Reply on: JurajZaTn #11745:
USA, ako iste vieš, je v oblasti vozidiel úplne iný svet ako Európa. Schváliť európske vozidlo v USA a opačne stojí obrovské peniaze (nedocenenie tohto faktu stálo existenciu aj Škodu Ostrov) a je aj dôvodom diametrálne odlišných konštrukcií vozidiel v USA a v Európe. Takým vypuklým príkladom je napr. obrovský dôraz na bezpečnosť (viď známe zohyzďujúce "päťmíľové" nárazníky) a v kontraste s tým tolerancie vozenia vidiel (držiak na bicykle) na prednom čele vozidla. Preto by som za referenčné dopravácke raje považoval pre naše potreby skôr prevádzky vo Švajčiarsku alebo v Nemecku či Rakúsku a tam je trend úplne jednoznačný v prospech 100% LF, nie LE vozidiel.Mmch., na trafenie k obrubníku som si nikdy nepotreboval svietiť bočnou lampou, už vôbec nie v takom presvietenom okolí, ako je SF. Ale chápem, že typický americký vodič MHD, čo je 130 kg černoška, prichádzajúca z domácnosti alebo od pokladne supermarketu, to má inak.
Jacob
A keď kupovať LE autobusy, tak bez posledných dverí, lebo u LE je asi fakt sprostosť tretie dvere keď ich riešenie je úplné zlé a nepohodlné na nastupovanie či vystupovanie.
Inak nič v zlom, aký zmysel má sem nám dávať fotky LE trolejbusu, ktorý u nás nikdy nebude? Zároveň je to trolebus, pokiaľ viem my trolejbusy nemáme v TN, zároveň ani nebudeme mať, budovať to teraz by nemalo zmysel, keďže už existujú elektrobusy čo sa viac oplatia určite ako budovať trolejovú trať a následná kúpa trolejbusov.
Ja sa, ale furt divím ako môže byť mesto Trenčín objednávateľom, keď nemá záujem o kvalitnú MHD, a ak sa to do budúcna nezmení, tak určite ľudia skôr uprednostia vlastné auto, či taxík.
Ale zmeny sa nedočkáme, lebo super objenávateľ nemá žiadny záujem o MHD a tak to vyzerá, však čo keď máš peniaze radšej sa budeš vyvážať v drahom aute prípadne aj so šoférom ako MHD.