Reply on: Agent007 #15977:
Ďakujem.Osobne pracujem v meste, kde má možnosť si kúpiť 10-minútový lístok za 16 Kč, ale hromada cestujúcich uprednostní zdržovanie na zastávke a nákup hodinového lístka za 24 Kč. Aspoň je veľká množina z nich tak milá, že vodičovi nechá sprepitné minimálne tu jednu korunu, častejšie však 6 Kč.
Omnoho častejšie im ale navrhnem, aby si prebehli k druhým dverám a platili kartou, kde majú na výber aj lacnejšie cestovné. Väčšinou sa im nechce.
Dopravca, resp. objednávateľ pracuje s lenivosťou. A tak to má byť. Zdržovanie dopravy niečo stojí, a nie málo. Do začiatku minulého roka sme dokonca mali vyššiu cenu za lístky v doplnkovom predaji. A ľudia na to aj tak prdeli a nechcelo sa im.
Kto chce, ten ušetrí, kto nechce, ten platí. Jednoduché.
Vladimír
Myslel som to tak, že zaujímavým produktom by pre mňa bol celonárodný PREDPLATNÝ lístok - napríklad ročný, tak ako ho poznáme zo Švajčiarska, kde je ním štandardne vybavená podstatná časť populácie.
Vyslovil som obavu, že takýto lístok však reálne môže stáť toľko, že kúpyschopnosť priemerného slovenského cestujúceho nedovolí, aby si ho ľudia nejako masovo kupovali. Aj dnes si môžem kúpiť celoročný lístok na všetky vlaky ZSSK za 850 € - bolo by to pohodlné, ale je to dosť veľa peňazí naraz a aj napriek tomu, že cestujem vlakmi veľa, nie som si istý, či by som v ročnom merítku vôbec ušetril. Preto som sa zamýšľal nad tým, že ak by mal existovať ročný PCL na celú republiku komplet, koľko ľudí by si ho asi tak mohlo dovoliť.