Nevypočítal niekto náhodou, keď sa vytvárala štúdia "Alternatívne riešenie k metru-električka" http://www.imhd.sk/ba/?www=clanky/altmetro, koľko by približne stálo doplnenie súčastného elektičkového rozchodu 1000mm o tretiu koľajnicu (nemuselo by to byť na všetkých tratiach) na 1435mm a tým pádom by mali do mesta prístup aj prímestské "vlaky"? Nemyslím vlaky toho klasického typu aký poznáme na tratiach ŽSR, ale napr. vysokokapacitné električky ktorých dĺžka by bola povedzme 30-40m. Viem od kamoša ktorý pár rokov pracoval vo VW, že VW v Devínskej uvažoval o predĺžení trate z Dúbravky až do fabriky. Keby sa priemyselný park na Záhorí rozbehol možno až tam. Tam by ale súčastné električky svojou kapacitou nepostačovali. Uvidíme ako dopadne dopravný prieskum, ktorý robil Dopravoprojekt a ako sa zmenila kapacitná skladba presunu ľudí z okolia do Blavy a vrámci Blavy. Keby mali individuálni motoristi (teda niektorí, určite nie všetci) k dispozícii vyhovujúce spojenie do Blavy za rozumnú cenu, tak by si aj centrum mesta určite vydýchlo od áut.
Andrej (Anndy008)
Dnes - cca 11:30-11:50 - neviem kedy presne - som siel v K2s 14/? - tusim 7107 (alebo 7101 - ach ta moja pamat:() a videl som zaujimavu vec. Nastupil som pri tescu uplne vzadu a videl som ako zo zadneho panelu vytrca (je otvoreny) "mini riadiaci" pult eliny. Boli tam tlacitka - Zachanna brzda, zvonec, myslim stop, dalej prepinac jazda, brzda (5, alebo 7 polohovy), svetielko smer (smerovky), ci tak nejak. Ked som vystupoval na trnavskom myte, tak som soferovi povedal, ze to ma otvorene, tak to siel zaviret.
Tak sa chcem spytat teda, ci je mozne aj takto zozadu riadit elinu, alebo na co to je potom?
diky