Reply on: JurajZaTn #11745:
USA, ako iste vieš, je v oblasti vozidiel úplne iný svet ako Európa. Schváliť európske vozidlo v USA a opačne stojí obrovské peniaze (nedocenenie tohto faktu stálo existenciu aj Škodu Ostrov) a je aj dôvodom diametrálne odlišných konštrukcií vozidiel v USA a v Európe. Takým vypuklým príkladom je napr. obrovský dôraz na bezpečnosť (viď známe zohyzďujúce "päťmíľové" nárazníky) a v kontraste s tým tolerancie vozenia vidiel (držiak na bicykle) na prednom čele vozidla. Preto by som za referenčné dopravácke raje považoval pre naše potreby skôr prevádzky vo Švajčiarsku alebo v Nemecku či Rakúsku a tam je trend úplne jednoznačný v prospech 100% LF, nie LE vozidiel.Mmch., na trafenie k obrubníku som si nikdy nepotreboval svietiť bočnou lampou, už vôbec nie v takom presvietenom okolí, ako je SF. Ale chápem, že typický americký vodič MHD, čo je 130 kg černoška, prichádzajúca z domácnosti alebo od pokladne supermarketu, to má inak.
Jacob
Zároveň ak by to malo fungovať štýlom, že SAD-ka si musí vlastne vyžiadať povolenie od objednávateľa čiže od mesta tak to hneď dopadne zle, keďže tiež objednávateľom je Mesto Trenčín, ktoré zjavne nemá, ale, že vôbec záujem o MHD a tak to aj vyzerá.
Síce tomu objednávaniu a takto celkom nerozumiem, ale podľa toho čo píše Juraj tak takéto veci riešiť musia hlavne z objednávateľom, a vidieť, že s objedávateľom sa to nedá, lebo ako už bolo spomínané obnova vozového parku v prípade PAL kde je objednávateľ TSK tam zvolili veľmi dobrú obnovu vozového parku, a takisto by to mohlo byť aj u MHD, len mesto nemá záujem tak nič sa nedeje.