Tak ono by sa vôbec nič nestalo, keby spoje e4 k ŽSTNM boli označené ako e6, spoje t49 k NÚSCH ako t46 atď. Je to legitímne, rovnako ako súčasný systém. Čo je lepšie, je vec názoru. V Prahe chceli mať "metropolitné" linky s polovičným intervalom. Avšak zatiaľčo taká pražská e9 je nosnou linkou akosi prirodzene v celej trase, na e22 to museli vyrobiť umelo včlenením pôvodnej e23 do e22. A tak v súčasnej podobe jazdí e22 v celej trase len skoro ráno či večer. Inak sa striedajú všetky možné varianty, krátka na oboch smeroch, dlhá na jednom konci a krátka na druhom a naopak a občas aj dlhá na oboch koncoch. Takže 4 trasy označené všetky ako 22... To podľa mňa tiež nie je práve ideál, keďže čísel je nekonečne veľa.
Vladimír
Na 7,5-minútové intervaly na všetkých trasách ekonomicky nemáme, tak ako na to nemajú ani iné, či už porovnateľné alebo dokonca bohatšie mestá.
Nepoužiteľnosť 15-minútového intervalu je Tvoja subjektívna interpretácia. Naopak, ja som čítal západoeurópsku odbornú štúdiu, ktorá 15-minútový interval označila ako hornú hranicu, pri ktorej sú cestujúci ešte ochotní prichádzať na zastávku a čakať náhodne, bez poznania presného cestovného poriadku.
Nesystémové intervaly sa "neodmietame naučiť". Nesystémové intervaly sme tu už mali, máme s nimi skúsenosti, poznáme ich vlastnosti a vývojom sme dospeli k tomu, že systémové sú lepšie. Možno o 30-50 rokov sa bude verejná doprava robiť inak, ale momentálne sú trendy v prospech systémových intervalov.