Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #16387:
Jasne
Reply on: milan005 #16383:
A máme niekde tú formu, akou to mesto zakázalo? By som to chcel vidieť, vo sa tam píše.
Reply on: klobasa #16384:
Hoď mi ho
Reply on: Michal Mazánik #16376:
Podľa vyhlášky nemáš pravdu, číslo je vec objednávateľa! Tu problém nie je, jedine že ho niekto umelo vytvára.
Reply on: henko151 #16382:
Tu ide hlavne o cestujúcich v meste, ten nebude čakať, kým vyskroluje kade ide, v TN je to jasné z čísla.
Reply on: milan005 #16383:
Akurát som si pozeral v zbierke foto, kde tam stojí TN-659AM. A veru tá zastávka je dlhá (ako sa na Dlhé Hony patrí). Presne toto mohlo byť aj teraz.
Reply on: klobasa #16379:
Mňa tie Dlhé Hony mrzia podobne ako teba.
Ale situácia tam bola už dlhšiu dobu neúnosná.
Avšak to, že sa niekto zatváril prekvapene v štýle že to je novinka (tým nemyslím nikoho tu) je smutné.
A smutné je tiež že sa to neriešilo už dávnejšie.
Smutné je tiež že niekto, niekedy v roku 2006 rozhodol že spoje PAD budú namiesto v smere hodinových ručičiek obchádzať štvrť proti smeru hodinových ručičiek = miesto pravých odbočení, ľavé odbočenie z Legionárskej na DH, stopka z DH na Inoveckú a v posledných rokoch, najmä po uzatvorení bierovského mostu otrasné vychádzanie z Inoveckej na Soblahovskú (to sa stále hovorí o zrýchľovaní). K tomu niekto odsúdil PAD a dohnal to do dnešného riešenia.
Postavil sa niekto na Dlhé Hony, obzrel si situáciu a zamyslel sa nad tým, že ak by sa jazdilo "historicky" a teda v smere hodinových ručičiek je tam zastávková nika kde sa kedysi zmestil parkujúci Ikarus, bus PAD a ešte aj prechádzajúci spoj L5 alebo 9?!
Nika mala 50 metrov.
Áno, rozumnejšie bolo otočiť PAD na stranu kde nika nie je. Slovenský rozum. Dôležitejšie je parkovisko.
A na zastávke "Družba" už by samozrejme stačil "plac" pre 1 bus.
Podľa mňa, pokiaľ sa nejak rozumne neprerobia linky, tak číselne označenie bude aj slúžiť len pre šotoušov. Napr. medzi Trenčínom a Dubnicou jazdia linky 309421, 306416, 308408. V každej linke máme spoje čo končia v Trenčíne na AS, na Hasičskej, Gen. Svobodu, SADke, Jilemnického, na Beckovskej. Taktiež pomaly každý spoj je jedinčený, máme spoje, ktoré nejdu cez N. Dubnicu atď. Dokonca ani to, či ide autobus až do Považskej Bystrice, Púchova alebo do Ilavy by nám číslo linky nepovedalo, keďže spoje Trenčín - Ilava existujú pod všetkými troma linkami.
V súčasnom stave by teda číslo linky nepovedalo nič ani cestujúcim do Dubnice, nie to ešte vnútromestským cestujúcim. To je ako keby máme na MHD 1ku z Kubrej aj na Juh, k Laugu aj do Záblatia a ešte aj vo variantoch cez Sihoť alebo MAX.
V neposlednom rade súhlasím s milanom005, značná časť vozového parku SAD Trenčín má veľmi malé panely, kde môžeme byť radi, že vieme cieľ vyobraziť.
Reply on: Michal Mazánik #16377:
A ja odporúčam, než začneš pomenovať problém, naštudovať vyhlášku: "Ak objednávateľ neurčí inak, za označenie linky sa považuje trojciferné číslo zložené zo znakov kódu linky na treťom, piatom a šiestom mieste alebo štvorciferné číslo zložené zo znakov kódu linky na druhom, treťom, piatom a šiestom mieste bez vodiacich núl."

Tak nešír problém tam kde nie je.
Reply on: Pablo #16378:
Netreba, v BBSK toto vyriešili ak bez prečíslenia. Do minulého roka sa používali 4.2.a1. číslo. Pohoda, keď sa chce. Keď sa nechce, vyzerá to ako u nás.
Reply on: Michal Mazánik #16376:
To sa snáď nepytas vážne, alebo si sedíš na kábli? Či si si nikdy nepozrel iné kraje, kde to funguje a fungovalo? Veď to nie je nič nové. Nikoho netrápia ciselniky. Cestujúci ani nevie čo to je. Číslo na displeji ho trápi. A to bolo 208 a 908. Hotové. Presne takto to mali linky SADLC a SADZV. Nevidím dôvod, aby to bol problém dokonca u totozneho dopravcu SADTN.

A komu hy to pomohlo? Cestujúcemu. Tomu, na kom tu žiaľ mlcipanom nezáleží a robia hlúposti ako odobratie súhlasu so zastavovaním na zastávke! To je krása, že mesto nedovolí zastaviť prechádzajúcej linke na zastávke, hoci na desiatke iných to dovoľuje. Imbecilne rozhodnutie, ktoré vlastne problém nerieši. Tým je odstavovanie vozidiel. A to sa môže diať aj teraz, lebo však prečo by modrý bus nedostavil?
Reply on: Michal Mazánik #16376:
Súhlasím. Ďakujem za vysvetlenie situácie, nakoľko označovať RAD je fajn, ale najskôr treba precislovat linky aby nevznikali takéto duplicity. Zároveň treba konecne uzavrieť súťaž na staronovych dopravcov aby boli konecne nútený obnoviť historický vozový park, čím sa odstráni tabulovy defekt, ktorý popisal milan. Najbližšieho 2.5 roka sa žiaľ nestane žiadna zmena, nakolko na jeseň sa opäť nariadi sadkam jazdit dalsie 2r. Vo vysledku na to zase doplatia len cestujuci, nakoľko vozový park vo väčšine patrí do múzea, pripadne na Ukrajinu. Stačí sa pozrieť na Prievidzké vozy, strach a hrôza....
Reply on: PtrkHrnk #16370:
Odporúčam si predtým, než človek začne hovoriť, že sa niekto na niečo vykašľal, naštudovať, ako vlastne aktuálne používaný číselník funguje.

A okrem toho to nie je pravda, TPŠ v predchádzajúcich súťažiach požadovali, aby bolo uvádzané aj číslo linky, ale až po zavedení IDS.
Reply on: draxter #16369:
A komu by to pomohlo?

Do Trenčína jazdia napr. linky 308408 Púchov - Trenčín a 309408 Trenčín - Dolná Poruba. Ako bude cestujúci podľa koncového trojčíslia 408 vedieť, či ide o linku z Poruby alebo z Púchova?

Rovnaký problém by bol aj v samotnej Dolnej Porube. Tam jazdia linky 302408 Ilava - Dolná Poruba a 309408 Trenčín - Dolná Poruba. Ako mi pomôže číslo 408 pri rozoznávaní, či je to autobus z Ilavy alebo z Trenčína.

Celé toto v súčasnom systéme nemá zmysel a umocnilo by to len ešte väčší chaos u cestujúcich.
Reply on: milan005 #16373:
Tak to je zlé. Pretože napríklad bus idúci na zastávku na Hasičskej s číslom 987 hneď ukazuje, že s ním môžem rátať ísť do mestskej časti X, kým 988 hneď hovorí, že síce cieľ je rovnaký, ale ide cez mč Y. A toto treba vnímať, človek čo ide do poslednej dediny to má jedno, ale nie ten, komu to supluje MHD.
Reply on: milan005 #16373:
Strašne zle sa číta aj text ktorý tam je aj tomu, kto má zrak dobrý.
Naopak musím pochváliť Bustec tabule, použité na Crosswayoch kupovaných od 2016 do 2019 - tie sa mi vyložene páčia.
Nie som úplne proti číslam ale veľkú pridanú hodnotu v porovnaní s tým koľko zaberú na tabuli miesta mi nedávajú.
Bohužiaľ pri R&G tabuliach, ktoré sú na Crosswayoch kupovaných od 2007 do 2011 použité, ak by si dal na tabulu trojčíslie už sa tam nezmestí nič iné.
Reply on: kvorka #16371:
Jasnačka, dnes idú modráky a v rámci TN netušíš, ktorý kde stojí. A Jilemák to ešte brutálne zhovadil. Číslo linky by to v meste výrazne zjednodušilo a v častiach, kde modráky nahrádzajú MHD to je nevyhnutnosť.
Reply on: PtrkHrnk #16370:
tak tak, a to je škoda, lebo by to malo úplne iný informačný potenciál
Reply on: draxter #16369:
Krátke označenie linky mimo IDS nie je povinné, tak sa na to na kraji pri predchádzajúcich (neúpešných) obstarávaniach vykašľali...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.