Reply on: Marek6283 #11752:
Týmto smerom vidím ako jediné rozumné riešenie a to aby prímestské linky prichádzajúce od Tr. Teplej idúce smer Dlhé Hony, Laugaricio, SAD alebo VOP zastavovali na nepoužívanom nástupišti č. 5 (blízko zastávky MHD smer Juh, Biskupice). Pretože pokiaľ by zachádzali na nástupištia PAL č. 6 až 11 najmä v špičke by vznikol problém že tam pristavia niekedy aj 2-3 busy odchádzajúce na dedinu, ktoré nakladajú cestujúcich a za nich ak sa postaví bus napr. smerom na Dlhé Hony zablokuje sa tam aj na 5 minút.
Z toho by cestujúci určite neboli nadšení.
Ďalším problémom sú spoje z Tr. Teplíc smerom "do mesta", ktoré sú písané na nástupišti č. 6 z ktorého je ale možný výjazd len smerom na Železničnú ulicu k Bille (preto sa kedysi aj menili polohy jednotlivých smerov na nástupištiach).
Takže je to celé dosť zapeklitá situácia, ktorú ale súhlasím že by bolo dobré riešiť.
Richard Ščepko
2. Na vianočnom večierku ste mali informáciu priamo od úradníka mesta, ohľadom obnovy vozového parku. Bola to informácia, že primátor nechce o nákupe nových vozidiel pre MHD ani počuť. Pravdepodobne je rovnaké stanovisko aj predsedu FMK, Petra Hoštáka. Na ktoré sa ho chcem ešte spýtať.
3. Úradníci nedostávajú úlohy od poslancov. Zo zákona o mestách a obciach na to poslanci právo ani nemajú. Úradníkov si vyberá a zadáva mu úlohy vedenie (primátor, prednosta). Poslanci rozhodne nie
4. Návrh rozpočtu robia najskôr úradníci (vedúci útvarov) a vedenie mesta. Prakticky už v lete. Čiže návrh odráža predstavu vedenia mesta a jeho predstavu o smerovaní finančných tokov pre jednotlivé oblasti (či bude preferovaná napr. kultúra pred dopravou a naopak). Poslancom je takto spracovaný návrh poslaný až dodatočne. Keďže sa časť poslancov vymenila, poslaný návrh rozpočtu bol tento rok až 7.12.2018.
5. Žiadne blokačné hlasovanie predchádzajúcich poslancov nie je, resp. nie je to nič, čo sa s novým rozpočtom nemôže zmeniť.
6. Stále som presvedčený, že kupovať pre MHD v roku 2018, resp. 2019 Crosswaye je kravina (ospravedlňujem sa za výraz, ale iné slovo ma nenapadlo). A to aj napriek naštudovaní Škody Octavie z jednotlivých období
Pán riaditeľ, aj pri Citelise 18M ste mi na jednej z FMK povedali, že ak sa mesto rozhodne, vy ako SAD TN ste pripravený vozidlo pripraviť do prevádzky. Tá príprava trvala niekoľko týždňov aj napriek tomu, že vozidlo ste držali ako zálohu (teda vozidlo pripravené zastúpiť prakticky okamžite). Už vtedy som neveril, že vozidlo je reálnou zálohou. Bol som si ho niekoľko krát pozrieť a už pohľad do interiéru signalizoval, že tam bude viac práce.
Tiež si veľmi dobre spomínam, čo ste mi medzi 4 očami vraveli pri možnosti nasadzovania nízkopodlažných vozidiel aspoň počas sviatkov a víkendov a akú som dostal oficiálnu odpoveď zo SAD, keď som sa na to pýtal opäť.
Tým chcem len napísať, že za 4 roky už nejaké skúsenosti predsa len mám.
Veľmi oceňujem snahu SAD TN o nové vozidlá a sám som za určitých podmienok (ktoré hája verejný záujem, nie len záujem SAD TN) podporovať systematickú obnovu vozového parku. Či sa Vám to zdá ako prázdne gesto alebo nie