Tu by sa stačilo držať jednoduchého pravidla, že pokiaľ výstupište kratšej verzie nie je zároveň nástupište nácestnej zastávky dlhšej verzie linky, tak musia mať rozdielne číslo a potom by tieto hlásenia o zmene konečnej boli iba pri dojazdoch.
Tak práve keď idem po známej trase, tak stláčam tlačidlo ihneď po odchode z predchádzajúcej zastávky, ale aj napriek tomu, že už je stlačené, sa hlási, že zastávka je na znamenie (to sa vypúšťa len pri druhom hlásení pred príjazdom). A zase ak som niekde, kde to nepoznám, tak sa potrebujem sústrediť na názvy zastávok, aby som vystúpil správne, a každá ďalšia zbytočná informácia tomu neprispieva
Všetky argumenty beriem, ale.... Tomu, že príde nezorientovaný človek, ktorý sa pomýli, alebo nepochopí túto zmenu, nezabrániš. Taká množina tu vždy bude a hoci bude konvergovať k nule, neeliminuješ ju.
Malo zmysel čakať týždeň, lebo aj pravidelný cestujúci mohol byť povedzme na dovolenke alebo PN. Malo zmysel čakať mesiac, lebo niekto z rôznych dôvodov nemohol cestovať a tie hlásenia reálne edukovali jednotky ľudí. Ale aj tak príde deň, kedy sa tie hlásenia zrušia a niekoho to stále môže zmiasť.
Bratislava nie je okresné mesto. Je to hlavné mesto, ktorého funkcia a hospodársky význam generuje množstvo cestujúcich, ktorí sem prichádzajú za povinnosťami aj menej často, hoc pravidelne - napr. párkrát za rok. Som presvedčený, že intenzívna kampaň pri takej zásadnej zmene akou je zmena systému obsluhy zastávok má trvať určite podstatne dlhšie ako tri mesiace.
Uvedeným príkladom (koruny, telefónne búdky, diskety...) nerozumiem. Uvádzaš ich, ako keby mali potvrdzovať Tvoje názory. Pritom sú to, práve naopak, všetko príklady trvalých zmien, na ktoré si používatelia mali možnosť zvykať postupne počas prechodného obdobia rádovo dlhšieho, ako je kampaň DPB k zastávkam na znamenie.
Duálne zobrazovanie cien bolo ešte min.rok po prechode na €.
Mňa to absolútne nevyrušuje. Nevnímam to ako aj bežné hlásenie zastávok. Naopak tomu venujem pozornosť ak som niekde ako turista..
Strašne ma baví táto debata hlavne keď ešte ani v súčasnosti nemajú všetky prevádzkové vozidlá akustické vyhlasovanie a aspoň v polovici autobusov z rokov 2014 – 2018, ktoré už boli dodávané s vyhlasovaním ho nieje počuť (a nieje počuť ani len názov zastávky) lebo je vyhlasovanie stíšené na minimum že aj v prázdnom a stojacom vozidle je ho sotva počuť.
Chlapci to kade/čím denne cestujete, že to počujete dostatočne často na to aby vám to tak pilo krv a vytáčalo vás to do nepríčetna?
A prečo vám tak nevadia tie nekonečné otravné hlásenia o tom kde spoj končí čo sa furt vyhlasujú, ktoré by stačilo vyhlásiť na poslednej/posledných dvoch zastávkach na riadnej (hlavnej) trase – kde by cestujúci mohli vystúpiť a počkať na vozidlo idúce na tú správnu konečnú?
Mal by sa uplatniť Paretov princíp. Počet cestujúcich, ktorí pri nastupovaní do vozidla MHD *nevedia* o tejto zmene odo dňa zmeny exponenciálne klesá a konverguje k nule. Ak má niekto frekvenciu použitia MHD menej ako raz sa 3 mesiace, potom nie je ani nepravidelný cestujúci ale príležitostný. Je otázne, či kvôli takýmto cestujúcim spamovať akustické hlásenia a míňať náplň tlačiarne.
Rovnako dnes nemáme ceny v slovenských korunách, nemáme telefónne búdky a nepoužívame diskety, hoci je zrejmé, že v čase zrušenia stále existovala porcia aktívnych užívateľov.
ti sa ale asi skor potesia roznym nezmyselnym precislovaniam liniek a ked uz ich kvoli tomu donutis hladat a pozerat cestak, tak tam maju aj informaciu o tom ze su vsetky zastavky na znamenie....
To síce nie, ale som toho názoru že pár týždňov (reálne skôr pár dní) stačí na to by si miestny ľud zvykol. Akože naozaj si nemyslím že niekto kto pravidelne cestuje MHD si za tri mesiace nevšimne že sa zmenil režim zastavovania na zastávkach.
Už to funguje tri mesiace, naozaj infokampaň stačila. Stále sú vo vozoch nálepky na to upozorňujúce.
Nikde inde v Európe som nezachytil že by potrebovali aktívne každé "cca štyri zastávky" akusticky vysvetľovať ako fungujú autobusové zastávky. Je to len zvukový smog ktorý uberá pozornosť od skutočne dôležitých hlásení (napr. "Nasleduje zastávka Národný onkologický ústav, spoj ide na konečnú Národný onkologický ústav" )
Vladimír
Uvedeným príkladom (koruny, telefónne búdky, diskety...) nerozumiem. Uvádzaš ich, ako keby mali potvrdzovať Tvoje názory. Pritom sú to, práve naopak, všetko príklady trvalých zmien, na ktoré si používatelia mali možnosť zvykať postupne počas prechodného obdobia rádovo dlhšieho, ako je kampaň DPB k zastávkam na znamenie.