Ach, niekedy to naberá už absurdné rozmery. Je skutočne napodiv, že takto kritickí ste neboli aj pred ôsmimi rokmi. Nevadí, poďme na to:
- linka 4 a 11 majú rovnakú farbu preto, lebo majú 90% trasy spoločných.
- pripomienky nestihnú byť zapracované do 1.11. preto, lebo akurát v tomto momente zapracúva cestovné poriadky dopravca, ladí detaily turnusov a tie si/sa rozdeľujú medzi vodičmi,
- to, ako budú označené školské spoje v licencii nikoho nemusí zaujímať, lebo to cestujúci ani vidieť nebude. Na označníku bude piktogram detí, tak ako napr. v Bratislave, cestujúcim príde autobus označený písmenom a cieľom tak, ako na štandardnej linke.
6/16/11 - nakoľko nám je vyčítané, že údajne nedokážeme akceptovať iný názor... množstvo pripomienok bolo vecných a zapracovaných do CP, no niektoré sú súčasťou našeho poňatia koncepcie, ktorá nie je vycucaná z prsta. To, že vám to nie je po chuti, rešpektujem - avšak vás (najmä kvorka a milan007) dôrazne žiadam, aby ste rešpektovali aj názory nás. Ak by sme slepo akceptovali akúkoľvek vašu požiadavku, celú koncepciu by ste si pretvorili na "svoj" obraz podľa vašich subjektívnych názorov a videní logistiky dopravy.
My nie sme dokonalí, robíme chyby, diskutujeme, preberáme a sami opakovane pochybujeme nad tým, čo robíme. To, čo po diskusii, prípadne s odstupom času vnímame ako problematické, zmeníme alebo upravíme. Ale skutočne sa to tu dostalo do roviny, kedy nejde o konštruktívnu kritiku či nebodaj diskusiu, ale obyčajný hejt. Diskutéri a návštevníci si majú možnosť prečítať článok spred ôsmich rokov. Článok bol písaný veľmi odlišným štýlom, slovníkom a takisto bol aj omnoho jednoduchšie čitateľný. Dovolím si tvrdiť, že by som sa s ním bez hanby stotožnil s 90% tvrdení. Avšak nech sa na mňa nikto nehnevá, ale objektívny komentár k novej koncepcii pripraví jeden z autorov súčasnej koncepcie, ktorá sa ruší...?
Ja by som si nikdy nič také nedovolil z jednoduchého dôvodu - aj keby som veľmi chcel, nedokázal by som sa k tomu postaviť tak objektívne, ako by bolo treba. To je hlavným dôvodom, prečo sme sa rozhodli neútočiť na súčasnú koncepciu ale nadviazať na ňu. To, aký ješitný štýl komunikácie nabralo trio kvorka, milan007 a draxter... je ich vec, avšak mi nedá nepripomenúť - ponuku sa stretnúť, porozprávať sa, podebovať a vymeniť si názory dostali, nikto z nich ju však nemal záujem využiť. Namiesto toho sa rozhodli ísť touto cestou. Mrzí ma to.
Narýchlo zatiaľ toto:
Školské spoje sú linka 30. Takže 5 variant trasy pod jednu linku. Gratulujem, to je ozaj zjednodušenie. A na oznacniku bude čo? Ja by som bol za tie písmená. Takto to je len vynášanie chaosu.
N2 bude pokračovať na N1 v "x"? Vydalo až na jeden spoj.
S tou 4: linka teda prišla o obsluhu Sihote 3 a 4. Kubrá nebude v riadnej trase. 11 cez Sihoť zostala. Takže Juh I okrem zachadok linky 1 bez spojenia so stanicou. A kvôli presmerovanie 11 pretiahnutie 16. Toto vnímam že bolo zbytočné a linka 16 nemusela ani byť. 4 6 a 11 v pôvodných trasách. Sihoť spojenie so Zamostim uz ces víkend nemá, a v "x" len do 16 tej, ale Kubrá áno?
Prečo musí byť v schéme linka 4 a 11 rovnaká farba? Ešte aj v CP to je neprehľadne spolu, lepšie je to zvlášť. A konečne aj chýbajúce zastávky LOT a Belá!
Vzhľadom na rozsah dosť. Len veta že prípadné ďalšie pripomienky už nestihnú byť zakomponované je ako "už nič nepíšte". Veď do 1.11. je 2 mesiace ešte...
Som tak uvažoval že načo je vôbec potreba presmerovať 11? Na jednej strane sa tvrdí, že spojenie Sihoť - Zámostie je slabe, ale pridávať linku smer Pod Sokolice a Kubrá to áno.
Jednoducho 11 nechať, kde je a 16 môže ísť cez Sihoť do Kubrej. A je to, všetci budú spokojní a aj sa vytvorí nový prúd!
Ak má byť toto zlepšenie spojenia starej Sihote s Maxom tak to zlepšenie nie je.
Pretože už teraz môžu ísť s prestupom cez stanicu.
Človek od OA, ktorý by sa mal viezť na Žilinskú aby docestoval k Maxu...A ešte horšie späť:
xx: 10 40 z Maxu, xx: 15 45 Žilinská L1
xx: 23 53 zo Žilinskej, xx: 27 57
Cesta naspäť trvá teda 17 min. pričom od toho Maxu musí prejsť na zastávku a z OA do svojho cieľa. O koľko rýchlejšie to má celé pešo?!
Teraz ak cez víkend využije L28 tak na stanici ide za 2 min. L1, ak L24 za 3 min. ide L11.
Opačne L1 nadväzuje na L6, 2 min. na prestup. Z L11 na L2 je až 15 min. - to nie je Boh vie čo.
Ideálne to nie je ale človek sa vezie 2 zastávky a nie 7 až 8.
Počas pracovných dní je tiež veľa nadväzností, nejdem to tu vypisovať ale pre ľudí, možno ešte aj s nákupom asi nebolo ani nebude pohodlné na tak krátkej trase prestupovať.
Za prímestskú dopravu, autobus čo ide do VOP prichádzajúci "z dediny", ktorý by o tento spoj tam a späť prišiel tak jeho výkon by klesol k 11 hod. FPČ. Za tak krátky čas nič iné neotočí a neskôr tiež nezačne pretože na inom spoji prichádza.
Autobus MHD, ktorý by týmto spojom asi? začínal by sa možno ani do 12 hod. FPČ nevošiel alebo by to musela byť ďalšia R+P? a teda zbytočne by mu to predĺžilo službu.
Zároveň 6P ktorá by nešla do priemyselného parku, ďalšia zbytočná variácia trasy.
Alebo miesto pohodlného priameho spojenia OA - Max cez víkend L6 raz za hodinu sa na to prosto vykašľať a mať dve spojenia za hodinu s prijateľným 5 minútovým prestupom:
L24 OA x:04, x:34 - Žilinská x:08, x:38
L1 Žilinská x:13, x:43 - gŠtefánika x:19, x:49
späť podobne s trocha dlhším prestupovým časom 8 minút.
A nebude treba mať na tú L1 až dve písmenka na oboch koncoch pre odlíšenie Kubrá/Sihoť na jednom konci a Saratovská/gSvobodu na druhom konci.
Nechcem byť kritický avšak k článku o spustení novej koncepcie:
"Spomedzi reorganizácií ktoré sa robili prišlo najmenej pripomienok" - znovu silné heslo a zavádzajúci údaj.
Môžem sa vyjadriť akurát k reorganizácií 2016.
Do jej spustenia prišlo pripomienok minimum, drvivá väčšina prišla až po spustení 1.8.2016 a tie boli potom zohľadnené v úpravách v dec 2016. Takže znovu porovnávanie hrušiek s jablkami.
Myslím že v 2006 to bolo obdobne.
Takže porovnáva sa počet pripomienok niečoho navrhovaného s počtom pripomienok navrhnutého a spusteného.
Z toho čo sa zapracovalo avšak ešte nevieme ako:
Posilnenie priemyselného parku proti navrhovanému stavu je super! V čase špičky by tam mal ísť autobus určite každých 30 min na stanicu aj do južnej časti mesta.
Nozdrkovce - ranným školským spojom sa síce deti z Nozdrkoviec do školy dovezú ale presmerovaním L2 sa trochu zabudlo že sa nedovezú zo školy (takýchto vecí po spustení môže "buchnúť viac". Je to tak pri každej zmene).
Pretrasovaním L7 bude vyriešená Zlatovská ulica (priemysel, nové bytovky aj Medik centrum) avšak to ťahanie až do Zlatoviec ma prekvapilo. Bol by som jeho zástancom ak by Mesto zriadilo zastávky navrhované v 2016 - Brnianska a Psotného. Takto sa najazdí veľa km s minimálnym efektom. Ale je to lepšie ako pôvodne. Len zasa málo muziky za veľa peňazí.
K vyriešeniu problémov MČ Sever sa dá vyjadriť až po zverejnení CP. Len ak to spojenie Kubrice s Maxom bude prostredníctvom L16 tak to bude pekne "na kočku". Táto linka bude náchylná na všetko. Ak uvážime že vodič vyrazí L3 z Juhu napr. o 10:02, ktorá pokračuje na L16, v Kubrici pauza 2 min. a späť L16 znovu nadväzujúca na L3 príde naspäť na Juh o 11:58. To je cca 45km a 1:56 jazdy. Takto dlhých spojov nemáme veľa ani v regionálnej doprave a čo to bude robiť pri jazde po meste...
Lepším zo zlých riešení by možno bolo:
1A Juh - Kubrá (odchod z Juhu v sedle a cez víkend 52 aby to vhodne doplnilo L11 ktorá ide do Kubrej len raz za hodinu)
1B Juh - Sihoť IV (odchod z Juhu v sedle a cez víkend 22 aby to vhodne doplnilo L4 na Sihoti IV)
Späť už označenie obyčajná 1. Nevýhodou je stavba turnusov. Pretože ak 1A vyrazí z Juhu "52", späť môže ísť z Kubrej až "43". Takže pauza v Kubrej 26 min. Skolabovalo by na tom turnusové prepojenie 1 a 8.
6 Záblatie - AS - Max - OA - zimák - Považská - kotolňa (tam pauza, späť po Hodžovej kvôli chýbajúcemu obratisku)
16 Záblatie - AS - Max - Pred polom - Sihoť IV
Toto by spojilo celú Sihoť s Maxom, zlepšilo jej spojenie so Zámostím, zaplátalo dieru po 1A ktorá by na Sihoť IV nešla.
...to je tak, ako urobiť linku 2 z liniek 2 a 12, a potom im dať 2 varianty trasy presne preto, prečo boli rozdelené. A tvrdiť že to je sprehladnenie. No ako pre koho a ako vždy, že.
No v propagačných materiáloch sa nehovorilo o 400m z 28.oktobra a pod, bolo k Nemocnici. A to nebolo ani u linky 2 dodržané.
Vieš, ja rozumiem všetkému, ale ak si tvoj kolega dovolí napísať k neutrálnymi článku tu to, čo napísal, tak nevidím dôvod, aby som aj ja z vášho návrhu nevypichol to, čo je inak. A obaja vieme, že toho nie je málo.
No a k tomu, čo je už údajne inak, to sa nehnevaj, ale tomu máme veriť prečo? Nič nezverejnené, hoci už dávno to malo byť. Operujes niečím, čo nemáme ako vedieť. To nie je fair a hlavne, svedčí to o tom, že kritické hlasy mali opodstatnenie. Ja verím, že ak sa oficiálne zverejnia zmeny, autor pripraví ďalší článok. Ak si si nevšimol, vždy tak urobil.
Zlievať dokopy denné linky, nočné linky a školské spoje a prehlasovať to za nárast počtu liniek by mi naozaj nenapadlo - obzvlášť v situácii, ak v predošlej koncepcii nočná doprava neexistovala. Ide pritom o subsystémy, pri ktorých je bežnou praxou, že majú dokonca oddelené schémy. Takisto pripomínam, že rozčlenenie linky 6 na dve linky alebo doplnenie štvrtého ranného školského spoja vyplynuli až po spustení kampane, na základe pripomienok cestujúcich. Takisto bude premetom diskusie medzi nami, Mestom a dopravcom, či budú školské spoje vedené pod jednou linkou, pričom písmená budú len poznámkou pre lepšiu orientáciu. V takomto prípade bude denných liniek 16 oproti terajším 20 linkám.
Rozšírenie premávky od skorých ranných do neskorých nočných hodín je takisto naďalej realitou a znovu sa potvrdilo pri zapracovávaní pripomienok cestujúcich. V ranných hodinách dodatočne dopĺňame napríklad celotýždenný návoz zo Sihote na R 614 Zemplín na linke N2, celotýždenný odvoz od R 614 Zemplín na Juh na linke N1 a tiež ranný návoz z celej MČ Západ na REX do Bratislavy o 5:41. Najmä v prípade prvých dvoch menovaných spojov pôjde o najvýraznejšie posilnenie skorej rannej dopravy minimálne od roku 2016.
Priame spojenie z každej štvrte do centra mesta takisto naďalej platí, priame spojenie k Nemocnici – predpokladám, že hovoríme o linke 1 a Pod Sokoliciach, nakoľko linku 2 sme si už zodpovedali pod článkom. Linka 1 obsluhuje zastávky Dolný Šianec a 28. októbra. V prípade zastávky 28. októbra je vzdialenosť do Nemocnice 400 metrov, v prípade zastávky Dolný Šianec 270 metrov, takže aj pri tejto linke je pre obyvateľov Pod Sokolíc zabezpečené spojenie bez prestupu na zastávky ležiace v prijateľnom rádiuse, ktorý je plne v súlade aj s platnou vyhláškou (tá aktuálne hovorí o maximálne prípustnej vzdialenosti 500 metrov).
Spoje linky P6 do VOP boli v rámci zefektívnenia turnusov zrušené, linka pôjde len do Priemyselného parku. Obsluhu VOP zabezpečí naďalej linka 3 a zachované budú spoje regionálnej dopravy z/na autobusovú stanicu.
milan005
Pretože už teraz môžu ísť s prestupom cez stanicu.
Človek od OA, ktorý by sa mal viezť na Žilinskú aby docestoval k Maxu...A ešte horšie späť:
xx: 10 40 z Maxu, xx: 15 45 Žilinská L1
xx: 23 53 zo Žilinskej, xx: 27 57
Cesta naspäť trvá teda 17 min. pričom od toho Maxu musí prejsť na zastávku a z OA do svojho cieľa. O koľko rýchlejšie to má celé pešo?!
Teraz ak cez víkend využije L28 tak na stanici ide za 2 min. L1, ak L24 za 3 min. ide L11.
Opačne L1 nadväzuje na L6, 2 min. na prestup. Z L11 na L2 je až 15 min. - to nie je Boh vie čo.
Ideálne to nie je ale človek sa vezie 2 zastávky a nie 7 až 8.
Počas pracovných dní je tiež veľa nadväzností, nejdem to tu vypisovať ale pre ľudí, možno ešte aj s nákupom asi nebolo ani nebude pohodlné na tak krátkej trase prestupovať.