalky električku tak, že by využila tento koridor? Mohla by ísť mimoúrovňovo ako v Brne a rýchlo by spojila Petržalku a centrum mesta. Argumenty „odborníkov“, že električka stojí na každej križovatke preto nie sú opodstatnené. Brno je dôkaz toho, že aj klasická električka môže ísť vo vlastnom koridore s mimoúrovňovými križovaniami ciest.
Bratislavská električka nedosiahla taký rozvoj, ako v iných veľkosťou porovnateľných mestách. Posledný novovybudovaný úsek v roku 1989 je predĺženie trate z Jurajovho Dvora na Zlaté Piesky. Na rozdiel od našej siete sa Brenenská električková sieť neustále predlžuje. Posledný novootvorený úsek v Brne je predĺženie trate do sídliska Líšeň až po Jírovu ulicu v roku 1998. Rozvoj bratislavskej električky ale zďaleka neskončil v slepej uličke. Sú spracované štúdie pre trať na Dlhé diely alebo trať do Devínskej Novej Vsi. Magistrát sa ale bráni akémukoľvek rozširovaniu električkovej siete, čo je obrovská chyba, lebo tým podporuje neefektívnu a neekologickú autobusovú dopravu a automobilizmus. Svoje tvrdenia si magistrát podkladá nádejou, že tu niekedy budeme mať metro. Mali by ale prehodnotiť svoje priority a riešiť stav ktorý tu máme dnes a nie dajaký model v roku 2030.
obrazok k clanku je hore v linku:
Električka typu K2 #1091 na rýchlodráhe smeruje do zastávky Osová.
Foto © Robo Horňanskýň
text Erik Žiak, foto Robo Horňanský, www.imhd.sk
*-------
Tu je dalsi clanok, myslim si, ze ta fotka ma VELMI VELIKU VYPOVEDACIU HONODTU. Lebo ludom TREBA UKAZAT, ZE TAKE DACO EXISTUJE. Bez tej fotky by bol ten clanok horsi. J, co takto predlozit L. Romanovi aj tieto clanky, nech si precita o com to je.