Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #14366:
Nakoľko, okrem inej agendy, mám na starosti v rámci novej koncepcie MHD aj komunikáciu zmien, nedá mi nezareagovať.

Najprv by som aspoň v skratke povedal k novej tarife:
- Vo všetkých autobusoch bežia na LCD informácie o možnostiach, ako od 1. júla cestovať čo najvýhodnejšie. Myslím si, že LCD displeje sú najadresnejším spôsobom, ako informovať existujúcich cestujúcich. To, že sú mimo úrovne očí, veľmi neberiem ako argument. Na týchto paneloch sú informácie aj o čísle linky, trase, čase a podobne - myslím si, že to sú dosť silné dôvody na to, aby ľudia obrazovky sledovali.
- Informácie uvedené na LCD paneloch boli zverejnené aj na webe Mesta Trenčín vo forme článku, na tento článok odkazuje aj web dopravcu, a boli takisto zverejnené infografiky na sociálnych sieťach. Informácie z webu prebralo aj viacero regionálnych a miestnych médií.
- Aktuálne sa pripravujú informačné materiály v slovenčine aj angličtine, ktoré budú umiestnené priamo na zastávky.

Ohľadom novej koncepcie linkového vedenia:
- Behom mája boli informácie opakovane zverejnené na webe, na sociálnych sieťach, na LCD obrazovkách, v regionálnych médiách, aj v INFO Trenčín, prebehla tiež verejná prezentácia, z ktorej bol zverejnený záznam.
- Aktuálne sa môže zdať, že je ohľadom novej koncepcie "ticho", pretože vyhodnocujeme pripomienky. S komunikáciou budeme pokračovať v momente, kedy bude vyhodnocovanie ukončené a budeme poznať definitívnu podobu cestovných poriadkov. Nemá zmysel komunikovať teraz veci, ktoré sa môžu o pár dní ešte zmeniť - umocnili by sme len zbytočný chaos u obyvateľov.
- Na otázky obyvateľov priebežne reagujeme - ako na e-mailovej adrese, tak aj vo verejných Otázkach a odpovediach na webe mesta a odpovedáme tiež na otázky, ktoré prichádzajú z Výborov mestských častí.

V spolupráci s mestom okrem komunikácie po vyhodnotení pripomienok pripravujeme tiež samostatnú kampaň zameranú na cestovanie "modrými autobusmi" po území Trenčína. Po spustení novej koncepcie budú priamo na zastávkach informátori, ktorí budú rozdávať rady a informačné materiály – túto vec sme už opakovane verejne komunikovali.

Cením si spätnú väzbu (vždy je čo zlepšiť) aj túto iniciatívu, ale musím povedať, že prípadný vznik webovej stránky, ktorá sa bude jasne hlásiť k novej koncepcii, pritom ale nepôjde o oficiálny zdroj informácií, nepovažujem za šťastný krok.
To je riadne nedoriesene. Pamatam si ako vznikal aspon aky-taky system integrovanej dopravy a bolo to super. Od Myjavy po Zilinu cestovanie na jedni kartu v akomkolvek autobuse. Ti ludia sa na to naucili aj napriek mnohym prekazkam to pouzivaju. Dokonca aj buduca koncepcia s tym nepriamo rata(Opatova atd).
Doteraz ludi netrapila dopravna karta, listok stal rovnako ako z bankomatovej karty. Po novom si teda pojdu vybavit " karticku " a drviva vacsina si pojde vybavit aku? Samozrejme ze cervenu. Mozno si ju spociatku iba nabiju za kredit, pretoze nevedia ci budu tak casto cestovat, mozno zo strachu z niecoho noveho, mozno si daju len trojmesacnik a mozno rovno rocny listok, to je jedno. No a potom budu chciet vyuzit PAD na presun po meste, ved preco nie? Avsak zrazu im to v modrom autobuse nepojde. Co budu musiet spravit? Kupit si listok v hotovosti(lebo maju napriklad x-mesacnik) a to ich vyjde riadne draho. Potom si pojde vybavit teda kartu SAD kde si nahra CPL. A po dvoch rokoch ju zrejme bude musiet vymenit(a mozno nie, kto vie). A Rozhodne spokojni nebudu. V konecnom dosledku si to odsere sofer. Toto nieje integrovana doprava ale integrovana tragedia.
Netvrdim ze to tak ostane navzdy, za nejaky cas sa to ukludni. Ale ten cas bude dlhy, vsetci si pamatame zmeny CP kde aj po roku! nebolo nic vynimocne ze ludia pri konciacej 6tke na stanici ostali v nemom uzase ze nejde na sihot. To mi da za pravdu kazdy kto v tom trochu vie chodit.
A to boli relativne male zmeny.
Teraz sa meni komplet tarifa + CP a informovanost minimalna(na vrchnom displeji v buse nejake informacie bezia ale kedze je to mimo urovne oci, vacsina ludi to necita, InfoTrencin). Neviem ci je to naozaj taka arogancia alebo len cista nepripravenost na vselijake mozne scenare(a ze ich este bude dost).
Kazdopadne moj pohar trpezlivosti uz pretiekol.
Pri zmenach takehoto rangu by mala byt na prvom mieste informovanost cestujucej verejnosti v maximalnom moznom rozsahu. Tak aby sa eliminoval pocet neprijemnych situacii ktorym mozno predchadzat. Je to v zaujme akejkolvek strany(mesto, dopravca, soferi). Tento prispevok, napriek tomu ze to tak moze vyznievat lebo to pisem nasraty, nieje mieneny ako hejt. Nieje mieneny ani na kritiku konceptu a ani technickych zalezitosti.
Je to o rieseni problemu ktory tu moze vzniknut(a ktory podla mna vznikne). Cely zivot razim teoriu ze najlepsie riesenie problemu je problemu predchadzat. Preto som zaregistroval domenu www.novamhd.sk ktoru by som chcel ihned po schvaleni vsetkych zmien zastupitelstvom dostat do povedomia sirsej verejnosti koli zmierneniu negativnych dopadov suvisiacich so zmenami. Nazov domeny bol zvoleny s ohladom na skutocnost, aby v ludoch evokoval to co ma - prekopanie systemu liniek, nie len kozmeticke upravy.
Samozrejme ide len o moju iniciativu ktoru by som rad prebral aj s dopravcom aj s mestom, musia to odobrit obe strany. Dolezite je podotknut ze ich to nebude stat nic, len suhlas.
Spolu s jednoduchou a prehladnou web strankou by boli vytlacene informacne letaky s vycucom zakladneho info a odkazom na danu stranku.
Mozno suhlas dotknutych stran nedostanem a nic z toho nebude, neviem. Kazdopadne kopa znamych je cestujucimi MHD a o avizovanych zmenach vedia len ciastocne, pripadne nepravdivo ci skreslene alebo naopak ich to zatial nezaujima(citujem " ved je to este daleko "). Je na mieste s tym nieco zacat robit.
Reply on: milan007 #14362:
https://trencin.sk/aktuality/pozrite-si-navrh-cestovnych-poriadkov-novej-koncepcie-mhd-trencin/

Cestovné poriadky sú zverejnené už mesiac, medzičasom už prebehlo a aj skončilo pripomienkovanie.
Reply on: milan007 #14362:
tu je odpoved preco to este nebolo zverejnene
https://trencin.sk/pre-obcanov/otazky-a-odpovede/?questionId=23337
Reply on: kvorka #14361:
myslim len uprava ceny pri platbe BK 24 hod listkov, dalsie pozmenovacie navrhy na odklad na 1.9. a znizenie cien nepresli.

a SAD to vedela uz ored 6 dnami
https://m.facebook.com/share/ruRyye4fxJfMXnZu/?mibextid=xfxF2i&wtsid=rdr_0S6K844NMd8q0KDzK
https://trencin.sk/aktuality/autobusy-kazdych-5-minut-pozrite-si-navrh-novej-koncepcie-mhd/

Prehliadam alebo nie sú zverejnené cestovné poriadky, ktoré mali byť zverejnené od 27.5.? Vidím schémy, popisy....ale CP nikde.
Reply on: mikeska #14359:
Aké zmeny boli schválené dnes?
Reply on: mikeska #14359:
Samozrejme
Reply on: kvorka #14358:
rozumiem tomu dobre, ze 2€ v hotovosti za listok sa bude platit nielen v MHD ale aj v SAD pokial pojdem len vramci TN a kupujem listok v hotovosti?

len jedna zaujimavost...SADka zverejnila cennik pre Mhd pred 6 dnami, pricom tam uz boli zahrnute vsetky zmeny, ktore boli schvalene len dnes. Takze tak.
Reply on: 2022 #14357:
Presne tak, ako som už písal, potom zaplatíš 2€ v autobuse SAD. Parádna tarifa, klobúk dole poslanci! A už tu ide na moje slová, lebo toto bude trápiť zásadne veľa ľudí.
Reply on: milan005 #14356:
Pri platbe TD kartou sa papierový lístok netlačí. Tlačí sa len pri platbe BK a platbe v hotovosti.
Reply on: Vladimír #14354:
Opýtam sa trochu hlúpo, keďže používam MA PČL od 2022/9 nemám skúsenosť. Môže si cestujúci na čitačke pri prvých dverách nejakým spôsobom pri platbe TD kartou vytlačiť lístok aby sa mal v buse PAD čím preukázať? Ak nie nebolo by dobré vytvoriť takúto možnosť keď už máme integrovanú dopravu?
Reply on: milan005 #14353:
Ten si pri súčasnej genitálnej tarife priplatí 2€ v hotovosti....
Reply on: milan005 #14353:
Tak ako doteraz (žiaľ nijak). Na tomto sa nič nemení.
Reply on: Vladimír #14348:
Čo cestujúci s TD kartou bez papierového lístka prestupujúci z MHD na PAD s po novom už základným 60 min.? Ktorý nastúpil napr. na Juhu a na Hasičskej chce prestúpiť do Horného Orechového?
Reply on: draxter #14349:
Opatrne s tým Ostrovom, aby nakoniec nejaká linka nekončila poľnou cestou v kríkoch 🙂 Radšej pššt
Reply on: tomas153cv #14346:
Systém zastavovania, ktorý sa bude zavádzať na MHD, platí na SADke de facto odjakživa. Ak dnes na prímestskej nikto nevystupuje ani nenastupuje, na zastávke sa spravidla nezastaví. Oficiálne teda zastávky na znamenie v PAD zavedené nie sú, avšak reálne to tak funguje odkedy si pamätám.
Reply on: draxter #14349:
Za mostami je mnoho cieľov, avšak drvivá väčšina sú školy, lekári a ľahký priemysel. To sú všetko zdroje/ciele, ktoré nadmieru fungujú ráno, v sedle a poobede (cca do tej 16. hodiny), no v podvečerných, večerných a víkendových časoch prakticky nefungujú. Keď sa do škôl, k lekárom a do práce chodí, premáva priama linka 6, v ostatných časoch je nahradená garantovaným prestupom. Vďaka tomuto prestupu je dokonca spojenie so Sihoťou ešte rýchlejšie, lebo odpadá nepríjemná zachádzka na stanicu.

V súčasnosti premáva napríklad počas víkendov l. 6 do Zámostia síce priamo, ale raz za dve hodiny. Je to otázkou filozofického poňatia dopravy, ale ak sa mi ponúka možnosť a) Priama linka raz za dve hodiny a možnosť b) S prestupom, ale každú hodinu, jednoznačne si vyberám béčko. Dnes je k dispozícii buď priame spojenie raz za dve hodiny, alebo veľmi nepríjemný prestup Gymnázium/Braneckého. Jednotlivcov to môže odradiť, ale násobné zlepšenie intervalu môže omnoho viac ľudí prilákať. Súčasný koncept je postavený na možnosti a), avšak reálne skúsenosti sa prikláňajú skôr k možnosti b).

Na Ostrov by sme veľmi radi jazdili a zaoberali sme sa tým, ako tam premávať, ale štandardný 12-metrový autobus sa tam jednoducho nemá kde otočiť. Zároveň jazdiť iba k plavárni nemá zmysel. Ak by bol na Ostrove otoč, dalo by sa s tým asi pracovať... no pokiaľ sa nemýlim, tak koniec ostrova ani nie je k.ú. Trenčína.
Reply on: kvorka #14345:
Ak si človek uvedomí, že za mostami máš (okrem GLŠ, OA, SOU stroj.) skoro všetky stredné školy, internát a fakultu TrUni, tak potom spojenie druhého najväčšieho sídliska isto vyzaduje v rámci základnej obslužnosti vedenie linky čo nekončí o 16:00. Napokon na Sihoti sú všetky športové arény...a keď sa už posielajú všetky spoje v lete ku chate v Kubrici, sa divím že nič nepremáva na ostrov.
Reply on: tomas153cv #14346:
SAD karty sa dajú použiť v autobusoch TD, no TD karty sa nedajú použiť v autobusoch SAD. Ak chce cestujúci využiť ČPL aj na linkách PAD, mal by si ho uložiť na kartu SAD. Predpokladám, že na linkách PAD sa platnosť ČPL overuje povinným priložením karty.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.