Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david11 #255188:
Zas neporovnávaj Zlaté piesky s hlavnou stanicou na Zlaté piesky pešo z centra za 20 minút nezájdeš ale zo stanice do centra za tých 15 minút čo by si mal čakať na ďalšiu električku áno.
Reply on: Mhr1 #255194:
Kde je akože 93 v Petržalke zdĺhavá? Nikde a to má lepšiu dostupnosť na zastávky ako električka.
No, ale to by sme už potom nemali električkovú linku s "najlepším" intervalom na svete... 😁 ako sa to promovalo pri spustení..
Reply on: Petto #255193:
Bolo by to vyjazditeľné a áno, znamenalo by to zvýšenú výpravu, samozrejme, ale nie až tak zásadne. Približne e-3 26 vozov, e-7 17 a e-1 asi 14-15. Čiže nárast o 6-7 vozov, a to by si Petržalka naozaj zaslúžila. Veď to porovnajte, v r. 1998 sa vypravovalo 107 vlakov. A medzitým máme o 6 km tratí viac a akože nosný systém do Petržalky! Veď je to na hlavné mesto hanba, že dnes vypravujeme menej električiek ako pred štvrťstoročím! Ale načo sa potom budoval nosný systém, teda električka do Petržalky? V praxi by to znamenalo nasledovné. "Platňáky" T6 na JD a "kačice" do "Cífera". Kým sa spojazdní tých 10 nových Škodoviek, bolo by na e-7 ráno aj pár K2S. Ale pri intervale 2 min. namiesto 2,5 min by to taká tragédia nebola. A sedlo a víkend som písal, e-1,3,7 by išli po 10 min., t.j. tých 5 min by bol spoločný interval. Takže v sedle a cez víkend by vzkm nenarástli, ak tak len za to víkendové dopoludnie, čo by však najmä v sobotu bolo prínosné. Špičková e-7 (teda aj pár K2S) by boli iné vozidlá ako sedlová! Sedlová e-7 by sa vytvorila z e-3 v Rači. Lebo pri zmene intervalu zo 4 na 10 min. by sa jednoducho časť 3-ok prezliekla na sedmičku a do poobedňajšej špičky zasa naopak. Na celodenných spojoch e-7 by teda žiadne kačice neboli.
Ešte sa vrátim k nevyužitiu trate do Petržalky. Cestujem často v trase Saleziáni - Nemocnica Antolská. Asi by väčšina z vás volila a-68, možno s prestupom na električku pri Zrkadlovom Háji, alebo a-68 -> a-99 s prestupom na Holíčskej. A samozrejme, ak sú k dispozícii dojazdové spoje a-68, tak priamo a-68 -> Ľubovnianska a ďalej pešo alebo prestup na a-99. Vyskúšal som oba varianty, ale budete sa diviť, že je to porovnateľné a električka nie je pomalšia, raz o 1-3 min. je rýchlejší autobus, inokedy je spojenie električkou prakticky rovnaké. Dnes mi išla električka od Saleziánov o 8:40 a presne v tom čase aj autobus na 68-ke do depa (4234 s meškaním, nešlo teda o pravidelný odchod podľa CP). Volil som e-9 -> e-3 a sledoval som, ako ide 4234 na tom dojazdovom spoji. Na Zrkadlovom háji bola 2 min. pred električkou, na Lúčanke o 9:08, električka o 9:07 a ja som chytil pohodlne a-99, ktorú by som zo 68-ky nechytil, 4234 prichádzala k Lúčanke, keď z nej už 99-ka odišla. e-1 by v Petržalke prilákala ďalších cestujúcich, som o tom presvedčený, lebo v Petržalke je a-93 zdĺhavá, zatiaľ čo atraktívna je na úseku Hodžovo nám. - Hl.St. No a električka presne naopak, rýchlo z Petržalky na Obchodnú, trochu zdĺhavejšie úsek Poštová - Hl.st. Ale to by sa vykompenzovalo rýchlejším prejdením Petržalky a tí, ktorí majú bližšie k električke by určite uprednostnili e-1. A nejde len o Hlavnú stanicu, ide o celú oblasť okolo Obchodnej a Kollárka, kde by konkurovala aj 94-ke. Súčasná situácia, keď kapacita električkovej trate v Petržalke nie je naplno využitá, je Absurdistan a nezodpovedá, ako už napísali aj iní tvrdeniam, že "jazdíme ako metro", že uprednostňujeme ekologickú dopravu a že električka je nosný systém!
Reply on: Mhr1 #255191:
Prevadzkovat aj L1 do Petrzalky aj L7 sucasne v starej trase nebolo vozidlovo vyjazditelne rano ak by sli 1,3,7 na rovnaky interval 4/5/5//7-8 resp L7 len spicka. Museli by ist vo velkom aj K2S von a kde ich das L7 na Raciansku ci L1 do Petrzalky ?
Viete mi niekdo prosim dat link co porovnava tie zmeny v intervaloch co teraz robia? Dakujem
Celkovo je to smutné. Povedalo sa, že električka je nosný systém, ale realita je od toho ďaleko. Petržalská trať ani zďaleka nie je využitá tak, ako by mohla. Ak by do Petržalky jazdili dve linky, e-1 i e-3 v intervale 4 min. ráno, o nevyužití "jedničky" by sme sa tu vôbec nemuseli baviť. Dnes tí, čo nechcú prestupovať, sú odkázaní na a-93. Prestup e-1/e-3 na Šafku ešte ako tak, pri ceste späť peší presun na zastávke Centrum už naozaj nie je niečo, čo by cestovanie týmto smerom robilo atraktívnym, zasa zostáva a-93. Ale predĺženie intervalu na e-1 situáciu ešte zhoršuje, lebo sa síce doveziem bez čakania z Petržalky na Šafko, ale ak mi tam ušla "jednička" pred nosom, je už čakanie neatraktívne, takže zasa zostáva a-93. Akákoľvek linka MHD je atraktívna nie len rýchlosťou spojenia, ale aj intervalom. Ak sa interval na nejakej linke príliš natiahne, bude ňou jazdiť ešte menej cestujúcich a dostávame sa do začarovaného kruhu.
Situácia by sa mala riešiť nasledovne:
Predĺžiť e-1 do Petržalky a vrátiť intervaly na štandardné, t.j. Pdšr 4 min a Pdšo 5 min. Opäť by musela v špičke jazdiť e-7 z Hlavnej stanice, a to do Rače i odpoludnia.
Sedlo a víkend by sa riešilo tým, že e-7 by jazdila v trase Rača - Obchodná - Centrum a späť do Rače, t.j. cestujúci na zastávke Centrum by už mali spojenie na Račiansku radiálu rovnako kapacitné ako doteraz. No a aby to nebolo predimenzované, v sedle a cez víkend by mali e-1,3,7 interval 10 minút, čo by dávalo v Petržalke i na Račianskej rovnaký interval 5 min ako teraz, cez víkend dopoludnia aj lepší. Takéto vedenie liniek by prilákalo na e-1 mnohých cestujúcich a odľahčilo by sa a-93 (a možno aj a-94).
Reply on: KOMAR #255187:
Áno lebo sa neobnovil po Covide poobedný 4 min. interval v sieti. Dal sa, iba na L3 kde ani to nestačí.
Reply on: samezzko #255168:
Tak sa choď ráno po 8:00 pozrieť na zastávku Mladá Garda ako to nie je potrebné. L7 jazdila do 9:00.
Reply on: PetoMHD #255183:
Si predstav, že už aj teraz čakáš dokonca aj 20 min., keď ideš smer Z. Piesky večer.
Reply on: Ma178rek #255186:
Aj dvojlinkový variant mal v istých časoch lepšie intervaly ako bude mať L1 dnes
Reply on: PetoMHD #255183:
L1 ide mať také intervaly ako keď sme tu mali 2linkovy variant ..
Reply on: Majo #255182:
Keby mala L1 celodenné súpravy by človek aj mávol rukou že ten interval 5/6 minút v špičke ... Že to by bolo ok
Víkend je celkom ok, tam som nevidel nikdy problém
Režim L1 ako bol doteraz bol asi najvhodnejší aký mohol byť
Reply on: Majo #255182:
Čo sa to len stalo so sloganom "častejšie ako metro"... 🙃
Reply on: Majo #255182:
Ešte doplním že aj večer sa na L1 predĺžil interval z doterajších 10 minút na 15 minút čo sa už naozaj začína podobať Košiciam, osobne keby mám čakať 15 minút na električku tak to radšej pôjdem pešo.
Reply on: Mhr1 #255175:
To osekanie linky 1 je neskutočné.
Školský rok: ranná špička zo 4 na 5 minút, sedlo zo 7,5 na 10 minút, poobedná špička z 5 na 6 minút.
Školské prázdniny: ranná špička zo 6 na 10 minút (!), sedlo a poobedná špička zo 7,5 na 10 minút.
Víkend: zo 7,5 na 10 minút.
Kačice jazdia natrieskané už teraz.
Pred nástupom tohto vedenia mesta bol na priečnej osi celodenný interval cez školský rok 4 minúty (linky 1+2), teraz bude až do 10 minút. Zníženie počtu spojov z 15 za hodinu na 6 za hodinu asi ťažko bude niekoho motivovať začať používať MHD. Dlhodobo hovorím, že v Bratislave nie je dobré zavádzať málo liniek s veľmi dobrými intervalmi, pretože sa onedlho stanú obeťou šetrenia a intervaly sa začnú podobať tým, ktoré mali pôvodné linky pred znížením počtu liniek. Tento jav tu pretrváva už desaťročia.
Reply on: 3pa3ck3 #255167:
Záložné?! Linka 1 predstavuje hlavné spojenie centra mesta s Hlavnou stanicou, pre niektoré jeho časti (Námestie SNP, Námestie Ľudovíta Štúra a okolie...) jediné. S rôznymi úpravami trasy a označenia spája Hlavnú stanicu s centrom mesta od roku 1895. O zrušení nemôže byť ani reč.
Reply on: upravovač fotiek #255178:
Také ako Vinohrady by bolo dostačujúce 🙂 len teda zapojenie iba 1 koľaje
Reply on: upravovač fotiek #255177:
Nebudú
Cez víkend škodovky áno ale cez týždeň tak ako doteraz teda poradia 1,3,5 NP voz a poradia 2,4,6,7 K2

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.