Veď to, že IDS ani len netušia, jeden by čakal, že po vstupe mesta TN sa začne hovoriť práve o termínoch.
No ak označovanie číslom nie je nápomocné, tak ja už neviem. Veď linka 16 má zrovnateľne toľko cieľov ako 309421.
Akurát včera som debatoval na túto tému s kolegami, a každý by číslo privítal. Tým samozrejme zmeny nesmú končiť, ale začať. No to je už úloha akcionárov - kraje a obe mestá.
Ospravedlňujem sa za nedostatočný kontext môjho príspevku. Predpokladal som práve, že to diskutujúci majú naštudované, a nemal som potrebu nikoho nachytať na detailoch, keď základná myšlienka je podľa mňa dobrá.
V príspevku som zvažoval použitie každého slova, a nakoniec som sa rozhodol napísať, že na na to vykašľali. Keď som to totiž kraju pripomínal, pred druhým obstarávaním dokonca vopred, keďže medzičasom vstúpil do platnosti nový zákon a vykonávací predpis, dostal som od kompetentnej osoby odpoveď, že TSK v najbližšej dobe neplánuje zavedenie označenia liniek trojciferným číslom.
A písal som práve o stave mimo IDS preto, lebo vtedy sa ešte nevedelo, kedy vlastne IDS bude (a nevie sa to ani teraz).
Preto nepovažujem za efektívne ani užívateľsky prívetivé číselné označenie nemať, možno aj ďalších 10 rokov, hoci by na to nové autobusy boli pripravené, teda by to nestálo veľa prostriedkov naviac.
Ani to, že terajšie kódy liniek majú malú výpovednú hodnotu nie je chybou myšlienky samej.
Ak by videl číslo 921, je mu jasné, že to nie je napríkald soblahovský expres alebo niečo iné, čiže z diaľky hneď dobrá info, nie? A ak videl CP, tak vie, na aký spoj čaká, čiže vie že mu 921 ide na Juh v danom čase, či už teraz riešime úplných náhodilcov? To je potom rovnaké ako v MHD, keď linka 11 mu môže ísť na chatu, alebo len do Kubrice, keď linka P6 môže ísť na stanicu, alebo na Sihoť, alebo úplná perla - linka 16, ktorá môže ísť z Kubrice, alebo len z Kubrej, a len po stanicu, alebo celý okruh, alebo len po Brniansku. Takže zrušíme jej označenie číslom?
Tak pridám aj ja svoj názor:
1. čísla sú potrebné a už dávno mali byť. Uvedomuje si to aj TNSK, pretože to do súťaže žiadal, aby sa to dalo realizovať.
2. kým bude súčasný kočkopes medzi RAL a MHD, tiež vidím vhodné, aby linky, kde platí mestská tarifa, mali číselné označenie
3. pri letmom pohľade z diaľky mi snáď nikto nebude hovoriť, že orientácia číslom je prvotná a lepšia, pretože menšie písmená sú logicky vidno až keď je voz bližšie. Čiže áno, vždy orientácia číslom pomôže a to bez ohľadu na to, aké je konkrétne linkové vedenie
4. § 2 ods. 4 vyhl. č. 42/2023 Z.z. "Ak objednávateľ neurčí inak, za označenie linky sa považuje trojciferné číslo..." - čiže označiť sa dá bez zmien liniek alebo ich číselníkov už teraz, a to jednoducho, nepoužitím rovnakého čísla
5. Dlhé Hony: nebudem komentovať to, že zrušíme zastávku pre RAL, lebo autobusy porušujú pravidlá cestnej premávky. Niekto tu písal presne to, čo si myslím aj ja, že namiesto úpravy trasy alebo sankcie vodičom, sa pristúpilo z pohľadu cestujúceho k najhoršej variante.
6. Jilemnického: ak to nie je dočasné riešenie, nie je to dobré riešenie, ide v protiklade s tým, o čom sa tu už roky básni
Ak by videl číslo 921, vedel by, že bus ide na Juh. Alebo len na Jilemnického. Alebo až na Beckovskú. Alebo má šťastie, a autobus to zrazu stočí k Úspechu. Alebo doň sadne na Hasičskej a rovno si z neho môže vystúpiť, lebo ďalej nejde.
Okrem tohto logického dôvodu nie je momentálne na väčšine autobusov možné číslo ani len zobraziť, keďže majú malé panely, ako sa tebe aj ostatným diskutérom snažil Milan márne vysvetliť. Ale samozrejme, aj v číslovaní liniek prímestskej sú naše kšefty. V tomto meste presiaknutom zlobou a agresiou už môžeme pomaly aj za to, že dnes prší.
Tvoj príspevok z 3. marca: "Si sám hulvát, vypadni skade si prišiel. Som rád, že si sa vyfarbil, ale neboj sa. Napíš nám osoby na meste s ktorými si tykáš, inak to urobím ja."
Každý tvoj príspevok je namiesto slušnej diskusie iba plný vyhrážok, osočovania a arogancie. Aj tarifu mala preskúmať prokuratúra či iné orgány. Neustále sa tu len vyhrážaš, no nezabudni, že aj my máme k dispozícii spôsoby, ako sa brániť.
Všetci internetoví hrdinovia si myslia, že si za klávesnicou môžu písať čo len chcú. Ale rozumiem, za počítačom to ide jednoduchšie, do dnešného dňa nikto z vás neprišiel ani na jednu komisiu dopravy, ani na stretnutie ktoré tu bolo ešte pred spustením nového CP iniciované.
Áno? A to je dôvod zrušiť zastávku? Divné, teraz sa to už stať nemôže? Môže. Porušovať predpisy sa dá stále! Miesto dôslednej kontroly, či logiky, radikálne riešenie, ktoré však vlastne problém nerieši, lebo problém nebola zastávka, konkurencia MHD a RAL, ale neschopnosť mesta dôsledne vyžadovať dodržiavanie právnych predpisov na úseku dopravy. Skvelé. Dúfam, že v ďalšom kroku zrušia MHD ako celok, lebo sú aj čierni pasažieri.
Trafená hus zagagala, či? Kazdemu pomáha číslo, vždy a všade. A že vás tu kolega nachytal s neovladanim predpisu pri číslovaní, to ťa serie. Nevklafaj mi láskavo do úst nič, čom som nepovedal. Lebo môžem začať aj ja, a ver že to by si nechcel.
Tvoja tabuľka práve dokazuje, za ak človek by videl číslo 921, vedel by, že bus ide na Juh a nie do Soblahova. Takže zavedenie čísel je vhodné, bolo už potrebné a čakať, či ten "kšeft" dostane Vaše občianske združenie, ktoré nie je oprávnené na podnikanie, sa ešte pozrieme.
Čísla v akejkoľvek situácii orientácii pomáhajú, vravíš... Ako by to pomohlo cestujúcim napríklad na linke 309421? Nijak, iba by ich to doplietlo.
Ak bude IDS, trasy budú upratané a budú mať normálne číslo (nie 30x4xx), je to absolútna samozrejmosť. Dnes? Nezmysel.
A ešte taká principiálna poznámka, tá žlč ktorá z Tvojich príspevkov ide, je neuveriteľná. Nepochybujem, že ak by sa linky číslovali, vadilo by ti, že ľudí to len zbytočne mýli.
Niekto tu opomenul že veď autobus tam mohol len zastaviť a parkovať inde.
Zásadná otázka však je, kde!?
Na pauzy dlhšie ako 30 min. sa odstavovalo najskôr na parkovisko na koniec Inoveckej a neskôr ku Kauflandu (ďalšie 2km naviac), avšak obidva pozemky sú dnes súkromné, nie je to riešenie.
Určitú dobu keď na konci Inoveckej vlastník pozemku ho využíval na svoj účel sa odstavovalo na gen. Svobodu (to je 5 km naviac na obrátku), avšak už vtedy tam bol problém s kapacitou, dnes je ešte väčší.
Kým sa z Biskupického otoča nespravilo parkovisko pre autá, aj to by bola možnosť (práve pri vzniku ČSAD linka z Teplíc končila v Biskupiciach).
Prípadne Tesco, avšak to sú ďalšie haldy kilometrov a v určitých časoch kolóny, kolóny, kolóny - presnosť spojov do Teplíc by tým utrpela.
Výsledok = autobusy proste nie je kde parkovať.
Komplet prerobenie liniek tak, aby pauzy mali pauzy nie v meste ale na dedine by spôsobilo mnoho problémov = pri zachovaní pravidelnosti zlyhanie dovozu na pracovné zmeny, prípoje v vlakom, technické zázemie pre vozidlá.
Posledné riešenie je trasovanie až do Soblahova?!
Počas pracovných dní však v určitých časoch prieťah celým mestom by spôsoboval pri tak dlhej linke prenesené meškania (už aj kruhový objazd pod Juhom býva problém v smere od Soblahova).
A zasa chýbajúce technické aj sociálne zázemie na obidvoch koncoch takejto linky.
Predstaviť by som si to vedel tak akurát cez víkend.
Interval z Omšenia 60 min. a na striedačku do Soblahova / na SAD.
Ak si to človek hodí do tabuľky vyjde mu že by sedeli prípoje na vlaky / od vlakov aj na prac. zmeny / zo zmien v oboch smeroch a každému vozidlu by vyšlo dostať sa aj k technickému a sociálnemu zázemiu. Nevýhodou je však rozloženie výkonu na službách, pre 3 vozidlá (celodenky) moc, pre 4 málo. A samozrejme problém 2 prevádzky, 2 dopravcovia - usporiadanie sa.
Čísla v orientácii pomáhajú až keď majú všetky spoje jednotnú trasu. V BBSK majú rovnaké číslo aj dve obce, ktoré spolu vôbec nesúvisia, takže cestujúcim naďalej nič nedajú...
"prečo zrovna Dlhé Hony"
práve preto, že tam neustále postával autobus v jazdnom pruhu (nie v nike, v jazdnom pruhu!) (tým nové riešenie neobhajujem)
Takéto kolečko by malo logiku, vidíš nad týmto nik neuvažuje. Ale rovno zákaz. A pri gymnáziu nezakážu? A čo Old Herold? Alebo Úspech, veď tam je tiež plnka. Prečo zrovna Dlhé Hony, s tými pár spojmi.
K číslam: rozhodne v akejkoľvek situácii orientácii pomáhajú, opak môže tvrdiť len niekto, kto busom nešiel. Nrvi si predstaviť, žeby MHD v TN mala číslo 500 pre všetky linky (tak je to teraz v Brezne, kde sú po jedným číslom všetky linky MHD).
klobasa