Pokud jde o Solarisy, tak v Blavě budou chudáci. Když jsem byl naposledy v Bratislavě, tak jsem se nestačil divit. Kde máte nějakou údržbu, hromadu typů autobusů, kupujete je pěkně chaoticky, nejprve Karosy, pak TAM Busy, dotoho několik typů Ikarusů, ted jste se zblíznili do středních SORek, uvažujete o koupení City Busu, nebo a to spíš polských Neoplanech. No potěž teda. To se pak nedivím, že údržba je taková jaká je. V první řádě by jste se měli zaměřit na vznik jednotného dopravního systému, aby linky měli systém, zbytečně aby nedocházelo k vedení několika linek v jedné trase. Systém to je to, co Vám chybí. Provoz linrk se tu mění snad každý den. Vemte si příklad např. z Brna, nebo teď už i z Ostravy. A pak hlavně začně autobusy udržovatz aspoň v provozuschopném stavu, protože ne vždy cena je to nejdůležitější, viz. TAMbusy. Zajeďte se podívat do Brna, jak vypadají GO u současných busů a jak vypadá třeba 7196 z roku 1988. Tak takhle potom vypadá údržba, a ne to co pácháte v Blavě. No hrůza za ty peníze a ty narvaný autobusy, tramvaje, trolejbusy se vůbec divím, že Vám tam někdo cestuje.
Turbo
k tym nizkopodlaznym autobusom:
Mysly si, ze vsetky nizkopodlazne aututobusy trpia problemami typu: nedam si tam ani nohy, mala kapacita, hlucny motor. Jediny bus ktory je naozaj dobry je Solaris, lebo tam je dost miesta na nohy, je tichy a naozaj pohodlny aj pre obsluhu. Ale pri tej cene by som to aj cakal.
Tema nizkopodlazne trolejbusy:
Podla mna je najlepsia pre BA Skoda 21 a 22 Tr. Preco je 21 Tr najlepsia? Nuz v Brne som sa s nou viezol a tu su dovody:
1. Vysoka kapacita (na rozdiel od autobusov) pri zachovani relativne "kratkeho" vozidla (ziadne 15 metrove monstrum)
2. Pohodlny interier.
3. Velke a najma siroke dvere - naozaj obrovske plus pre Skodu (okrem Skody ma dostatocne dvere Solaris, aj ked nie su take siroke ako na 21 Tr).
4. Tichy chod (aj s Rabou).
5. Velmi inteligentne vyrieseny interier a usporiadanie sedadiel odpoveda dnesnym predstavam moderneho vozidla (aj ked mi ten komin oproti duhym dveram vadi, ale to sa da prehliadnut).
Napriek tomu, ze pri tretich dverach je jeden malicky schodik si myslim ze trolejbusy 21Tr predstavuju spicku vo svetovej produkcii trolejbusov a robia znacke SKODA dobre meno. V Skodovke maju predsa uz dlhorocne skusenosti s trolejbusmi a tak sa nemusime cudovat. Fakt by som si prial aby aj u nas boli 21 Tr a 22 Tr, ale pri sucasnom stave (najma financnom) je to zatial sen.