Ona tá Břeclav nie je až taká ideálna, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať - podchod je na opačnom konci stanice, o šturcoch (4. nástupište) ani nehovoriac.
Ach... škoda peňazí. Mohli radšej konečne pekne polepiť autobusy logom sadky Sranda, že SAD Prievidza dokáže mať všade pekné logá, ale tu v Trenčíne máme mini nálepky a ešte horšie je, že s bielym pozadím na červené autobusy
No to je tiež pravda, aj keď niekto ide z nejakej dediny či menšieho mesta k nám tak naozaj sa mu oplatí vystúpiť na Hasičskej než na autobusovej stanici.
Hlavne tá poloha autobusovej stanice v tomto prípade je úplne nanič, od mesta je mimo, to ako som písal tam je Hasičská a zase čo sa týka obchodov tak z autobusovej stanice je jediný Max najbližšie.
Celkovo autobusová stanica je zle, že je tak mimo všetkého a nie je v strede mesta, alebo na lepšom mieste.
To beriem ale ucili Vas aj ze sa mate popozeraz-presvedcit ci mozete bezpecne preist!!! Co teraz nejak vymizlo ...preto sa to riesi tymto sposobom! Rozumieme si verim!
Tá menšia vyťaženosť autobusovej stanice nie je až taká prekvapujúca. Z pohľadu prímestskej dopravy je to len prestupný bod - nie cieľ sám o sebe ako napríklad školy, úrady a firmy v blízkosti Hasičskej/Úspechu atď.
To by sa tam musela v nejakej rozumnej forme vybudovať náhrada za terminál a časom aj za kasárne - obchodné, administratívne, obytné priestory, prosto niečo, kde je dôvod chodiť. Park takým miestom pre obyvateľov okolitých dedín asi nebude.
Neviem ci ste si vsimli,ale aj na vozidlach MHD nam uz lepia postupne na pravu zadnu stranu nalepky o zakaze prechadzania chodcov cez cestu pokial autobus neopusti zastavku a aj na zadne dvere z vnutra. Velmi rozumna zalezitost,no odkedy to tam mam vsimam si ludi co vystupia a zial najme ti ktory by uz mali mat rozum to presne porusuju. Ale kazdopadne fajin vecicka,snad to zaberie na deti ktore sa ucia a v skolach nemaju taku dopravnu vychovu aku sme mavali aj s praktickymi castami ked sme boli v ich veku my.
S tym presunutim zastavky uplne suhlasim lebo su velmi na husto ale ozaj len v pripade ak sa kpt.Samolepku zrusi!!! Troska nasatane ale problem rano ked tam kvantum rodicov vozi svoje deti do skoly a na mieste prechodu pre chodcov ich nechaju vystupovat,potom na to bude zastavka...ale tak co narobime...kazdopadne tento krok vitam a ak mate pan Scepko aj taku dokumentaciu ohladne noveho planovaneho otocu za Sihotou ,rad by som si to obzrel tu ak by bolo mozne!
Včera som si prešiel 3x úsek medzi budúcou zastávkou Hodžova ZŠ a Kpt. Nálepku. S kočíkom. Celý úsek je bezbariérový, v rýchlejšom tempe (nie náhlenie) som úsek absolvoval za 1:40 min., vychádzkovým tempom 2:13min. a ak mám dobrú aplikáciu krokomeru v telefóne, prešiel som cca 240 krokov. Samozrejme, napríklad dôchodca prejde tento úsek možno za 3 min. Je to naozaj len úsek štadiónu + možno 50m. Prešiel som sa aj k najbližším zastávkam (Zimný štadión a Hodžova kotolňa). V tomto prípade je asi naozaj na mieste uvažovať o zrušení zastávky Kpt. Nálepku.
Spracujem to ako požiadavku pre Útvar mobility, aby túto vec posúdili. Prípadne to skúsim otvoriť aj s niektorými poslancami z MČ Sever.
Ešte k Terminálu. Moja najväčšia kritika tohto projektu bola v logickom usporiadaní žel. stanice, prímestskej dopravy a MHD. Vzdialenosti, ktoré by človek absolvoval, ak by prestupoval z MHD na vlak/PAL. V tomto trojuholníku by musel prechádzať cez nákupné centrum v nie malých vzdialenostiach (ak je treba stihnúť prestup, každá minúta sa počíta). O večernom/nočnom režime (nákupné centrum zatvorené) nehovoriac. Tam tie vzdialenosti boli ešte väčšie. Z môjho pohľadu to popieralo logiku integrovanej dopravy. Z tohto pohľadu aktuálne riešenie zo 40-tich rokov je lepšie minimálne v spojitosti MHD a žel. dopravy. Pekným príkladom je aj terminál v Břeclavi, kde aplikovali aj princíp hrana-hrana. Megalománia, zásah do parku, dopravné riziká tohto riešenia sú tiež na zváženie. Dodnes ma zaráža, kde pri stretnutí vedenia, poslancov a majiteľa SIRS-u mi nevedel hl. architekt povedať, aké vzdialenosti a časy absolvuje človek pri prestupe na jednotlivé druhy dopravy. Teda ak vystúpim z MHD, akú vzdialenosť musím absolvovať na napr. vlak. Táto vec bola pre nich sekundárnou. Pobúreniu pána primátora pri otázke simulácie dopravného zaťaženia po výstavbe Terminálu (rozumej nákupnému centra) dodnes nerozumiem.
"Už len to, že máme MHD mi príde skôr, že kvôli zárobku ako kvôli ľudom, keďže stále tu v Trenčíne máme roky rokúce staré B 952."
Neviem, či kvôli zárobku. Ale viem, že sú na SVK mestá, kde berú MHD ako nutné zlo... "Lebo zákon hovorí, že mesto by malo prevádzkovať nejakú MHD, tak si ju nemôžme dovoliť zrušiť ".
Neviem či zámerne, ale tie linky sú všetky na tú istú galériu obrázkov
Čo sa týka otázky kde máme v TN WC, tak najbližšie sú jedine na železničnej stanici vo vonkajšej budove (platené tuším 0,30€) ale na tých záchodoch som ani raz osobne asi ani nebol, lebo nechcem ani radšej vidieť v akom stave sú.
Ak by to tu v Trenčíne fungovalo asi ako to funguje v iných mestách kde je záujem o takéto veci, ako o MHD a takto, tak by to tu takto nevyzeralo. Už len to, že máme MHD mi príde skôr, že kvôli zárobku ako kvôli ľudom, keďže stále tu v Trenčíne máme roky rokúce staré B 952.
Celkovo aj tak Autobusová stanica nie je zase v Trenčíne extra využívaná, nikdy som nevidel nejaké mega veľké plnky na Autobusovej stanici, najviac ľudí nastupuje hlavne na Hasičskej či Úspechu.
Zároveň, keby sa aj mala v budúcnosti prerábať autobusová stanica, určite som za aby sa zrušili a zlúčili nástupištia pre diaľkové autobusy ktoré sú momentálne hneď pred budovou železničnej stanice, je to blbosť aby boli nástupištia pre diaľkovú a prímestskú dopravu oddelené, nikde som to takto ako to máme my osobne nevidel.
možno to máš len pocit, lebo úzke mi neprišli, a to som miestnu stanicu navštívil desiatkyráz, ale fakt je, že kasselák tam nie je - to by ale v TN mohli vychytať ? A v Rimavskej Sobote je to rovnaké ako v LC. Naviac, v TN je tá možnosť k železnici spraviť lepšie väzby na pešie/podchodové presuny, čo v LC ani v RS možné nebolo.
Keď už sa preberajú pekné stanice, nedá mi nespomenúť Dunajskú Stredu.
So železničnými prístreškami sa zrejme naložilo takto aj kvôli tomu, že na rozdiel od trhoviska by pre pôvodné nástupištia AS boli príliš široké, čiže by sa musela reorganizovať celá plocha.
A neviem, mne osobne sa predstava takého prispôsobovania stanice prístreškom celkom prieči. Rozumnejšie sa mi zdá najprv vytvoriť vhodné riešenie plochy a až na základe neho zvoliť konkrétne rozmery striešok.
Pravda, pozeral som teraz, a fakt slušnú stanicu majú, a to sú menšie mesto dokonca, vidieť, že k takejto veci nie je potrebné aby bolo mesto nejako veľké a takto. Keď prídeš na takú stanicu tak vidíš, že prídeš do pekného mesta, nie ako sem do Trenčína prídeš prímestským či už diaľkovým autobusom a vidíš hneď buď škaredú železničnú stanicu alebo autobusovú stanicu a pomyslíš si najprv, že či si v správnom meste
Osobne si myslím, že ak by sa autobusová stanica mala postaviť tak budovu kde by boli nejaké obchody, čakáreň, informačné tabule o odchode autobusov, pobočka SAD-ky pre informácie a takto, tak to nespraví, to typujem, že by sa zvažovalo o prerobení budovy železničnej stanice ktorá je v hroznom stave ako som písal, a bola by to spojené, keďže asi ani nie je priestor na budovu autobusovej stanice hneď na autobusovej stanici.
Aj keď nebude budova takéto typu ako je v Lúčenci (čo nebude :D) tak stále som názoru, že pokiaľ budú úplne kryté nástupištia prístreškom a lepšie označenie nástupíšť, hlavne čísiel, prípadne nejaká tabuľa s odchodmi autobusov.
Top na Slovensku je stanica v Lučenci - všetko čo treba,kultúrne,čisto,čakáreň,pár prevádzok.parking na 30 či 60 min zdarma.kryte nástupištia,všetko čo v TN nemáme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marek6283