Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #13081:
Možno keby si používal vo vzťahu k intervalu miesto menší/väčší výrazy dlhší/kratší, bolo by to jasnejšie. Lebo pod tým, že interval by nemal byť menší, si ja predstavím, že by nemal byť 20 minút ale 30.
Reply on: S499.1023 #13080:
Cez víkend by nemal byť interval počas dňa menší než 20 min, večer než 30 min na danom toku. Dnes je to po 20:00 len jeden spoj, do 19tej linky 4,8,28 idu spolu 2 alebo 3 krát.
Reply on: kvorka #13079:
Menej alebo viac?
Hlavna prepravná os Juh- centrum - Sihoť by v "a" nemala mať menej než 20 min, a po 20:00 menej než 30 min.

Pamätám si,keď do roku 2011 mala linka 8 práve medzi 15:40 a 19:00 krásny 20 min interval. A komu jazdila i 18 a 21.
Reply on: Vladimír #13076:
S týmto sa akiste dá súhlasiť, doba je zlá, v danom segmente nieto ľudí...rovnako súhlasím s Tebou, že ten víkend je pomerne ostrý orez, aj teraz ma ranná "víkendová špička" dostáva do rozpakov, ak treba ísť zo stanice na Juh, tak sú tam brutálne diery i neskorý nástup liniek celkovo. Potom víkendový CP v pracovný deň je ako vravíš, zlý na niektorých reláciách, až nepoužiteľný. A preto súhlasím, že víkend treba upraviť presne ako píšeš.
Reply on: henko151 #13071:
Musím Ti oponovať. Hoci sám vždy keď to ide aplikujem model, že úseková jazdná doba platí pre všetky linky rovnako, stretol som sa s prípadmi, kedy to neplatí a skutočne si prax vyžiadala pre rôzne linky rôznu jazdnú dobu na rovnakom úseku. Najčastejšie to môže byť spôsobené vyťaženosťou linky alebo "zvyškovými" sekundami, ak linka prichádza z iného úseku ako linky ostatné. S týmto "zvyškom" je niekedy potrebné pracovať, aj keď sekundové jazdné doby ako také v Trenčíne nemáme.
Reply on: 810zssk #13045:
Za iných hovoriť nebudem, ale v prevádzkach, v ktorých ja pracujem (Nitra, Trenčín) motiváciou zavádzania víkendového režimu v období "medzi sviatkami" určite nie je finančná úspora, ale možnosť výraznejšieho dočerpania dovoleniek pre vodičov, ktoré sa dovtedy pre permanentný nedostatok vodičov nedarilo čerpať v uspokojivom množstve. Za medzisviatočný týždeň sme vyčerpali viac dovolenky ako jeden celý prázdninový mesiac (júl/august). Spomínaný týždeň sa na tento účel používa jednak preto, že v tomto období je o dovolenku medzi vodičmi veľký záujem a zároveň preto, že ide o týždeň s preukázateľne najnižším počtom prepravených osôb za celý rok.

Neskrývam, že toto riešenie je núdzové (ak by preň neboli spomenuté dôvody, nerobili by sme to), no na druhej strane si tvrdenie o "obrovských dopadoch na cestujúcich" dovoľujem so všetkou úctou spochybniť. Z čias presného počítania cestujúcich máme poznatok, že počet cestujúcich, ktorý v daných pracovných dňoch cestuje, je asi niekde na polceste medzi bežnou sobotou a bežným prázdninovým pracovným dňom. Robili sme si aj časovú snímku, kedy sme sledovali časy, kedy cestujúci cestujú (súčty nástupov po štvrťhodinách) a tu sa už krivka výrazne podobala na víkendový model správania - ranná špička mimoriadne slabá, výraznejšie "prebúdzanie obyvateľstva" od cca 9. hodiny a potom už celodenne rovnaký dopyt.

Jeden rozdiel, ktorý medzi prevádzkami v Nitre a Trenčíne vnímam, je že v Nitre, až na veľmi vzácne výnimky, víkendový CP pokrýva celú sieť MHD a obsluhuje všetky možné začiatky pracovných zmien (vychádza to z dlhodobej tradície, kde aj v bežnú sobotu je dopyt vyvolaný pracovnými zmenami v rôznych výrobných prevádzkach). Aj pri sobotnom grafikone sa tak dá dostať takmer všade a na akýkoľvek čas, len počet spojov je nižší. V Trenčíne je tá víkendová obsluha oproti pracovnému dňu osekaná viac a niektoré spojenia sú mimoriadne zlé. Preto priznávam, že prípadov, kedy si niekto v Trenčíne 27. - 30.12. nevie z víkendovej ponuky nájsť vhodný spoj, môže byť skutočne viac. Ja to však vnímam ako celkovú nedokonalosť víkendového CP v Trenčíne, tzn. problém, ktorý je tu celý rok a nie štyri dni s mimoriadnym režimom. Preto by som osobne venoval úsilie radšej na primeraný "tuning" víkendového CP, ktorý sa potom bude dať bezbolestne použiť aj 27. - 30.12.

V záujme predídenia nepochopeniu opakujem: Celý čas píšem o Nitre a o Trenčíne. Víkendový režim medzi sviatkami sa nedá aplikovať v hociktorom meste a plne chápem, že v niektorých mestách sa takýto režim zaviesť nedá (lebo tvar a obsluha siete, lebo dopravné návyky, lebo štruktúra odvetví zamestnanosti obyvateľstva a pod.).
Reply on: Viko #13074:
Asi nie, ale je pravda, že aj frekvencia cestujúcich na jednotlivých linkách môže znamenať rozdiel. No dnes pri nástupe všetkými dverami by to už nemalo byť markantné.

Michal Mazánik: koncové úseky sú nadhodnotené, Juh III určite ako píše draxter. Vozy jazdia svižne, nevidím dôvod to neskrátiť.
Reply on: henko151 #13071:
Má Trenčín sekundovú chronometráž? Lebo pri nej sa stáva, že keď sa jednotlivé úseky od začiatku trasy spočítajú a zaokrúhlia, môže vyjsť dvom rôznym linkám na rovnakom úseku akoby rozdielny čas, hoci je to len produkt matematiky a nie reálny rozdiel v podkladových dátach.
Reply on: henko151 #13071:
Pozrel som si ten spoj a áno, tu musím uznať, že to natiahnuté je. Napríklad nasledujúci spoj, o 18:10, už má celkovú jazdnú dobu o 4 minúty kratšiu.
Reply on: draxter #13070:
Jazdá doba aj v súčasnosti zohľadňuje rôznu hustotu premávky v jednotlivých časoch. Mne osobne príde, že jazdné doby nie sú najväčším problémom trenčianskej MHD. S výnimkou pár úsekov, ako ZŠ Veľkomoravská > Gymnázium, nie sú časy natiahnuté.

Zrušenie zastávky Inovecká smer Juh by som určite neodporúčal - tento rok bola nákladne zrekonštruovaná, bolo by neefektívne ju prestať obsluhovať či akokoľvek presúvať. Naviac v čase, kedy je OC OBI a okolité obchody zatvorené, je logickejšie zastaviť na Inoveckej, priamo v obytnej zóne.
Reply on: draxter #13070:
Hlavne je nezmysel, aby úsek Braneckého - Hasičská trval linke 1 tri minúty a linke 24 dve minúty. Chronometráž by mala by rovnaká v rovnakom režime rovnaká pre všetky linky prechádzajúce v tom úseku. K optimalizácii jazdných dôb myslím, že počas najbližších rokov určite príde.

Mne osobne prišiel zaujímavý spoj linky 13 o 17:10 z Gen. Svobodu. Z nástupnej sme sa pohli asi 17:13:30 a na Legionárskej sme už boli včas. 😊
K tomu skracovaniu chrona na linkách MHD: v TN je úplne zrejmé, že víkend a špička nemôžu mať rovnaké chrono. Linka 24 do Lauga ide krokom v rannej či poobednej špičke, cez víkend to celkom preletí. Linka 1 do Kubrej ide cez víkend úplne plynule, trojminútový inerval medzi Braneckého a Hasičskou je veľa: žiadny semafor, jediné kolízne miesto je split za Priorom, čo je však vždy veľmi plynulé. Rovnako tak môžme od linky k linke. Toto je potrebné preveriť a mesiac merať. A potom bude k dispozícii relevantný údaj.

Semafory: pán Hartmann viackrát hovoril, že sa ešte musí niečo doladiť so softvérom, neviem v akej polohe to je. Ja som navrhoval zmenu vedenia liniek 1 a 11 okolo sídliska Pred Poľom aby sa vyhli semaforu na ceste do mesta. Opačne sa mu vyhýbajú popred Žemberák.

Na zváženie dávam zrušenie zastávky Inovecká smer Juh, opačný smer posnúť sem: https://www.google.sk/maps/@48.8758512,18.0281699,3a,75y,219.24h,72.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1s18oDryyijRvXuQzHUatU6w!2e0!7i16384!8i8192 Párovou zastávkou bude Ku štvrtiam (alebo obe zastávky presunúť do vybranej lokality). Zvýši sa ich frekvencia a využitie o cestujúcich do Kauflandu, OBI, big boxu a pod. Medzi tými rodinnými domami je skoro jedno, kde to bude.
Reply on: Dispecer #13067:
Je to najdlhšia dvojka v republike
Reply on: Dispecer #13067:
Dobré nedeľné ráno, tak, tak aj tu to potvrdzujú, teda cesta ide z Gabčíkova do Žiliny tu odkaz
https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II._triedy_507_(Slovensko)
Veľmi sa teším tejto osvete, toľko vecí ešte nevieme.😋
Reply on: capaCity #13066:
Well, II/507 v Trenčíne nezačína/nekončí (ide z Gabčíkova do Žiliny), iba ním prechádza, pričom s I/61 má *peážny úsek* medzi Old Heroldom a ŠÚ SR.
Reply on: Dispecer #13064:
Aj na tej mapke CDB je to pekne vidieť, že je to až od ŠÚSR. Momentálne je jednoduchá pomôcka aj priamo v teréne - kde je vymenený asfalt, to je I/61, TSK II/507 neopravovala...
Reply on: Dispecer #13064:
Veľká vďaka Dispečer za túto informáciu. Dodnes som o takomto zmapovaní cestnej siete netušil. Udeľujem 15 až 20 palcov hore.
Reply on: draxter #13063:
Nemusíte sa hádať, stačí sa pozrieť na Mapy CDB na stránke SSC:
https://ismcs.cdb.sk/mapviewer/
Reply on: capaCity #13061:
Nie, aj ja som si myslel. II/507 začína v mieste keď sa cesta odpaja na most. Info priamo z SSC.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.