Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Do Nového roku 2024 želám všetkým diskutujúcim, vodičom aj čitateľom hlavne veľa zdravia i šťastia (na Titanicu boli tiež zdraví a nepomohlo, lebo nemali šťatsie) a skúsim si zaležať tzv. 10-toro MHD:
1. znovuobnovenie nočnej dopravy
2. nasadenie piateho kĺbaku do riadnej výpravy počas pracovných dní
3. pozitívne zmeny ohľadne MHD v Zámostí
4. posilnenie MHD cez víkend na Juh I na 20 min
5. predĺženie premávky na Juh III do 22:00
6. úplný integrovaný systém s PAL na území mesta
7. zriadenie nových zastávok v rozvojových lokalitách
8. zvýšenie počtu rekonštrukcií zastávok
9. el. tabule odchodov v reálnom čase na najdôležitejších zastávkach v meste
10. prijatie koncepcie rozvoja MHD na najbližších 15 rokov
Reply on: milan005 #13443:
Veru, to by bolo úplne super. K tým zastávkam: tu ozaj treba, aby mesto ako správca ciest riadne urobilo svoju robotu na týchto zastávkach a aby veci netrvali roky, pamätáme sa na Brnianski a rok 2016....
Reply on: kvorka #13440:
Tá tebou navrhovaná L2 by nemusela mať zachádzku na stanicu, čo myslíš?! Mohla by byť viac škodlivá ako prospešná.
Aj keď v rannej špičke veľa ľudí využíva trasu L2 stanica - nemocnica ale to by sa dalo riešiť posilnením L28 na úkor L2 a L23 v rannej špičke.
Nevieme v akom štádiu sú zastávky Pred poľom smer Sihoť a Žilinská smer Kubrá? Či je možné s nimi rátať...
Reply on: MinoSUN-55 #13441:
Nič v zlom, ale príde mi to zbytočne zovšeobecnené, na základe jednoho prípadu skonštatovať: "Potom aby ľudia chodili autobusmi!"

Neviem čo sa stalo, ale MHD cestujem denne a nevykonaný spoj je veľká výnimka. MHD Trenčín má stále dosť slabých stránok, ale nespoľahlivosť medzi ne, podľa môjho názoru, nepatrí.
L1 o 16:33 z Braneckého smer Kubrá nešiel. Momentálne mešká 10 minút a pochybujem, ze už pôjde.
Potom aby ľudia chodili autobusmi!
Reply on: draxter #13309:
Skúsil som ešte niečo dodať k tvojmu a milanovmu konceptu:
1 Juh II - stanica - Pred Poľom - Sihoť IV (20/30/60) premávka do 0:30 (náhrada za nočné spoje 22, prípoj na R oboma smermi)
2 Kubrá - Pred Poľom - Sihoť II, I - nemocnica - Nozdrkovce 30/60/120 (z Kubry v preklade s 23)
3 trasa bez zmeny 20/60/-
4 bez zmeny
6 pôvodná trasa po priem.park
7/17 bez zmeny, ale z Juhu I, integrovať aj spoje L5
8 bez zmeny, preklad so spojmi 1
9 aj ja požičiavam od milana
11 bez zmeny
22 bez zmeny, v x posila pre 1, v "a" 60 min
23 Kubrá - Pod Sokolice - stanica - Juh III 30/60/120
24 bez zmeny, ráno do 9:00 ako dnes, potom 30 min až do 19:30, potom 60 do 22:30
25 bez zmeny
28 bez zmeny 60/60/120 (preklad s 23)
50 okruh podľa poslednej trasy, od 1:30 do 4:00 cez víkend a pred voľnými dňom, v "x" nepremáva

Výsledok: Juh I má v "a" 20 min, Juh III premávku do večera, Zámostie pravidelnú linku obomi smermi ako L9, nosné linky sú 1, 8 a 24
Reply on: kvorka #13438:
Kto sa tu ohana argumentami ze jeden klbovy voz musi byt v zalohe je podla mna cudny...uz som nejaky pamatnik a to nebolo ani v 90tych rokoch kedy este harmoniky jazdili aj cez vikendy. Bezny pracovny den boli vtedy od 8:00-13:00 dva klbaky ako zaloha, vtedy sa prednostne v dielni opravovali a servisovali klbaky, ked sa stalo ze taky voz vypadol tak skratka sa viac tlacili cestujuci alebo ich nepobral...ale aby bolo take vozidlo zakupene a od novoty ako nahradne je somarina, to ja poviem aj do oci komukolvek! A suhlasim ze uz teraz je zbytocne nieco vymyslat, pockame na novy grafikon a obehy s nim spojene!
Reply on: milan005 #13437:
Veď uvidíme, s čím príde mesto ohľadne zmien v MHD čo spracúvajú odborníci už od leta...tak hádam aj nové obehu budú.
Reply on: kvorka #13435:
Vedel by som si v odpoludňajšej špičke predstaviť 3 kĺbaky na L1 a 2 kĺbaky (z toho jeden podmienečný) na L24. Avšak ráno úplne neviem ktoré spoje by boli tak stavané.
Možno L1 o 6:50 a 8:15?
A možno by len stačilo poobede tú L24 posilniť kvantitou na úkor L2/12 na 30 min.
Mohli by tak mať L2+12+24+28 spoločný interval poobede 15 min. bez nejakých odskokov.
A spolu s L8 a 4 interval 7,5 min.
Ale možno aj tak by sa tam "podmienečná" harmonika využila.
Aj tie spoje čo píše Marek chodia už dlhý čas dobre vyťažené. Avšak vytvorenie takého "podmienečného" kĺbového poradia by si vyžiadalo určite veľkú úpravu turnusov čo nebude žiadúce.
Želám a prajem všetkým zabezpečovateľom autobusovej dopravy v meste Trenčín, predovšetkým však vodičom autobusov, dispečerom a ostatným pracovníkom šťastné , veselé a radostné prežitie vianočných a novoročných sviatkov. V novom roku 2024 tisíce kilometrov bez nehôd a technických problémov, v rodinách iba pochopenie pre Vaše náročné povolanie. 🙂
Reply on: Vladimír #13434:
Určite áno, pretože zvýši to kultúru cestovania. A potom za naše peniaze aby stál najdrahší voz bez využitia, to je nonsens. To tu bolo medzi rokmi 2011 a 2020. Mesto malo 5 kĺbových poradí a 5 klbakov. A tak to má byť aj teraz. Dokonca aj spôsob nasadzovanie vozov je rovnako úplne od veci, nerešpektuje potreby ani špičku
Reply on: Viko #13430:
Stotožňujem sa s Tvojím názorom.

Naviac si kladiem otázku, či by turnus, na ktorom raz ide klbák a inokedy zase nie, nevyvolával viac vášní ako spokojnosti.

Kebyže tuná preferovaný model existoval, tak napríklad konkrétne v novembri 2023, ktorý mal 20 pracovných dní, by bol 8x nasadený klbák a 12x by išiel sólo voz. Ja teda neviem, či to stojí za to...
Reply on: Viko #13432:
Presne tak, nech jazdí. Stabilne, každý deň.
Reply on: draxter #13431:
Veď ale ja nikde nehovorím, že nemá byť piate poradie. Treba ho, tak nech je, ale potom nech jazdí stabilne a nie iba keď sa zadarí.
(Mimochodom, na to, čo mesto vie a nevie, by som sa nerád spoliehal, lebo si stále pamätám na to, ako sa nechalo SADkou vodiť za nos s Citelisom.)
Reply on: Viko #13430:
Marek i kvorka majú pravdu. Toto jedine dáva logiku. Predpokladám, že mesto vie, že klbakov ozaj netreba osem, a preto požadovalo 5. A teda je logicky predpokladatelne, že všetky ostatné poradia sú relatívne zvládnuteľné sólom. A preto tvoja pripomienka je irelevantná, pretože výpadok klbaku sa bude riešiť stiahnutím vozu vždy z tohto piateho poradia. Takže sardinky- tie máš aj dnes, lebo sú spoje na 1,8,11 a 24, kde by klbak mal opodstatnenie, len nieto ho.
Práve to rozmyslenie si je blbosť, lebo piatym poradím zvýšime kultúru i kvalitu cestovania.
Reply on: kvorka #13428:
+ #13429 :
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.

Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.
Reply on: 810zssk #13427:
U nás sa ani na všetky linky také vozidlo nemože poslať, takže nesúhlasím! Voz bol drahý, ľudia chcú komfort, pozrite sa na moju 32ku alebo na 6ku 14:13 alebo 7ku 14:15z AUO ci 8ku 14:45 z Juhu2 ....a toho by bolo viac...
Reply on: 810zssk #13427:
Vôbec, presne naopak. Drahý kĺbový víz čo stojí vo vozovni? Do premávky s ním. Presne ako píše Marek, piate kĺbové poradie by bolo tzv. prvé na rane, teda v prípade poruchy by šlo sólo. Veď tak to bolo v roku 2008 až 2011.
Reply on: TomoSK #13422:
Logickejšie mi príde ako zálohu držať kapacitnejšie vozidlo, ktoré môže hradiť oba druhy kapacít. Neviem ako je nastavená zmluva tu, napr. v IDS BK je to tak že BSK si objednáva nejakú kapacitu a dopravca musí daný výkon odjazdiť vozidlom aspoň danej kapacity - ak chce poslať väčšie, môže (ale BSK platí len to čo si objednal), ak by poslal menšie, má pokutu.
Reply on: Vladimír #13425:
Tak hlavne by som rád vedel, či mesto tuší ako vyzerajú obehu vozidiel....na druhú stranu teraz cez víkendy bude klbak na 24, takže zjavne s týmto problém nie je. Dokonca, keď mesto tu istý čas tolerovalo 7milionovy voz postávať vo vozovni, hlavne že to priemeru nákladov vstupoval tromi nápravami a za rok sa ani nepohol. Ako píše Marek nižšie, treba piate poradie a hotovo. Ľudia v MHD od 2016 pribúdajú (áno, to preto, že sme spoločne dokázali poslať DiC do kukutína a urobili to miestne znali ľudia).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.