Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomoSK #14836:
Počkaj, však tam je LIDL večne napraskany, lekáreň, notársky úrad (jediný otvorený do 18:00!) a Úrad pre územné plánovanie (stavebný úrad pre celý kraj). Málo?
Reply on: Michal Mazánik #14820:
Lenže nárazovo pri návšteve 2000 (aktuálne podľa formy) až 6300 (vypredané) treba posilak na Juh. Tých 100-150 ľudí sa vždy nájde. Nebol som na hokeji ešte túto sezónu, aktuálne jazdia?
Žiadne mesto nemá také príjmy z parkovného z celého územia, ako TN a preto si MHD isto zaslúži zvýšenie financií. A nielen busy, ale chýbajú informačné tabule. Mali by byť na Hasičskej, Braneckého, gymnáziu, pri zimnom štadióne, Legionárskej, pri Úspechu a na gen. Svobodu na všetkých troch zastávkach.
Chce to kasselaky a opravu povrchu, prístrešky, na úrovni 21. storočia. Vezmime si rok 1993, nové oznacniky v meste, prístrešky so sedením...potom tie bus stojany ale mobiliáru sa toľko nedostalo.
Reply on: TomoSK #14835:
Nuž, žiaľ aj tá Jasná je výsledkom toho, že pri stavbe kruháča a podjazdu sa na toto nemyslelo. Naopak, je krásne vidno ako Žilinská ul. už pri výstavbe obsahovala zastávkové niky, ktoré sa síce nikdy nevyužili, ale ak by sa raz MHD presmerovala, sú tam.

Akonáhle bude existovať, tak je informáciou, ktorú si možno podľa infozákona vyžiadať. 😉 Rád by som ho totiž videl.
Reply on: draxter #14833:
Osobne si myslím, že zastávka je žiaduca, ale nevnímam ju ako nejaký spásonosný prvok siete. Okolo toho až tak moc cieľov nie je, a Merkury market je veľmi podpriemerná predajňa nábytku a bytových komponentov, kde pravidelne vídam takmer úplne prázdne parkovisko. Takisto si dovolím spochybniť, či zákazníci, ktorí idú na nákup do obchodov tohto charakteru, využijú MHD. Ja keď idem do IKEA kupovať podlahu alebo stôl, nejdem autobusom, a to sú ich balenia kompaktnejšie.

V Košiciach bol historicky pokus s predĺžením jednej linky (15M) do Merkury Marketu zo zastávky Hala Cassosport, no dopadlo to tragicky. A to bolo v čase, kedy bola táto sieť populárnejšia, než dnes.
Reply on: draxter #14834:
Aj my sme si ju predstavovali na Jasnej, bolo to tam však skutočne nešťastné. Do budúcna sa aj tak plánuje presun zastávok Pred poľom, takže z hľadiska výhľadu do blízkej budúcnosti je vhodnejšie ju umiestniť pred kruhový objazd.

Nepredpokladám, že projekt zmeny dopravného značenia bude verejný.
Reply on: TomoSK #14832:
1 smer Juh: tú som si predstavoval na Jasnej, škoda no.
Pred Poľom (sídlisko) celkovo tie zastávky by vyžadovali prebudovať, nákres toho ako to má byť je už k niekde?
11: to je nevyhnutné, krúženie po otoč je nezmysel
Reply on: Michal Mazánik #14831:
Tam je nielen zastávka potrebná, ale norma dochádzkovej vzdialenosti je prekročená dvojnásobne. Pritom linky ako 6/16 by si tam isto našli potenciál, rovnako ako aj vybrané spoje P5
Reply on: draxter #14829:
Určite áno.

- zastávka Žilinská pre linku 1 pred kruháčom, smer jazdy zo Sihote, pôvodne mala byť v jazdnom pruhu, vďaka šikovnej zmene dopravného značenia bude vytvorený de facto záliv
- zastávka Za nemocnicou, obojsmerná, pri zadnom vchode do nemocnice
- zastávka Pred poľom smerom do podjazdu, v križovatke bude kompletne zmenené dopravné značenie
- zastávka Opatová, námestie v smere jazdy od Potočnej do mesta, aby cestujúci od Jednoty nemuseli absolvovať závlek na Potočnú
- zastávka Bavlnárska, zriadená v jazdnom pruhu v smere k Zlatovskej v mieste, kde je chodník a nie parkovacie miesta.

V príprave je aj "legalizácia" zastavovania v Kubrej na námestí, kde tradične zastavujú spoje linky 11 na hlavnej ceste.
Reply on: draxter #14827:
To, že pri výstavbe cyklotrasy mesto zabudlo na zastávku na Brnianskej je chyba, to už sme tu myslím aj spomínali. Dostávali sme na ňu mnoho opodstatnených podnetov v rámci pripomienkovania CP, neviem a ani nemôžem nič sľubovať za mesto, ale budeme sa snažiť byť nápomocní v tom, ako zastávku do tejto lokality dostať.
Reply on: draxter #14824:
Tento vývoj vnímam, poznámkou o 80. rokoch som narážal na kvorkovu argumentáciu, že keď zastávka Juh, stred nebola využívaná v 80. rokoch, nebola by ani teraz. Požiadavky a dopravné správenie cestujúcich sa zmenili a preto niečo, čo sa pred 40 rokmi neosvedčilo, dnes môže fungovať a naopak.
Reply on: TomoSK #14828:
To je výborné. Vieš aj povedať ktoré to budú?
Reply on: draxter #14827:
To je presne ten dôvod, prečo sme takto dôležité veci začali riešiť osobne. Od novembra bude zriadené množstvo zastávok v jazdných pruhoch, prípadne s pozmenenou organizáciou dopravy vrátane jazdných pruhov, a bolo potrebné množstvo argumentácie a príkladov dobrej praxe, aby to cez všetky subjekty, najmä ODI, prešlo.
Reply on: TomoSK #14823:
Jeden zdroj k tomu "prístupu" mesta, tu máme 2017 rok:

Dobry den, v tomto clanku http://www.trencin.sk/109098 sa pise, ze uvazujete o pridanie novych zastavok. Je nejaky konkretny termin, kedy bude pridana zastavka Brnianska? Dakujem.

Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 24.10.2017

Na to, aby zastávka Brnianska bola pridaná do obsluhy MHD,by bolo potrebné vykonať stavebné úpravy. Okresný dopravný inšpektorát so zriadením zastávky do jazdného pruhu nesúhlasí. Mesto Trenčín musí vybudovať záliv zo zastavovaním mimo jazdného pruhu. V súčasnosti sa - zatiaľ - neuvažuje s vybudovaním zastávky.

No relaita: vybudoval sa cyklopruh, na zastávku sa vykašľali a dnes je okolie Merkury Marketu bez obsluhy MHD a tá by sa tam zišla ako riť na šerbel.
Reply on: Michal Mazánik #14820:
Tak voľné zadanie isto nikto nikdy ani netvrdil. Lenže zatiaľ čo "rozkaz zněl jasně" v roku 2016 ušetriť, podaril sa malý zázrak. Dnes je možnosť navýšenia, tak čísla budú pozorne sledované aj v dôsledku značných zmien a zvýšenia cestovného čo stále hovorím sa dalo urobiť inak a lepšie - hlavne tá hotovosť je úplne extrém, je to o 100% viac ako v NR! Tu ja navrhujem stále znížiť túto premrštenú cenu na 1-1,20 max.
Reply on: TomoSK #14823:
Máš nejaké relevantné informácie k tomu roku 2016 "čo malo byť a ako" alebo len tipuješ?

K stanici: ešteže som svojho času upozornil na STN pre zastávku, lebo pôvodný návrh nepočítal s možnosťou pristavenia kĺbových autobusov.

Názvy zastávok: na niekoľko fáz sa to "zjednocovanie" robilo, vždy niečo žiaľ ostalo. Ale to je otázka nie na Milana, ani SAD, to je vec objednávateľov Mesto Trenčín a TNSK. Tam je gro aj dnešného stavu s kartami, a "integráciou", takže tam treba adresovať ako pripomienky tak sťažnosti.

K tej doprave na meste a záujme: stačí sa pozrieť ako je personálne odbor vybavený v priebehu posledných 20 rokov. Potom je to už vec konkrétnych ľudí a ich prístupu a toho, čo im vedenie umožnilo. Stačí sa spýtať ich, čo sa kto pričinil z pozície, keď to mohol ovplyvniť. Myslím si, že odpoveď poznáme práve podľa zásadných medzníkov, kedy došlo k zásadným zmenám.
Reply on: Michal Mazánik #14808:
Ešte k posledným významným zmenám:
a) pred rokom 2016 bol CP v roku 2008 aj podľa návrhu ŽU, pozitívom bol napr. CP liniek 1,8,18.... ostatné tak nejak, nech SAD spraví.
b) 80. roky boli dielom čisto ČSAD, do toho MsNV málokedy čo mohol vstupovať. Inú situáciu mali tam, kde bola aj iná trakcia.
c) v druhej polovici 90.rokov už právomoci ohľadne CP prešli a dnes sú na obciach pri MHD. Lenže doba škrtania postihla aj TN (viď schému 1997, čo bola asi najväčšia redukcia, kedy zo Sihote MHD po 20:55 v "a" nepremávala...)

Subjektívne: býval som na Juhu, v Zámostí, centre i na Sihoti. Asi nejaký prehľad mám, čo a ako za tých 40 rokov, a preto verím, že sa dobré veci vždy ujmú a tie negatívne treba pripomínať, lebo správa (štátna i samospráva) to potrebuje "jak prase drbání".
Ja si možno dovolím dosť nepopulárny názor, ale roky tu čítam akési výtky voči mestu ohľadom nerealizácie niektorých bodov, s ktorými CP v r. 2016 počítal. Na diskusiu je možno spôsob, akým sa realizácia týchto riešení od mesta požadovala. Ak to bolo štýlom, že "tu to treba a vy robte", tak sa možno ani nečudujem, že väčšina opatrení vyšumela do stratena.

K novembru musí/muselo vzniknúť asi 10 (?) úplne nových nástupíšť, z ktorých väčšina si vyžadovala minimálne zmenu dopravného značenia, prípadne väčšiu zmenu organizácie dopravy. Do všetkých týchto opatrení sme sa osobne vložili, či už s ÚM, projektantom alebo ODI. Vďaka tomu jednotlivé body nevyšumeli, ale v najbližších dňoch už čakajú na realizáciu. Trvalejšie riešenia sú zároveň buď objednané, alebo sa s nimi v blízkej budúcnosti počíta z hľadiska rozpočtu.

Je takisto škoda, že sa autor koncepcie z r. 2016 tomu už po spustení nevenoval a nebolo dotiahnuté ani zjednotenie názvov zastávok PAL + MHD aj napriek tomu, že milan005 t. č. pracoval na SAD a mal skvelé podmienky aspoň toto dotiahnuť.
Reply on: Michal Mazánik #14820:
Veď to, že rok funguje ten otoč len, sľubovalo sa že po jeho vybudovaní sa linkovania upraví. Nič z toho nenastalo za cca 7 rokov. Verím, že nové zastávky budú plusom.
Reply on: Michal Mazánik #14820:
Však kedy sa ten otoč až vybudoval...a kedy mal byť....a ako sa uvažovalo s linkami 3,5,6...nuž o 8 rokov je už vec inak, ale je to maslo mesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.