Reply on: draxter #8729:
to je sila, zase len a len predlžovanie cestovania cez mesto, nech už idú do riti....Ja by som teraz s ohľadom na uzavreté priecestie na Hlavnej navrhoval u rovno do budúcna toto linkové vedenie:
1 Juh ZŠ - Inovecká - Nemocnica - žst - Pred poľom - Kubra - Kubrica (20/30/60) (vrátane spojov na časti trasy Juh - žst či Juh - Kubra)
2 Nozdrkovce - Biskupice - Legionárska - žst - Zimný štadión - Pred poľom - Kubra (40/60/60)
3 Orechové - Istebník - Zlatovce - Zlatovská - Legionárska - Dlhé Hony - Juh ZŠ (60/120/120)
5 Juh ZŠ - Dlhé Hony - Zlatovská (priem.park) 30/60/60
6 Záblatie - (priempark) - Zlatovská - Hasičská - žst - Zimný štadión - Sihoť IV (Opatová RD) 30/60/120
8 Juh ZŠ - Soblahovská - Zimný štadión - Sihoť IV 30/60/60
10 Juh II - Nový most - priem.park - Bratislavská - Zlatovská - Inovecká - Juh II 60/-/-
11 Juh II - Inovecká - žst - Pod Sokolice - Pred poľom - Sihoť IV 20/30/60
12 Juh II - Soblahovská - Inovecká - OC Belá - Legionárska - Hasičská - Hodžova,žst - Sihoť IV 40/40/40
15 Juh II - Inovecká - Zlatovská - Zlatovce 60/120/-
18 Juh II - Soblahovská - Zimný štadión - Sihoť IV 30/60/60
21 Juh II - Električná - Hasičská - Sihoť - Opatová - Sihoť - Hasičská - Električná - Juh II 60/120/120
28 Juh III - Dlhé Hony - Hasičská - Hodžova,žst - Sihoť IV 30/60/60
draxter
Skúsim trochu všeobecne, každý zo svojej mestskej časti si asi potom do mňa rypne, ale v princípe platí v TN asi to, že pod hradnou skalou je najdôležitejší dopravný bod, druhým je ústie starého mosta do centra. To znamená, že väčšina (drvivá, okrem liniek 4, 20 a 25 vlastne všetky) liniek tieto dva body obsluhuje a preto by mali byť základom pre prípadný prestup. Iné prestupné body by som ja osobne nezavádzal (možno ešte stanicu, ale inak nie).
Z najväčšieho sídliska Juh ide do 1. uzla (pod hradnú skalu) 1,8,21,22 (juh II) 11,17,18 (juh I) a 23,28 (juh III). Do 2. uzla ide dokonca ešte viac a to linky 3,5,10,15 a 19, ktoré smerujú za mosty.
Zo sihote 1.uzlom prejdú všetky linky (až na linku 4), teda 2,6,8,16,18,21,24,28. Druhým uzlom už neprejdú linky 6,16 a čiastočne ani 21.
Spojenie Juh - stanica predstavujú linky 11+17 z Juhu I, 1+22 z Juhu II a 23+28 z Juhu III. Myslím, že by bolo vhodné linky zosúladiť, poprekladať a zredukovať takto:
a 11+17 by som dal do jednej linky, pričom by som zrušil aj linku 7 a jej spoje začlenil do linky 11 (či linka 17 ostane samostatná alebo do 11, nie je smerné, podstatou je dokonalý preklad).
b 2+24 tieto linky v súčasnej bodobe sú na smiech, totožná trasa okrem posledných 2 zastávok a preklad nemajú. Pritom by to šlo na krásnych 20/30/30 alebo 20/20/30.
c 23+28 by som ponechal len ako linka 28 na Sihoť, dokonalý preklad na linke pre lepšiu obsluhu Juhu III. O predĺžené spoje linky 23 na linku 28 navrhujem oslabiť linku 18.
d 8 (18,21) linka 8 je spolu s linkou 1 nosnou linkou MHD TN, preto by to tak malo aj zostať. Ideálne by bolo do tejto linky poňať zostávajúce spoje linky 18 a preklad s linkou 21 (ako expresom pre Opatovú). Na úkor zrušených spojov linky 22 posilniť linku 8 a linku 1 (a prípadne túto linku potom presmerovať z Kubry na Sihoť). Rovnako pre Juh I presmerovať na túto časť linku 3, túto posilniť o spoje linky 19 a časť spojov linky 13. Pre Záblatie: predĺžiť linku 6, linku 13 zrušiť. Detské mestečko obslúži linka 3 a prípadne vybrané spoje linky 5. Linka 15 sa včleňuje do linky 5. Linka 10 zostáva ako expres pre špičku Juhu II a Zámostia.
Konečný výsledok pre Juh II:
1 15/20/30
8 15/20/30
pre Juh III
28 20/30/60
pre Juh I
11+17 20/30/60
5+3+19 15/20/30
Záblatie: linka 6 (+/- jestvujúci rozsah)
Detské mestečko: 3 (a vybrané spoje linky 5)