Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas153cv #14346:
Tu platí CP schválený VUC, takže podľa toho či zmenia zastávky na znamenie alebo nie. Tarifné odbavenie sa tiež spravuje pravidlami PAL.
Mam otazku z prevadzkoveho hladiska : ako je doriesene, pokial by sa zaviedli vsetky zastavky na znamenie, v ramci integracie dopravy, cestovanie PAD ako MHD, konkretne bude musiet vodic PAD stat na kazdej zastavke alebo to bude presne tak ako na MHD ze budu musiet zvnutra ludia zvonit pri vystupe?
A ako to bude s CPL nahratym na DK pri nastupe do PAD v meste? Uz sa karta nebude musiet prikladat, ale ako tym ze sa nastupuje prednymi, ako si sofer overi ci ma cestujuci platny listok? Su TD karty kompatibilne so SAD?
Marek, tu si vždy napíš svoj názor. Veď koľko zlepšení sme už takto spoločne dosiahli. Všetko sa nikdy nedá, ale byť ticho nie je riešenie. Ja k súčasným zmenám dodávam, že tie, ktoré boli potrebné, sú fajn (3/6, 8 23,24), potom sú také ktoré ťažko povedať či budú pozitívne (7,11, zrušenie 27), a potom vyslovene zlé (nepravidelné krúženie 1 po Juhu, skratenie a presmerovanie 2). Nočná doprava je fajn, ale práve tu bude najviac ľudí platiť hotovosťou.
No a tá tarifa - že od 1.7., to je škoda reči. A ten zvyšok, nezvládnutý úplne.

Ja som zvedavý, aj po argumentoch v Kubrici, načo kurník ťahať 11 cez Sihoť a vytvárať potom 16. Nechať 11 ako je a 6/16 na Sihoť. Napokon priame spojenie konci 16:00 po novom.....
Reply on: pešiak #14343:
Ja som bol kedysi označený, že som ako Matovič-a toho ja nemusím, ale že pre dobrú vec a spravodlivosť idem cez mŕtvoly a narobím si veľa nepriateľov a tak je to aj teraz v tomto ale tak inak to neviem. Tiež sa držím už, len či vydržím?! 😁 Junáčikom veľa dobrých nápadov želám, už zažili čo my v 2016 a aj o tom to je ... a cestujúcej verejnosti dobrý grafikon, nie svetový, taký byť nemusí ale nech je náš!!! Pre nás!!!
Rozhodol som sa od dnešného dňa nevstupovať do diania dopravy v meste Trenčín. Dolnopalcovníci majú smolu , nebudú môcť bezmyšlienkovite argumentovať svoje postoje. Ale o tom demokracia je. Na strane druhej budem pokračovať vo svojich občianskych právach a rôznych darebákov na úrovniach poslancov , či vedenia tohto kocúrkova budem hnať k zodpovednosti / stále hovorím o doprave/. Svet patrí bdelým. A na koniec -pán Mazánik - dobrá myšlienka v hnoji svinstiev veľa nezmôže. Vivat Slovakia! 🙂
Reply on: kvorka #14341:
On myslí Dušana, čo mal ambulanciu Pod Sokolicami, vraj teraz skončil, tiež som začul.
Reply on: ZeroDF #14340:
Mali sme zoznam cca 20 lekárov, na ospravedlnenku do školy. Hošo úradoval na Sihoti III. Potom jedine žeby jeho syn, lebo starý by mal dnes cca 90-95 😉
Reply on: kvorka #14339:
Niee, určite nie.
Reply on: ZeroDF #14338:
Veď ten zomrel ešte keď moj brat bol na gympli
Reply on: milan005 #14318:
Inak neviem či to pomôže, ale Dr.Hoššo už neordinuje Pod Sokolicami. Takže to spojenie s doktorom odpadá
Reply on: vlado54 #14336:
vlado54pred 39 minútami

Nuž a o to tu ide.🤕
Reply on: pešiak #14334:
Úprimne napíšem, že Vášmu príspevku nemám schopnosť porozumieť. Mimo to "Nie je možné súhlasiť s názorom, že najskôr MHD a potom cesty" Toto nik netvrdí. Ja tvrdím tie veci sa riešia súčasne. Mesto a celkovo svet nie je stacionárny dej, ale každodenné deje prebiehajú súčasne.
Reply on: milan005 #14332:
Vyslovene sa teraz ukázalo, že zmeny sú urobené zle z pohľadu politiky. Ak po zmenách bude príjem z MHD rovnaký ako pred nimi, tak si možno gratulovať. Vnímam celým mestom veľkú nespokojnosť, a to hlavne vďaka tarifnej politike. Ako som povedal, prekryje to aj tie dobré veci.
Reply on: vlado54 #14331:
K vlado54 pred 41 minútami
Ďakujem za stanovisko.
Starší, ako si /prepáš netykám zo zvojvôle/ ich nazval majú v sebe niečo, čo tí ,, mladší,, nemajú. Nie je teraz potrebné to tu rozvíjať, ale história ľudstva to jasne dokazuje.
Nie je možné súhlasiť s názorom, že najskôr MHD a potom cesty. Obzvlášť tu v Trenčíne. Problém neciest tu trvá už d e s a ť r o č i a ! V živote sa vždy všetko vyrieši, ak to ide ,,po rozume,, a nie tak, že si niekto niečo zmyslí a vrazí do toho vééľa energie. Od ľudských zdrojov po n i e opakujem n i e svoje peniaze. A o to tu ide. Veď prečo dodnes nepolitici na všetkých úrovniach nemajú h m o t n ú zodpovednosť? Nuž, lebo často pracujú pokus - omyl. Vo firmách by si toto n e d o v o l i l i ! Veď opäť tá história v Trenčíne - všakovaké jamy pri dnes Posádkovom klube /bývalý dom Armády/, či kúpalisko bez energií ???!!! a mnohé iné. Pri doprave - hanba a lúpež na občanoch - autobusová stanica. To kto toto už dal na preskúmanie zákonnosti? Nikto, z cudzieho / rozumej obecného/ krv netečie. Občania iba naďalej hromžia a majú krčmovú tému. Tento návrh /MHD/ iba tak kvapku príčetnosti nalial do hláv občanom - kto tu má porúčať a kto má pracovať za naše peniaze / oni nikdy nič nespravili - rozumej iba majú budovať a rozvíjať toto mestečko / menšia štvrť veľkomesta - to si namýšľajú vo vedení, že je toto tu hlavné mesto ľudstva! A vôbec sa MHD nezobudila teraz zo zimného spánku. Veď si zober, ako dopadlo upratovanie našich zimných ciest a chodníkov! Opäť jasný dôkaz neporiadkov mesta - nie dodávateľa, ten už mal byť dávno v krachu z pokút, čo mali byť udelené zo zmlúv - ak tam boli / kto z občanov staval napríklad túto zmluvu? Nuž , to tí najprofesionálnejší profesionáli - ako to večne Rybníček vykrikuje! A napadá ma - čo to zas bolo za problém s opravou cestného mosta? To kto robil ,,papiere,,? Starý človek, ktorý tu postavil základy aj toho mosta? Na koniec tohto príspevku - zasekol sa náš život ako taký / v niečom/ a môžeme za to všetci. Tam tí hore a aj tí my dolu. 🙃
Reply on: milan005 #14332:
Ale kombinácia násobného zvýšenia cestovného s očakávaním nových cestujúcich na nových trasách, odbúranie niektorých existujúcich cestujúcich zmenou trás neprinesie žiadaný efekt
Reply on: vlado54 #14331:
Ja si myslím, že bolo akútne potrebné riešiť Vinohrady, Zlatovce, Záblatie (moja predstava obsluhou L3, 5+9, 27 efektívne a bez veľkého navýšenia km) a posilniť L24.
Cena 60 min. lístka by bola znesiteľná 1,50 v hotovosti a 0,60 z karty.
Polovičný lístok nie je polovičným už snáď 20 rokov. Je to lístok zľavnený. Takže pokojne mohol byť napr. 1,00 hotovosť, 0,35-0,40 karta.
Reply on: pešiak #14330:
Chápem, že zmeny sú ťažké osobitne pre starších ľudí. Ale na druhej strane si musíte uvedomiť, že čas nefunguje staticky. Doriešiť najprv cestnú sieť a potom riešiť to ďalšie je niečo ako fyzikálny nezmysel. Potom nikdy nič v živote nevyriešime a zasekneme sa na jednej veci. Toto sa dá aplikovať do každodenných situácii v našich životoch. A nesúhlasim, že je to mrhanie energiou. Práve tento návrh otvoril cestu prebudiť MHD v TN zo zimného spánku, kde zaspala v mnohých smeroch ešte v dávnych časoch.
Reply on: milan005 #14329:
K milan005 a ďalším
Vzhľadom na praxou potvrdené skúsenosti či už pánov vodičov, či ostatných, ktorí sa angažujú v tomto /zmena MHD/ som sa nezapájal ako cestujúci do ,,organizácie liniek,, po novom. Možno na strane druhej všetkým ušlo, aké je problematické dostať do praxe takéto zmeny pre ešte cestujúcich / čo zostanú po takýchto zmenách /. Mne napríklad úplne poplietlo scenáre cesty, keď sa pomenili názvy zastávok. S počiatku som radšej vystúpil skorej o jednu zastávku a zvyšok som si došľapal, až po riadné overenie o čo zas ide.
Dnes tu hovoríme o zmenách, kedy /dnes/ ešte nik ani netuší, čo za divočinu to tu bude. Iba z príspevku tu milan005 čítam, že u 6 liniek /2,12,6,8,24,28/ má dôjsť k zmene. No nech sa na mňa nikto nehnevá, ako píšem - riadna divočina. Rád by som si načítal z podkladov na pretláčané zmeny odborné stanovisko dopravného psychológa, či ďalších odborníkov na dopravu. Už to tu aj mnohí naznačili. Pri plánovaní zmien to na ,,papieri,, vypadá úplne inak, ako potom v praxi.
Určite by som postupoval tak, že by
- som zachoval historicky overené linky
- doplnil nové potreby pre linky /napríklad vznik nových/
Ale a opäť to tu spomeniem - robiť čokoľvek dnes v kocúrkove ohľadne MHD je m r h a n i e energiou všetkých zúčastnených /vrátane cestujúcich /. Treba najskôr doriešiť cestnú sieť! Kto toto nechápe nahráva tým, čo všetko riešia iba salámovou metódou a od buka do buka. Moja starka by povedala ,, rozumu to nemá,,.
😂
Reply on: tomas153cv #14328:
Problematiku J. Derku a Kubrej/Kubrice+novej Sihote je mi ťažko zhrnúť do krátkeho opisu. Bolo by to tak na debatu na 30 min.
Pokúsim sa aspoň v skratke.
To, čo navrhovali občania aby išla L4 po trase ŽST Opatová - Potočná - Maják - kruháč Pred polom - Kubrá, nám. - kruháč Pred polom - stará Sihoť - ...
Pre cestujúcich na trase Juh I - Kubrá v pohode.
Pre obyvateľov Opatovej - takáto linka ani nemusí do Opatovej ísť.
Predstav si koľko by sa človek z Opatovej viezol do mesta ak vlakom je za 4 min. a PAD za 8-9 min. (Hasičská).
Už zachádzka cez Kubrú v skrátenej verzií po J. Derku je časový nárast. Ale zachádzkou až po kruháč je tento nárast enormný, aj kilometricky.
Pre stavbu grafikonu by to v znamenalo nárast 1,5km pre jeden smer a časovo možno 3 min. Musela by sa pre L11 vytvoriť dlhšia pauza v Kubrici aby naspäť išla v rovnakom čase ako L4. Rozbili by sa potom prípoje na Hasičskej, preklady zo Sihote, znamenalo by to ďalšie skrátenie pauzy pre vodiča na Saratovskej.

Ak iné riešenie ako takáto zachádzka, čo tiež navrhli obyvatelia aby L4 zostala úplne v totožnej trase ako teraz ale zároveň L1 by na Sihoť IV išla.
Kubrá by musela mať ešte aspoň niečo raz za hodinu v sedle a cez víkend a 2x za hodinu v špičke.
Ak uvážim aj navrhovaný aj súčasný systém pri presmerovaní niektorej spomedzi liniek čo končia na Sihoti IV do Kubrej:
2 a 12 - po novom L2 ide na Sihoť už len ráno, problém nerieši. V súčasnom systéme by sa nedali stavať turnusy lebo v Kubrej nemá vozidlo prebiehať na akú inú linku, v Nozdrkovciach a Biskupiciach to isté. Ak by aj otočilo 4 hodiny len L2+12 potom by musel byť prejazd a stíhalo by sa to točiť 4 hodiny vkuse?! Koľko prázdnych km by vzniklo?
6 - po novom chodí len málo, cez víkend vôbec. Po starom je rovnaký problém so stavbou turnusov ako pri 2+12, ba ešte väčší, za hodinu ani kolečko neotočíš. V oboch prípadoch by mohlo novej Sihoti chýbať spojenie s MČ Západ, nemali by už žiadne.
8 - by mohla byť riešením. Nebolo by to však do Kubrej zbytočne moc? Nebudú na nej jazdiť tiež kĺbaky ktoré by išli zas do Kubrej a najväčší problém by sa teda nevyriešil? Keďže hlavný dôvod tejto paseky bolo ťahať kĺbaky na Sihoť nie do Kubrej? V novom systéme sú však 1+8 turnusovo prepojené asi nie len na Juhu ale aj na Sihoti, ďalší problém.
24 - Sihoti IV by spojenie s OC Laugaricio chýbalo. taktiež na nej jazdia aj kĺbové vozidlá, po novom ich bude asi omnoho viac. Takže zas by to popieralo hlavný problém dostať kĺbaky z Kubrej preč. V starom systéme by to spôsobilo tiež paseku v stavbe turnusov.
28 - v novom systéme neexistuje. V starom by bol tiež problém v stavbe turnusov ak by išla do Kubrej.
Reply on: milan005 #14318:
A je teda velky problem viest trasu danej linky niekade inakade? Napriklad ku kruhacu pred Polom a tade na otoc do Kubrej? Pytam sa to cisto zo zaujmavosti. Chapem ze treba dbat aj na casy jazd aj na vkm, ale musi byt nejake riesenie.
Viem ze ty to nemas na starosti ale pytam sa ta ako cloveka co sa tomu rozumie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.