Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mrcheef #14567:
a to je prave to : kratke vyrovnavacie prestoje, ukony nad ramec pracovnej zmluvy, ci proste len blba suhra okolnosti - s tymto vsetkym by sa malo pracovat. Cize je to presne tak ako pises, ty ako vodic nemas zial odkial zohnat informaciu o tom ci spoj, z ktoreho mal byt prestup realizovany, uz isiel. Mame rok 24 kde nieje problem v barsakych priblblych appkach sledovat polohu autobusov takmer realtime. Zbavili sme sa palubnych pocitacov s hardvarovymi tlacidlami na ukor dotykovych len preto, aby periferie nebolo zbytocne nakladne upravovat v pripade vylepsenia/zmeny. Zmizli tlacene oznamy vycapene na C-ckovych karosach snad po celom skle, ale niesme schopny implementovat do palubnej jednotky jednoduche funkcie? Nasledna kontrola prestupu ma prebiehat primarne vizualne dalej odhadom, nahodou pripadne kontrolou cestujucimi, toto je co za nezmysel?(neutocim na teba, len ma udivuje systemove riesenie, vid. citaj dalej) Uz davno to malo byt(a nie, nezaujima ma ako je to v BA, RK, PHY, riesim len a len TN a nech sa kludne inspiruju ostatny) riesene vecne, taktne a hlavne v prospech cestujucich tak, aby s najvacsou pravdepodobnostou bola zabezpecena minimalna mýlka. V dnesnej dobe by toto naozaj nemal byt ziadne problem. Inak to stale bude stat z vacsej casti na ludskom faktore, kde ako sam popisujes, tvoj pristup je logicky a ludsky, zial pristup ineho vodica uz taky byt nemusi. Pretoze vyhodnotenie danej situacie(blokovanie premavky, navaznost spojov ci celkove zachovanie kontinuity) moze kazdy bez relevantnych dat vyhodnotit inac(napriklad co jeden sofer vyhodnoti ako "ostane tu stat pre jedneho cestujuceho" moze druhy sofer vyhodnotit ako " nebude cela siet MHD meskat koli jednemj cloveku ").
Reply on: milan007 #14584:
Prečo nebola obnovená 121? Lebo nefunguje ani jedno zo zariadení, ktoré bolo cieľom v opatovskej doline, nefunguje ani chata, ani vodná plocha. Na žltú turistickú sa dá vyjsť aj od kyselky.

Je skutočne podivuhodné, že niekto vyčíta neobnovenie sezónnej linky do nefungujúcej doliny, navyše s novým vodičom a vozidlom, pričom tu bola pred nejakou dobou vyčítaná premávka linky 11 na Trubárku, kde sa jedná iba o využitie existujúcich kapacít, tj. za absolútne minimum peňazí veľa muziky v dobrom intervale.
Reply on: milan007 #14583:
Skutočne? Veď počas víkendov pôjde 23 z Juhu II o 5:19, počas pracovných dní idú dva spoje o 4:59 a 5:29...
Reply on: kvorka #14580:
Prosím? Počas víkendov linky 4 a 6 jazdia v dvojhodinovom intervale (4 je posilnená až od Sihote), linka 2 a čiastočne aj linka 25 jazdí vo viac než hodinovom intervale, linka 12 má štyri páry spojov, linka 5 jazdí v štvorhodinovom intervale, pred posilnením Vinohradov sa prekladali linka 13 a 27, obe s 240-minútovým intervalom, do spoločného dvojhodinového prekladu... (!!!). Či Západ nie je súčasťou mesta? 🙂

Veď priame spojenie v počte niekoľko priamych spojov za deň nemá absolútne žiadnu šancu osloviť cestujúcich.
Reply on: kvorka #14577:
Zo strany vodičov bol a je dlhodobý tlak na zachovanie zvyklostí v režime práce tak, ako to funguje doteraz, teda prevažná väčšina zmien sú celodenné dvanástky.

Tlak zo strany cestujúcich a diskutérov na imhd (oprávnený) je na predĺženie prevádzky liniek aj po 18. hodine. K tomu sme z pochopiteľných dôvodov pristúpili, lebo je to racionálny krok, ale aj my sme museli počas víkendov urobiť kompromis v záujme zníženia počtu služieb v režime ranná-poobedná.

Nech by sa to urobilo akokoľvek, prišiel by od niekoho hejt, lebo nie je možné mať MHD v "plnom" režime od rána až do neskorého večera a zároveň zabezpečiť požadovaný režim práce. Preto sa pristúpilo k čiastočnej redukcii intervalu v časoch, kedy chodí najmenej cestujúcich z celého týždňa, a to pred ôsmou rannou počas víkendov.

Neskorý začiatok premávky linky 8 a presun všetkých jej ranných spojov na linku 1 v smere z Juhu bol podnet od milana005, s ktorým sme sa naplno stotožnili a spoje sme náležite upravili. Hoci cestovné poriadky kontrolovalo niekoľko párov očí, predsalen došlo k chybičke v podobe chýbajúceho spoja s odchodom 4:47 z Juhu na linke 1, za čo sa ospravedlňujem. Došlo k nej práve pri tejto úprave...
Reply on: kvorka #14582:
Kde bol interval 4 hodiny? Na linke 121 do Opatovkej doliny....inak prečo táto lokalita nie je v lete obslúžená? Minulé roky to bolo úspešné.
Reply on: kvorka #14577:
Tak to súhlasím. Ja keď som končil v robote 5:15, nebavilo by ma čakať 30 min. Vtedy šlo vždy niečo každých 10-12 minút. A pamätám si ako využitá jazdila prvá 28 o 5:10 z Juhu III. Žiaľ, tento spoj už ani v podobe 23 nebude.
Reply on: TomoSK #14579:
Tak to s tým 120 či 240 min si asi pozeral iné mesto.
Reply on: milan007 #14578:
Zľavy pre darcov krvi si presadil p. poslanec Mičega v rámci pozmeňujúceho návrhu počas mestského zastupiteľstva. Pozmeňovací návrh bol schválený.
Reply on: TomoSK #14579:
Tak hádam tri spoje s odchodom v tú istú minútu už nie je hádam o čom sa baviť. Ale keď sa nik v RK neozve...
Reply on: kvorka #14575:
A ako by si to chcel urobiť inak, ak je medzi tými linkami potrebné/žiadúce prestupovať? Áno, všetky tieto spoje môžu byť kľudne transformované do priamych spojov/liniek tak, ako po tom voláš v prípade linky 6... ktorá potom bude jazdiť raz za uhorský rok a nikto nebude z priameho spojenia profitovať. Za mňa je absolútnou hranicou v mestskej doprave hodinový interval, nie nejaké obludnosti v 120 alebo 240-minútovom intervale, ktoré sme tu mali ešte donedávna...

Ale áno, mohli sme sa biť do pŕs, že máme priame spojenie. 🙂
https://imhd.sk/tn/doc/sk/23581/Zavedenie-zliav-pre-darcov-krvi

To je tak keď sa šije horúcou ihlou. Tarifa kľudná mala počkať a byť upravená ešte v troch bodoch zásadne inak.
Reply on: henko151 #14576:
To nemyslíš vážne, že 3 autobusy za sebou a polhodinu nič. Tak to je také, ehm, ružomberské.

Pozeral som súhrnné CP, a príde mi že víkend na Juh II až do deviatej z mesta (Hasičská ) v intervale 30 min je riadne malo.To som si vlastné až dodnes nevšimol, že 30 min víkendový interval na linke 1 a 8 vlastne nie je celý deň, ale až po ôsmej. A to na oboch. A tá neskorá premávka linky 8 až po siedmej cez víkend? Fuuuu.
Reply on: kvorka #14575:
Už som sa k tomu vyjadroval tu: https://imhd.sk/rk/diskusna-tema/27/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=297#297

Neviem ako inak by si to spravil bez súbehu, ak chceš mať aj prestupnosť medzi linkami.
Reply on: kvorka #14573:
09:15,15,15,45 je konkrétny príklad hlúposti z RK, pre tých čo si nedajú námahu a potom mínusky dávajú, lebo netušia. Toto v TN nechceme a preto je akýkoľvek súbeh nežiaduci.
Reply on: milan005 #14568:
To je tak ako "prestup" do Lauga na Dlhých Honoch. Ak treba prejsť na druhú stranu ulice, ja už to nepovažujem za prestup. Lenže toto už poznámke človek nenájde.
Reply on: henko151 #14570:
Jasné, v RK idú busy 15,45,45,45....to je neskutočne že toto niekto toleruje.
Reply on: henko151 #14569:
V pôvodnom návrhu išlo o víkendový spoj na linke 1, ten bol nakoniec posunutý o 30 minút neskôr. V súhrnnom CP však táto skutočnosť nebola zjavne opravená a spoj zostal v pôvodnej polohe.
Reply on: henko151 #14569:
Áno, je tam ten spoj. Takže v linkových alebo súhrnných CP je chyba. A dúfajme, že jediná.

A okrem chyby je tam aj víkendový ranný vláčik z Juhu...
Reply on: tomas153cv #14565:
Ono to ale napríklad funguje aj v tom Ružomberku, kde vychádzajú z podobných reálii ako tu v Trenčíne, len na rozdiel od Trenčína sú ešte menšia prevázdka. Treba len pri jednotlivých väzbách určiť strop, koľko minút maximálne má zmysel aby prípoj čakal. Asi sa zhodneme všetci na tom, že pri 30-minútovom intervale nebudú na seba čakať spoje 15 minút (koniec-koncov v MHD systémoch býva max. garancia prestupu tak 5 min.).

Určite súhlasím s tým, že treba zabezpečiť, aby prestupy boli spoľahlivé a vyšli vo väčšine prípadov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.