Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #12395:
Súhlasím, linka 12 je o ničom, tie spoje sú nezaujímavé ani intervalom ani polohou (možno až na ranný 7:30). Ja by som skúsil posilniť na hodinový (ako linka 10 kedysi) na úkor spojov linky 2. Inak podľa mňa by bolo vhodné vybudovať zastávku na Elekričnej hneď za svetelnou križovatkou smer BN. Stáli by tam spoje liniek 3, 13, 24, 25 i 27, čo by bolo z námestia Biskupíc kompenzácia za presmerovanú linku 2. Stačilo by upraviť svetlá a ľudia by mohli prejsť bezpečne na druhú stranu. Podľa ÚPN sa má aj tak táto križovatka upravovať, tak je načase s tým uvažovať! A možno aj BUS-pruh odtiaľ až ku kruháču pred Laugom.

Ja osobne by som tiež skúsil vrátiť linku 28 do podoby pred redukciou. Ak vidíme Juh III, tam ponuka po 18:30 končí. To nie je ani v Záblatí a ani v Nozdrkovciach. A na Sihoti tiež vidno, že linka 8 a 24 ide po 20:00 tak, že linka 24 ide 10 min po linke 8. Tam by sa presne hodil spoj linky 28, čo by odchádzal na Sihoť z Hasičskej cca 21:00 (celotýždenne) a vyplnil by tú obrovskú dieru, čo tam je. Takže áno, linku 28 posilniť, možno aj na úkor spojov linky 23.

K 7/17 tiež súhlasím, treba tam pridať ponuku po 22:00, takto sa len prázdne km využijú. Trebalo by však poznať reálne obehy.

Záblatie, Zlatovce či Istebník nevyriešime, kým si mesto nevyrieši otoč. Treba zastávku aj na Brnianskej, už i nový Kaufland si ju pýta, ale mesto spí....ako obvykle. Tu by som navrhoval, aby linky 3/13 boli presmerované na Juh I a zlúčené do jednej linky (3). A na ňu prevedené i víkendové spoje z linky 5. Jednak by sa tým doplniť víkend na 20 min a jednak aj v "x" pekných 15 min bez toho jedného výpadku.

K iným úpravám: zrušiť linku 31 a posilniť buď 3 alebo 27. Zvážil by som predĺženie liniek 22 alebo 23 až Pod Sokolice pred bránu TMM.
Reply on: JurajZaTn #12401:
Neviem, či po tomto areáli je ešte nejaká stopa, ale popri domčeku SAD je ulička, kde je potom veľké parkovisko oplotené. To bolo ono?
Reply on: JurajZaTn #12398:
Strany 14 a 15 z novej knihy.
Reply on: draxter #12399:
asi žiaľ nie, síce neviem prečo, to by stálo za otázku na mesto!
https://imhd.sk/zv/doc/sk/19556/Projekt-na-nákup-4-nízkopodlažných-autobusov-bol-úspešný

Tipujem že TN sa ani neunúval, však načo, vozový park dopĺňame hypermodrymi vozmi prímestskej dopravy a koncepcia žiadna.
Reply on: JurajZaTn #12391:
Strana 11 z novej knihy.
Odporúčam: https://imhd.sk/transport/doc/sk/19533/Rozhovor-s-vodicom-autobusu-ktoreho-preslavila-praca-za-volantom-autobusu-v-Norsku

Verím, že SAD TN sa tak dobre chová k zamestnancom celkovo, nielen k "legionárovi" 👍
Reply on: kvorka #12395:
Od pondelka jazdí MHD ako cez prázdniny.
Reply on: JurajZaTn #12394:
Ďakujem, napíšem keď sa dostanem k PC.

Trochu k aktuálnej situácii:
- stále platí víkendový režim, ale už by sa malo nabehnúť aspoň na "w", lebo všetko sa spúšťa. Verím preto, že mesto a SAD to dajú vedieť vopred, nie v predvečer (hoci rozšírenie oznámiť neskoro nie je také zlé, ako zúženie premávky)

Stále platí, že dopravca nemôže kúpiť vozy pre MHD, preto by namiesto dvoch prímestských vozov malo mesto tlačiť na nasadenie všetkých 5 kĺbových vozidiel v prvom rade a až potom vysielať tieto

Bolo by sa vhodné pozrieť na stav niektorých vozov. Áno, majú STK, ale ako vyzerajú! A zvážiť, aká koncepcia obnovy sa nastaví - nielen vo vzťahu k SAD TN ale vo vzťahu k MHD, nech ju prevádzkuje SAD, DP alebo hocikto. Proste parametricky, lebo skončíme ako v PB a potom bude nasledovať defenestrácia

Verím, že mesto zrekonštruuje aj nejaké zastávky a najmä ten otoč v Zlatovciach, ktorý bráni usporiadaniu liniek lepšie, keď už sa vyberajú na tom parkovnom také pálky

Je nemysliteľné, že úroveň MHD klesla za posledných 5 rokov vozovým parkom absolútne, hoci chváliť sa rastom prepravených cestujúcich mesto nezabúda - zabúda však dodať, že to je zásluha 4 mušketierov, čo zabojovali a ukázali, ako sa má robiť linkové vedenie a CP. A na to treba nadviazať, ideálne takto:

- linku 12 zrušiť a nechať linku 2 prejsť cez Noviny
- linku 23 zrušiť (alebo zásadne obmedziť len na účelové spoje ak sú ráno v hyperšpičke treba) a na jej úkor posilniť linku 28 a predĺžiť jej premávku do večera
- vybrané spoje liniek 6,7,11,17 a 24 posilniť kĺbovým vozidlom (presne jedno také stojí v garáži)
- miesto tých 3 spojov linky 5 v "a" ich dať na linku 13
- na linke 7 i 17 viesť záťahy vozov z Juhu na Zlatovskú a tým spojenie aj po 22-hej zabezpečiť celotýždenne bez navýšenia nákladov miesto prejazdov
Reply on: kvorka #12392:
Kvorka: spolocnenacestach@gmail.com
Dúfam že po covide dôjde aj k úpravám, že sa zruší 31. A linky 2 a 12 treba buď normálne preložiť aby aj Noviny mali obsluhu ako má byť, alebo 12 zrušiť a 2 presmerovať cez Noviny. A poriešiť konečne 28 na úkor 23, a posilniť 11 na Juhu I. A otoč v Zlatovciach? Sľuby sľuby, len parkovanie riešiť...
Reply on: JurajZaTn #12391:
Fajný matroš, obrázky kvalitné, kde by sa tá publikácia dala zohnať? Prípadne rovno kúpim od Vás. U nás v Brne si môžem nechať zdať, a tipujem že v TN a ani pri mojich prednáškach a sympóziách po našej bývalej republike ju asi len tak v Martinuse nezachytím.
Reply on: JurajZaTn #12386:
Strana 10 z novej knihy.
Reply on: JurajZaTn #12388:
si veru nevšimol, u nás na fakultě už v tom čase videl iný káder...🤕
Reply on: kvorka #12387:
Na fotke visi na budove prezident Antobin Zapotocky. Bol zvoleny za prezidenta 21.marca 1953. Preto fotka nemoze byt z roku 1949.
Reply on: JurajZaTn #12386:
To je 1949 - otvorenie linky 1 "miestnej dopravy" alebo až 1954 a otvorenie "mestskej dopravy"?
Reply on: JurajZaTn #12367:
Dvojstrana 8-9 z novej knihy.
inak tie "posiláky" na linke 7/17 či 6 robí kĺbak?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.