Ja by som mal záujem o brožúrku s CP a podpismi autorou! Teda vlastne, čo to trepem, chcel som sa spýtať, či vide brožúrka-knižka s grafikonom či už dopravcom ako to SAD robievala, alebo mestom v nejakých novinách čo sa hádžu do schránok tento CP, predsa len si veľa cestujúcich potrpí na "knižoôčičôčku" a aj by sa to archivovalo lepšie , alebo sa uvažuje už len s takouto e-formou ?!
Ach to chytanie za slovíčka. Ok, linky 4 a 11 majú spoločných 78,3% trasy po prepočítaní. To sú štyri pätiny, drvivá väčšina trasy je spoločná.
Školské spoje - v Bratislave sa označujú spoločným piktogramom, v Prešove sa neoznačujú vôbec, v Považskej sú na to samostatné linky. Tri mestá, tri rozdielne prístupy. Vyčítaš, že pretláčame jediný správny názor, no ja si netrúfam tvrdiť, ktorý prístup je "najsprávnejší". Po debate viacerých strán sa pristúpilo k podobe ako v Bratislave, jediné, čo vieme naisto je, že v ani jednom meste to nespôsobuje problémy či zmätok.
Finančné podieľanie sa - obyvatelia Kubrice veľmi radi hovoria (aj na VMČ, aj na Komisii), že platia dane a nič za to nedostávajú. V pomere počtu obyvateľov ku počtu spojov sa však spolu s Nozdrkovcami podieľajú na financovaní MHD najmenej - 230 obyvateľov má k dispozícii približne 30 spojov, zatiaľ čo takmer 100-násobne väčší Juh má k dispozícii len necelý 10-násobok spojov súhrnne za všetky konečné. Realita je teda taká, že bohatú ponuku spojov do Kubrice financujú obyvatelia iných častí mesta.
Názor ne-Trenčana nežijúceho v Trenčíne na cestovné poriadky MHD Trenčín je asi tak relevantný ako názor Trenčana nežijúceho v Hriňovej na cestovné poriadky MHD v Hriňovej.
Popravde, dnes som videl tie nové CP prvý krát a poviem k tomu len to, že je to veľký humus. Zo začiatku som skôr čakal (keď sa to len plánovalo), že sa nejako rozumne upravia spoje, odchody terajších liniek, poprípade nejaké spoje pridajú, zjednodušia a o čosi zmenia aj ich trasy. Síce nie som z TN, ale chodím tam často, stálym obyvateľom nezávidím
Aha, takže piktogramy detí na zastávke? Nuž úžasná hlúposť. To písmeno tam malo byť, však nato ste to odlíšili, či nie? S číslom licencie zrazu trhací kalendár prišiel.
4 a 11 nemá 90% spoločnej trasy
6 a 16 a 16 Kubricke strely - tiež sa číslo mohlo použiť iné. Napríklad 26.
Vzdialenosť medzi zastávkami námestie a Horeblatie je 310 metrov. Bežnou, ba až pomalšou chôdzou je túto vzdialenosť možné prekonať za čas kratší, než to zvládne autobus. Vzhľadom na uličnú sieť v Opatovej je však pre drvivú väčšinu cestujúcich už dnes výhodnejšie vystúpiť na námestí. Zastávka Horeblatie slúži veľmi malému počtu cestujúcich a už dnes na nej silne prevláda nástup.
Ale v tom prípade obyvatelia z časti od Dobrej, ktorý doteraz vstupovali pri ceste z mesta na zastávke Horeblatie, o túto možnosť prídu, a zastávka Horeblatie sa stane iba nástupnou. Vstúpiť budú musieť na námestí a dalej pokračovať pešo. Alebo sa odviezť ku kostolu, vystúpiť počkať si 10 minút a zviezť sa späť?
Pôvodne zostávala trasa linky 4 okružná, avšak po pretrasovaní z Jána Derku sa skrátila obojsmerne jazdná doba a okruh bol vo väčšine prípadov prerušený. Bez ohľadu na to, či okruh bude alebo nie, vznikne nové nástupište zastávky Opatová, námestie pri krčme. Pôvodne bolo toto nástupište zamýšľané tak, aby sa cestujúci z tejto zastávky nemuseli voziť závlekom na Potočnú.
Cestujúci zo Záblatia majú k dispozícii spoj PAD zo zastávky "Záblatie cintorín", z Istebníka zo zastávok "Istebnícka xxx", z Detského mestečka, Nových Zlatoviec zo zastávky "Bratislavská" a "ŽST Zlatovce", zo Zlatovskej zo zastávok "SAD" a "Park Úspech". Všetci títo cestujúci dorazia na stanicu v čase okolo 5:30. S výnimkou Vinohradov a Hanzlíkovskej je teda k tomuto vlaku pokryté celé územie Západu prímestskými autobusmi, ktoré dovážajú na šiestu rannú.
Cez víkend bude celá MČ západ odrezaná od možnosti dopraviť sa k vlaku o 5:41 do BA hoci ostatné časti mesta takúto možnosť majú. Spoj 3/2 začínajúci od Old Heroldu s prejazdom na 16/1 cez pracovné dni by mal byť vedený aj cez víkendy! K vlaku o 5:41 sa s MHD dostanú ako obyvatelia Juhu 1 (11/102) cez podchod z OA, Juhu 2 (1/102), Juhu 3 (23/102), tak aj Sihote (24/102), dokonca aj z Kubrice a Kubrej (11/101) pri použití podchodu od Obchodnej akadémie. Z Opatovej tam majú v tom čase prímestský spoj aspoň. Prečo dokelu bude jedine celá MČ Západ zasa odrezaná a prvý spoj na stanicu príde ako linka 16/101 až o 6:13 ?
Neviem ako mám správne chápať trasovaniu linky c 4. Podľa všetkého sa ruší okruh, a zavedie sa zasa konečná zastávka v opatovej pri kostole. Napríklad spoj s odchodom zo Saratovskej ráno o 4:56 príde na zastávku Opatová námestie o 5:21 potom pokračuje na ,,konečnú" Opatová ZŠ kde má byť 5:23, odkiaľ bude mať odchod 5:34 a následne má pokračovať na zastávku Opatová námestie s odchodom 5:35. Nieje mi celkom jasné ako sa zo zastávky ZŠ dostane znova na zastávku námestie keď ma následne pokračovať na Opatová Horeblatie.
Cez pracovné dni ide o spoj 1/4 (4:52). Ten víkendový o 4:47 šlo zrejme tiez o spoj na linke 1, tu však vyzerá, že bol vo finále posunutý o 30 minút neskôr (z 4:47 na 5:17). V prvotnom návrhu tam bola hodinová diera.
Ranný spoj L1 zo Sihote má odchod zo stanice 5:21 a odchod P6 zo stanice smer Priemyselný park je 5:22. Mnoho ľudí prestupuje ráno na stanici. Budú sa čakať? Lebo jedna červená na semafóre a odchod môže byť naopak.
Na webe sú zverejnené cestovné poriadky, pôjde o úplne nové (navyše) spoje na trase Autobusová stanica - Kubrica. Spoje sú na linke 16, sú vložené na stred medzi spoje liniek 11 a 16. Kubrica vďaka tomu získa prakticky celodenný 30-minútový interval (miestni obyvatelia sa tak budú podieľať finančne na MHD ešte menej), nové vložené spoje budú nadväzné z/na Os vlaky z/do Žiliny.
theo