Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #13886:
Ak sa nemýlim, bolo to tu aj viackrát povedané, hardvér je, nič sa nebude dopĺňať, len sa to softvérovo povolí, čiže sa na tom nikto “nenabalí”.
Reply on: kvorka #13880:
Predpokladám, že nikto nemá krištáľovú guľu, aby v čase, keď Transdev vyhral výberko, vedel, že o dva či tri roky sa bude dopĺňať nástup a platba kartou pri všetkých dverách. Keby se to tam spravilo už vtedy, tak by ste práve vy dvaja + pár nohsledov vykrikovali o plytvení a starostlivosti riadneho hospodára.
Pripájam linka na materiál od pána Minárecha na zmenu cenníka:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2024/05/bod-7-Navrh-zmeny-cennika-MHD-Trencin.pdf

Z toho vycucávam nasledovné, pričom dodávam, že v texte návrhu ANI SLOVKOM ZVÝŠENIE NA 2 EUR - ABY SI POSLANCI NEVŠIMLI, hlavne že sa tam všetko možné rozoberá:
a) "možnosť platby platobnou kartou sa od 01.07.2024 rozšíri aj do ostatných dverí" - PtrkHrnk, S499.1023, kvorka: už sa snáď rozumieme
b) "základný CL – 60 minútový prestupný" 2 EUR
c) 60 centové rozdiely, či platíš kartou dopravcu, bankovou kartou alebo hotovosť: čiže 0,80€ 1,40€ a 2,00€. Ani na toto nevidím ekonomické dôvody.
d) zľavnený ročný PCL nebude
Tak toto ma už dožralo:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2024/05/Navrh-novej-tarify-MHD-Trencin_principy.pdf
- o hotovostnej platbe u vodiča za 2 EUR ani zmienka, hlavne že tie super heslá až na 5 stranách. 👎 👎 👎 👎 👎
- takto sa účelovo mediálne vymätajú mozgy, to podstatné by človek čakal, že sa tam dočíta
Reply on: henko151 #13881:
Poznám miestnu MHD, ja som sa ešte vozil kĺbakom na linke 11 😉 K tej 4: aby tak nedopadla naša 4
Ešte k tým zastávkam, tu je pekná mapa, takto sa to inak aj mne páči pre mesto našej veľkosti, lebo schéma trochu klame tými vzdialenosťami (ideálna to vozidiel samozrejme):
https://imhd.sk/tn/mapa-schema/551/Historick%C3%A9-sch%C3%A9my-1-4-1992

Je presne vidno, ako sa obsluhovali bytovky Nových Zlatoviec i Kvetnej, zastávka na Brnianskej (ČSAO), obsluha nočnej linky X. Takto by som rád videl zakreslené spoje novej koncepcie.

No a keď sme pri tej osbluhe rôznych lokalít, kde dosiaľ MHD nebola, tak Partizánska ulica či Cintorínska - sú tam aj 11 poschodové paneláky - zostala bez obsluhy MHD stále.
Reply on: kvorka #13879:
4ka chodí do Bieleho Potoka, ktorý obsluhujú čiastočne aj prímestské autobusy a samotný Biely Potok je podobne veľký ako taká Kubrica, takže chápem, že tam veľa cestujúcich tam nie je. Ale zase v okolí Bieleho Potoka sa nachádza veľa turistických cieľov, takže linka má sezónny potencial.

Keď si pozrieš, ale 3, tak skoro vždy je plná aj napriek krátkym intervalom.
Reply on: S499.1023 #13876:
Lebo pri jedných dverách tá platba možná je, ale ide sa ku každým dverám doplniť. O to tu ide, keď sa hovorí o nákladoch.
Reply on: henko151 #13878:
Presne tak, zmeny sú iste dobré. Len ľudia necestujú. Vidím večne prázdnu 4. Všetko je to o tom, koľko do toho chcem dať a čo za to mať.
Reply on: kvorka #13855:
Vyjadrím sa len k tomu Ružomberku.

Podľa mňa odkedy je zreformovaná MHD, tak je oveľa použiteľnejšia, autobusy sa čakajú na prestupných bodov, ľudia sa naučili aj prestupovať, aj využívať platbu platobnou kartou. Taktiež 1 a 2 robí pekný okruh, Hrboltová rýchlejšie spojenie s centrom mesta, Klačno má zjednotenú ponuku spojov smerom do centra a na stanicu a tie slabšie prepravné prúdy majú zabezpečný prestup, ktorý nie je ani nijak komplikovaný.

Jediný problém Ružomberku je možno nedostatočná komunikácia zmien s verejnosťou a celkovo komunikácia dopravcu s cestujúcimi a fakt, že mesto by chcelo mať asi rovnaké výdaje za MHD, ako keď boli výkony o veľa % nižšie a ulicami sa preháňali Karosy a malé SORky.
Reply on: S499.1023 #13876:
Ospravedlňujem sa za použitú konvezačnú skratku, myslel som tým, že si objednávateľ nezazmluvnil platby kartou pri všetkých dverách, ale iba pri vodičovi.
Reply on: PtrkHrnk #13875:
Nezazmluvnil? Tak ako to, že som teda platil v júni 2023 celodenný lístok za euro kartou v autobuse?
Reply on: milan007 #13873:
Nie tu je úplne opačný paradox. Už nainštalované označovače bankové karty štandardne podporujú, len si niekto platby kartami nezazmluvnil, tak ich nemáme...
Reply on: PtrkHrnk #13871:
Toto je problém, že sa nezverjňujú všetky informácie. Dovtedy nemalo byť ani verejné prerokovanie. Ľudia keby videli tarifu, inak reagujú. Zrazu sú limity (čo je správne), a zase sa to dozvieme kedy? Hlavne že lehota na pripomienky je len do 14.6. Chcem vidieť koľko ľudí to za tak krátky čas po všetkých týchto informáciách komplexné naštudujte. Asi len Milan005 a draxter.
Reply on: TomoSK #13866:
Cize správne rozumiem, že sa teraz po súťaži na nového dopravcu ide mesto buchnúť po vačku a na každé dvere dokúpiť zariadenie na čítanie bankovej karty?
Zaujímavé vzhľadom na prezentované čísla a argumenty proti sms lístku čo nevyžaduje žiadne zariadenia. By ma zaujimalo, čo to bude stáť (stavím sa, že suma je aspoň 5místná).
A ešte, koľko km ročne má nový grafikon? A už je k dispozícii niekde?
Reply on: Vladimír #13867:
Toto bude v TN fungovať?
Reply on: Vladimír #13870:
Myslím, lebo vychádzam z toho čo je napísané (resp. nie je). Ak máme k dispozícii nejaký dokument, ktorý hovorí niečo iné, sem s ním...
Reply on: PtrkHrnk #13869:
Ok, ako myslíš.
Reply on: Vladimír #13867:
He, nie. V návrhu cenníka o tom nie je ani slovo. A to čo si neobjednáte, to vám Transdev nedá.
Reply on: TomoSK #13866:
To je ale bez limitu. S limitom by nebolo treba kupovať 24-hodinový lístok vopred, ale vždy by sa na konci dňa vypočítalo najvýhodnejšie cestovné.
Pri dnešných cenách by bol 1. a 2. lístok za 0,40 €, tretí za 0,20 € a všetky ostatné jazdy v ten deň zadarmo. Tzn. by sa vždy zúčtovalo max. 1 € v jednej platbe.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.