Reply on: Petto #252915:
moje sci-fi prestavy boli tunel z priestoru sucasneho obratiska elektriciek na hlavnej stanici (pri zmene usporiadania obratiska by to zaroven mohlo umoznovat ukoncovat linky tak zo zapadu ako aj z mesta) popod stanicu, s podzemnou zastavkou kramare a vyustenim na patronke (a tam rozvetvit trat - jedna vetva mlynskou dolinou k lafranconi a tam spojit s jestvujucou tratou, druha vetva lamac (a tiez aj spojka do dubravky)....a v casoch ked som taketo sny snival, to bolo este v ramci (ne)zastavanosti dotknuteho uzemia priechodne, dnes si to uz velmi predstavit neviem....
DueStage
keby ste sa aspoň nachvíľu zamysleli pretým, ako už tradične obviníte vodiča, prospelo by to všetkým.
1. Ja som vodič. To znamená, že moja práca je viesť pridelené vozidlo v zmysle platných vnútorných/všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Ako vodič nie som príslušníkom PZ SR, obecnej polície ani iného orgánu verejnej moci, takisto nebudem ohrozovať svoj život len preto, lebo niekomu sa zdá, že by som mal zakročiť.
3. Ak sa takýto incident stane v Škodovke, ja o ničom nemusím ani vedieť. Kabína je skoro úplne odhlučnená od priestoru cestujúcich (ja nepočujem ani rozhovor ľudí čo sedia hneď za kabínou...). Takže nabudúce namiesto pohoršovania sa môžete upozorniť vodiča (škodovky majú dokonca komunikátory v priestore pre cestujúcich pre spojenie s vodičom).
4. Moja pozornosť primárne smeruje k premávke okolo a ako som už uviedol v bode 3, moje vnímanie toho, čo sa deje vo vozidle je obmedzené. V nových vozidlách sú kamery do interiéru aktívne iba počas stanicovania vozidla a vzhľadom na veľkosť obrazovky často viem len určiť že vo vozidle je pohyb. Nič viac. V starších vozoch kamery v interieri síce sú aktívne aj počas jazdy, ale jednak sledujú primárne dvere ale hlavne sa na ne počas jazdy nemám možnosť úplne pozerať.
5. Vo svetle vyššie uvedené len opätovne zdôrazním, že ja nechodím do práce aby som osobne chránil život cestujúcich v prípade napadnutia. Ja mám postupy ako sa mám v takom prípade zachovať, ale to musím o situácii vedieť/niekto sa musí unúvať ma na ňu upozorniť. A nie, neskúmam podrobne každý pohyb cestujúceho, neanalyzujem každý zvuk/rozhovor.