Na Brnianskej by sa zišli až 2 zastávky - jedna po kruháčom pri novej obytnej zóne Pod privádzačom a druhá pri kruháči v okolí LIDL-u a MErkury Marketu, kedy by aj obytná zóna v okolí mala zastávku. Tá trasa u linky 6 a 7 je predlhá, bez zastávky.
Nechápem tiež, prečo sa pri rekonštrukcii chodníka okolo nástupnej zastávky Východná nepoužil kasselák, ale klasický obrubník...no a to výstupisko pamätá ešte moje školské časy, tu by sa ten deravý a domrvený povrch mohol aspoň upraviť
Som veľmi zvedavý na časové hľadiská odbočenia linky 1 zo Saratovskej na gen. Svobodu: dnes treba dať kvôli namaľovaným pruhom prednosť - zhora je dnes síce len jeden pruh kvôli parkovaniu v pôvodnom druhom, ale tento je priamo-odbočovací (a to do ľava i prava ku kostolu). Zdola sú pruhy dva, kedy ľavý je odbočovací na Saratovskú a pravý priamo-odbočovací doprava (ku kostolu), avšak tento sa "zalamuje" na konci križovatky opäť kvôli parkovacím miestam v pôvodnom pravom pruhu. Čiže prejazd je aj pre osobné auto dnes problematický a v pracovných dňoch zdĺhavý.
Riešenia:
a) semafor - toto aj bez ohľadu na MHD intenzita vyžaduje už dlhšie; dnes ľudia radšej prejdú cez Západnú a dole oproti Kyjevskej sa napoja. Semafor by zabránil zbytočným prestojom.
b) zmena dopravného značenia - zachované dva pruhy zdola na gen. Svobodu s tým, že v mieste dnešného "zalomenia" pruhu by ľavý pruh slúžil práve pre napojenie odbočujúcich zo Saratovskej hore; nemuseli by dávať prednosť zdola idúcim vozidlám a teda prednosť v jazde by bola zdola len pre vozidlá odbočujúce na Saratovskú. Po križovatku zdola by to bolo bezo zmeny, zmena by bola len od križovatky vyššie, po križovatku s Mateja Bela.
Moja skúsenosť j opačná. Buď idem do oného Merkury nakupovať väčší tovar, to si beriem dodávku a ak sa idem motivovať a hľadať niečo, či kúpiť maličkosť chodím práve busom. A veru od zastávky Brnianska je to na pešo dosť. A tiež sa nedá obecne hovoriť , že je tam prázdne parkovisko v tom Merkury. A co by dup je hneď kúsok aj Lídl a okrem autom sa tam peši busy nedá prísť. Takže zastávka MHD by sa tam veru aj ušla. A dráždiť lapkov s bicyklom veru nebudem. Keby sa tak nekradlo , rád by som tam týmto prostriedkom aj chodil.
Presne tak, veď tam kedysi aj bola, než sa redukovala MHD v 1996. Ale teraz hlavne idú linky okolo, nie je to o predlžovaní spojov končiacich inde, je to o zastavení budú, čo ide okolo.
Počkaj, však tam je LIDL večne napraskany, lekáreň, notársky úrad (jediný otvorený do 18:00!) a Úrad pre územné plánovanie (stavebný úrad pre celý kraj). Málo?
Lenže nárazovo pri návšteve 2000 (aktuálne podľa formy) až 6300 (vypredané) treba posilak na Juh. Tých 100-150 ľudí sa vždy nájde. Nebol som na hokeji ešte túto sezónu, aktuálne jazdia?
Žiadne mesto nemá také príjmy z parkovného z celého územia, ako TN a preto si MHD isto zaslúži zvýšenie financií. A nielen busy, ale chýbajú informačné tabule. Mali by byť na Hasičskej, Braneckého, gymnáziu, pri zimnom štadióne, Legionárskej, pri Úspechu a na gen. Svobodu na všetkých troch zastávkach.
Chce to kasselaky a opravu povrchu, prístrešky, na úrovni 21. storočia. Vezmime si rok 1993, nové oznacniky v meste, prístrešky so sedením...potom tie bus stojany ale mobiliáru sa toľko nedostalo.
Nuž, žiaľ aj tá Jasná je výsledkom toho, že pri stavbe kruháča a podjazdu sa na toto nemyslelo. Naopak, je krásne vidno ako Žilinská ul. už pri výstavbe obsahovala zastávkové niky, ktoré sa síce nikdy nevyužili, ale ak by sa raz MHD presmerovala, sú tam.
Akonáhle bude existovať, tak je informáciou, ktorú si možno podľa infozákona vyžiadať. Rád by som ho totiž videl.
Osobne si myslím, že zastávka je žiaduca, ale nevnímam ju ako nejaký spásonosný prvok siete. Okolo toho až tak moc cieľov nie je, a Merkury market je veľmi podpriemerná predajňa nábytku a bytových komponentov, kde pravidelne vídam takmer úplne prázdne parkovisko. Takisto si dovolím spochybniť, či zákazníci, ktorí idú na nákup do obchodov tohto charakteru, využijú MHD. Ja keď idem do IKEA kupovať podlahu alebo stôl, nejdem autobusom, a to sú ich balenia kompaktnejšie.
V Košiciach bol historicky pokus s predĺžením jednej linky (15M) do Merkury Marketu zo zastávky Hala Cassosport, no dopadlo to tragicky. A to bolo v čase, kedy bola táto sieť populárnejšia, než dnes.
Aj my sme si ju predstavovali na Jasnej, bolo to tam však skutočne nešťastné. Do budúcna sa aj tak plánuje presun zastávok Pred poľom, takže z hľadiska výhľadu do blízkej budúcnosti je vhodnejšie ju umiestniť pred kruhový objazd.
Nepredpokladám, že projekt zmeny dopravného značenia bude verejný.
1 smer Juh: tú som si predstavoval na Jasnej, škoda no.
Pred Poľom (sídlisko) celkovo tie zastávky by vyžadovali prebudovať, nákres toho ako to má byť je už k niekde?
11: to je nevyhnutné, krúženie po otoč je nezmysel
Tam je nielen zastávka potrebná, ale norma dochádzkovej vzdialenosti je prekročená dvojnásobne. Pritom linky ako 6/16 by si tam isto našli potenciál, rovnako ako aj vybrané spoje P5
- zastávka Žilinská pre linku 1 pred kruháčom, smer jazdy zo Sihote, pôvodne mala byť v jazdnom pruhu, vďaka šikovnej zmene dopravného značenia bude vytvorený de facto záliv
- zastávka Za nemocnicou, obojsmerná, pri zadnom vchode do nemocnice
- zastávka Pred poľom smerom do podjazdu, v križovatke bude kompletne zmenené dopravné značenie
- zastávka Opatová, námestie v smere jazdy od Potočnej do mesta, aby cestujúci od Jednoty nemuseli absolvovať závlek na Potočnú
- zastávka Bavlnárska, zriadená v jazdnom pruhu v smere k Zlatovskej v mieste, kde je chodník a nie parkovacie miesta.
V príprave je aj "legalizácia" zastavovania v Kubrej na námestí, kde tradične zastavujú spoje linky 11 na hlavnej ceste.
To, že pri výstavbe cyklotrasy mesto zabudlo na zastávku na Brnianskej je chyba, to už sme tu myslím aj spomínali. Dostávali sme na ňu mnoho opodstatnených podnetov v rámci pripomienkovania CP, neviem a ani nemôžem nič sľubovať za mesto, ale budeme sa snažiť byť nápomocní v tom, ako zastávku do tejto lokality dostať.
Tento vývoj vnímam, poznámkou o 80. rokoch som narážal na kvorkovu argumentáciu, že keď zastávka Juh, stred nebola využívaná v 80. rokoch, nebola by ani teraz. Požiadavky a dopravné správenie cestujúcich sa zmenili a preto niečo, čo sa pred 40 rokmi neosvedčilo, dnes môže fungovať a naopak.
To je presne ten dôvod, prečo sme takto dôležité veci začali riešiť osobne. Od novembra bude zriadené množstvo zastávok v jazdných pruhoch, prípadne s pozmenenou organizáciou dopravy vrátane jazdných pruhov, a bolo potrebné množstvo argumentácie a príkladov dobrej praxe, aby to cez všetky subjekty, najmä ODI, prešlo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Michal Mazánik