Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #15936:
To pocitanie, presne ako pises, mam plny bus a 3 najsilnejšie zastavky vzdy vystupi aj 20 ludi aby umožnili vystup, ktorí vzápätí nastúpia. Za 3 najsilnejšie zastávky veziem štatisticky o 60ludi viac ako v skutočnosti, ale štatistika toto vidi rada, krivka ide hore. A vecerne kubiky vzduchu 😂? Uz som 2x menil merac, lebo som ho pretočil 😂
Reply on: milan005 #15924:
Ano, presne na toto som narazal Milan. Ratat sa to da skorej nejak pomerovo nez exaktne, vzhladom na tu vypovednu hodnotu skrz prestupy ktore spominas(a aj skrz ine anomalie a odchylky, vystupovanie a nastupovanie cestujucich v preplnenych busoch, aby ulahcili vystup inych cestujucich, chybovost samotnych citacich zariadenych(podla vyrobcu chybovost maju, podla DnP nie). Lenze ako realne dokazat ze su dane spoje, rsp. mozno aj linky nie moc stastne dotvorene? Je to jeden kolos, vsetky tri subjekty sa vyhovaraju jeden na druheho, zmeny su zapracovavane nesystemovo, chaoticky castokrat s nedomyslenymi nasledkami. A medzitym si tu behaju neskore harmoniky v snahe odviezt co najviac m3 vzduchu.
Reply on: draxter #15934:
Na tej druhej je na zákrute Piešťanská
Reply on: kvorka #15933:
Diky, ja týmto posúvam ovácie Jurajovi, on mi pomohol skompletizovať.

Všetky 4 kusy neboli rovnaké, hoci to boli 280.00. mali síce biele tyče i veľké vetračky, ale odtieň náteru bol odlišný.

Na uvedenej fotke je voz, ktorý jazdil najdlhšie. A ja som s ním šiel zo 10 krát.
Reply on: Viko #15932:
Vieme presne, vďaka draxterovi: https://imhd.sk/tn/vozidlo/11322/Ikarus-280-TNA-08-32-TNA0832

Všetky 4 kusy máme definované. Len sa zachovalo málo informácií a skoro žiadne foto.
Jeden do premávky nezasiahol vôbec.
Reply on: milan007 #15923:
Na margo "skoro fialového" Ikarusu z L19 v pôvodnej diskusii: Farba je pôvodný budapeštiansky lak, jedna vzorka ešte existuje: https://evidencia-dopravcov.eu/foto/46658
Do Trenčína sa podľa všetkého na jar 89 dodali štyri jazdenky, ale kvôli opotrebeniu jazdili iba krátko.
Reply on: kvorka #15930:
Môžeš predĺžiť. Ak tá 2/16 chodia v tých časoch ako chodia lebo medveď - žiadna nadväznosť na iné spoje MHD alebo vlaky, prípadne pre dochádzku do školy/zamestnania, obehy - tak nie je problém posunúť im časy tak, aby sa dali spojiť do jednej linky.

Stále však platí, že Nozdrkovce sú zrejme najmenšia "samostatná" časť mesta, kam chodí MHD a primerane tomu vyzerá aj vyťaženosť spojov. Noviny to vytŕhajú z biedy asi len tým, že dávajú potenciál na základný hodinový interval.

Čokoľvek však na tej 2ke spravíš, ten potenciál na nárast počtu cestujúcich je dosť obmedzený. Určite vyšší, než do nejakej čisto dedinskej lokality typu Selec/Dubodiel, ale ani tam tie spoje nejazdia natrieskané... vlastne možno je to preto, lebo Selčania chcú priamy spoj do Maxu a tak radšej chodia autom...
Reply on: theo #15929:
Ale veď ide cez Noviny ešte. Kvôli nim sa zavádzala. Predĺženie do Kubrice miesto tých spojov na 16 co idú iba po stanicu by bolo ideálne.
Reply on: kvorka #15928:
V prípade dvojky nie je problém v krátkej trase. Kdekoľvek by išla, na jej konci budú Nozdrkovce s počtom obyvateľov jedného-dvoch panelákov. Každopádne je priestor na podstatné zlepšenie, keď sa postaví Bobrovnícka Sihoť s plánom cez 600 bytov+domov.
Reply on: milan005 #15924:
Myslím, že čísla potvrdili predpovede. Neverím, že 2 a 23 sa podstatne zlepší. Krátka trasa robí svoje. Za úvahu by stálo to, že 23 aspoň k Maxu točiť. Alebo jednu z tých liniek potiahnuť miesto tých vložených spojov linky 16 a dlhšou trasou by vyťaženosť vzrástla.
Reply on: draxter #15926:
Áno, to bude ono. A ešte by som ťa chcel poprosiť, tu analýzu k zmene CP od VÚD.
Reply on: milan007 #15923:
Zlatovská, pri Úspechu
Reply on: milan005 #15924:
Rátať Kubrú+Kubricu na opúšťaní zastávky ZŠ Kubranská ti môže skresliť peší presun Kubranov na zastávku Pred polom na L1 ktorý po starom nebol, nebol naň dôvod.
Reply on: tomas153cv #15915:
Spočítať vyťaženosť sa dá tak akurát z Juhu a na Juh že pozrieš koľko ľudí máš v smere z Juhu pred zastávkou Pod Juhom a v smere na Juh pri opúšťaní tejto zastávky za celý deň.
To isté Ľ. Stárka, Old Herold a Záblatie, cint. smer nový most.
Sihoť, štvrť Dlhé Hony, Kubrú, Noviny+Biskupice pre zmenu trás a nárast prestupov na fakt rôznych miestach nespočítaš s dobrou výpovednou hodnotou.
Reply on: draxter #4791:
Prosím ťa vieš mi povedať kde je tá foto urobená? Ďakujem
Reply on: Pablo #15921:
Tu možno je šanca na zmenu, Žilina cestujúceho takto nevypaluje
Reply on: pešiak #15918:
To je otazka na vedenie resp. mesto ktoré nastavuje tarifu. A to bude podľa všetkého toto implementovať do tarify....
Reply on: tomas153cv #15915:
Veď hovorím, slabá propagácia. Už dávno malo od vsadiak znieť, že nocaky sú za cenu denných (áno, 2€ je pre mňa výpalníctvo za jazdu), že na nich platí PCL a že už jazdia...bla bla bla...malo propagácie. Chcelo by to banner na hlavnej stránke mesta a všade to dať. Ja tiež toľkú osvetu robím a ľudia stále: to fakt? Jazdia? V info mala byť príloha znovu. Alebo článok na prvej strane. S výmerami daní sa mohol doručiť leták.
Reply on: tomas153cv #15917:
Presne tak.
Reply on: Pablo #15884:
Čo vieme o tomto ? Správa z dneška
Ministerstvo dopravy SR |MM| Jednotný cestovný lístok bude od 1. júla 2026 platný na celom Slovensku. V prvej fáze sa zameriava na verejných poskytovateľov dopravy, teda mestskú hromadnú a prímestskú autobusovú dopravu a železnice. Postupne budú do tohto systému zapojení aj súkromní dopravcovia, bude to však závisieť od kompatibility ich systémov s požiadavkami NICL.😮

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.