Reply on: irizar #6393:
je zaujímavé, že "odborníci" na ekonomiku železničnej prevádzky ako S499 a iní sa rozhorčujú nad sólo šukafónmi, alebo aj s prívešákmi, to je jedno. Ale čo keby sa radšej rozčuľoval nad tým, ako MDPaT vyhadzuje peniaze, ako KDHáci rozhadzujú firemné peniaze na ŽSR, ZSSK a Cargo na rôzne církevné kktiny. Napr. mimoriadny vlak do Lúrd čo si mali svätuškári zaplatiť tak Kravec im dal lístky gratis a k tomu dary. Teraz bude mimoriadny vlak z Nových Zámkov do Topoľčianok na púť a zas budú lístky pre svätých gratis ? nech sa nad týmto falošník Ig(n)or rozčuľuje a nie nad tým, že sa peniaze dávajú na služby pre ľudí! Na druhej strane ja plne uznávam, že tam kde jazdí (aj keď sa mi to slovo bridí ale použijem ho) sólo "šukafón" a je vyťažený pod 50-60% tak nech to je zrušené. Ale prečo zastáva také názory, podľa ktorých by de facto ostala bez Os dopravy trať 172,173, skončila by aj časť osobákov na 160, úplne by skončili aj posledné dve Gemerské lokálky 162 a 174, pravdepodobne aj Čadca-Makov či Žilina-Rajec. Prečo by sme si my mali robiť hlavu z toho, že SADkárom budú stáť autobusy?! Prečo si nerobíme hlavu, že kapacitné vlaky sú duplované autobusovými linkami?! To teraz má vlak ustúpiť všade iba preto, že SADky obnovili vozový park? A tie civilizované krajiny, to ma dobre pobavilo, lebo snáď mi nechceš povedať, že v civilizovanej (resp. normálnej) krajina sa spraví pre kraj nevýhodná zmluva na 8-10 rokov a tak má dopravca zaistený "zlatý padák" (aj keď sa toto slovné spojenie používa v súvislosti s vyhadzovaním štátnych funkcionárov a následnom tučnom odstupnom) skrz, ktorý vyžerie nenormálne prachy z kraja, lebo nedostal zrazu nažrať toľko koľko si zazmluvnil skrz skorumpovaných politikov na VÚC (dobrý príklad arogancie a-bus dopravcu je SAD-ZV). Prečo majú ustupovať iba železnice SADkárom a prečo sa nepoloží otázka tak, či nie je škoda nechať tak peniaze vrazené do budovania regionálnych tratí? Niekde tie trate už stratili význam pre osobnú dopravu alebo úplne, no sú aj také, ktorým môže optimalizácia obsluhy krajov pomôcť. Cesty neostanú bez autobusov prázdne, ale železnice bez vlakov áno. Stále počúvam iba o tom, kde by ste navrhovali vlaky zrušiť, ale nepočul som ešte, že kde by ste navrhovali vlakové spoje posilniť a vylúčiť autobusy? Hm? Čo takto malý výpočet tratí kde by si vylúčil autobusovú dopravu a nahradil vlakovou?
milan005