Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #13656:
Zaujalo ma, že na Trenčianskej ulici premáva MAD a na Továrenskej MHD. 😁
Reply on: draxter #13655:
V smere z Juhu na Sihoť budú dve minúty keďže sa predpokladá, že ľudia pôjdu v drvivej väčšine z mesta, tj. minimum na absorbovanie meškania a prípadný prestup, v opačnom smere bude pri jazde zo Sihote 10 minút, pri jazde zo Záblatia, Vinohradov a Zlatovskej 6 minút. Ak je okruh Sihoťou kratší ako obrat na Juh a naspäť, môžeš sa aj poskladať a dokonalý preklad neurobíš obojsmerne, ak nechceš opomenúť aj mimo-Sihoťárov, napr. Pred poľom či Kubrú. Preto je to koncipované tak, že z Hasičskej a Gymnázia/Braneckého sa vždy dostaneš z mesta na perifériu, kam potrebuješ, rýchlo. Pri ceste zo sídliska na sídlisko o pol druhej ráno si cestujúci posedia o pár minút v autobuse navyše, ak sa však opäť rozhodujem, či chcem mať sieťovosť, že sa dostanem všade, alebo žiadne prestoje, vyberám si tú sieťovosť skrz výrazne nižšiu ponuku spojov.

A vodiči tiež nie sú stroje, nemôžu začať jazdiť 23:00 a bez akejkoľvek prestávky sa krútiť nonstop až do druhej rána.
Reply on: ajjo #13651:
Raz osobne som skúsil experiment pri ceste zo Sihote na Ex Tatran smer Košice (odchod 13:40). Ja som vystúpil na Obchodnej akadémii, kamárat to skúsil až na stanicu. Výsledok?
Bežným krokom som prišiel na 2. nástupište o nejakých 40 sekúnd skôr ako kamarát. Samozrejme pre presnejšie merania by bolo nutné viackrát pokus zopakovať, keďže mohli v neprospech autobusu hrať semafory a pod.
Ale aj tak z toho vyplýva, že pre bežného človeka v produktívnom veku to časovo vychádza podobne z oboch zastávok, naopak pre cestujúcich zo Sihote je to predĺženie cestovania o 4 minúty, čo pre cestujúcich zo zastávok Žilinská - Zimný štadión smerujúcich na Hasičskú znamená dlhšie cestovanie o minimálne 50%.
Ohľadom zastávky Hodžova, podchod (v nadväznosti na Kvorku #13649 a ajjjo #13651), zaoberali sme sa aj tou možnosťou. Po dôkladnom zvážení ale so zastávkou pri podchode v novej koncepcii (ani v budúcnosti) nepočítame, z niekoľkých dôvodov:

- presmerovanie dvojlinky 4/11 (alebo inej) okolo podchodu by roztrieštilo vedenie liniek na Sihoti a prišlo by k narušeniu prekladov (z Rázusovej by vypadli v špičke 4, v sedle 2 spoje za hodinu v každom smere),
- výrazne by sa zhoršila dostupnosť MHD pre obyvateľov ulíc Nábrežná a Švermova. Ide o ulice s vysokou hustotou osídlenia (bytové domy), pričom týmto obyvateľom by sa výrazne predĺžila dochádzková vzdialenosť na zastávku MHD,
- z Nábrežnej ulice by cesta na zastávku MHD pri podchode trvala približne 9 minút, cesta z Obchodnej akadémie do podchodu trvá približne 4 minúty.

Máme teda za to, že takéto riešenie by viac uškodilo než pomohlo. Radi by sme však ešte pred spustením novej koncepcie zlepšili informovanosť cestujúcich o možnosti ísť na stanicu zo zastávky Obchodná akadémia. Po vozore Púchova (zo zvyšku MHD Púchov si však príklad brať radšej nebudeme 🙂) chceme preveriť so ŽSR možnosť osadiť v podchode železničnej stanice navigačné tabule a prípadne aj vitríny s výveskami zo zastávok Obchodná akadémia aj Autobusová stanica. Informácia o možnosti prestupu na vlak by tiež mala pribudnúť do akustického hlásenia zastávok.

Finančné prostriedky, ktoré úž sú (ak sa nemýlim) vyčlenené na výstavbu zastávok a úpravu križovatky Hodžova x Martina Rázusa bude možné uvoľniť a použiť napríklad na potrebné investície na novej trase linky 2 (zastávky a križovatka na Jesenského ulici).

Čo sa týka farebného označenia liniek, ide o doplnkový prvok, ktorý nemá byť rovnocennou náhradou číslovania liniek. Je bežnou praxou, že linky, ktoré majú väčšinu trasy spoločnú a na konci sa vetvia, majú rovnaké farby (napríklad linky 83 a 84, alebo 93 a 94 v Bratislave).
Reply on: ajjo #13651:
Bývaš na Juhu III? Asi nie, lebo inak by si vedel ako dopadli posilnenia 23 v 2004 a 2012. Problemom je, že ak máš šliapať do kopca, ideš na Juh II. Opačne radšej na Juh III. Ale ak tvoj cieľ nie je po trase 23, tak žiaľ ti je jedno, ako často ide. Pôjdeš na 1 alebo 8....
Nočná doprava: presne o to ide. Ak na Sihoť z Hasičskej nebude jasný signál, spoje sa neuživia. Rovnako platí, že ak bude mať ešte 5 min na stanici prestoj, tak obyvateľ Sihote I, II a III pôjde pešo...treba linky výborne preložiť a musia v noci jazdiť rýchlo, keď si spomeniem na prvú podobu linky 50, ako som šiel z Juhu na Sihoť cez Zámostie a stanicu 45 min...
Reply on: draxter #13652:
Základná trasa jedničky je Sihoť - Max - stanica - centrum - Inovecká - Generála Svobodu, tzn. všetky spoje pôjdu vždy na Juh II. Vybrané spoje sa na Juhu II otočia a budú pokračovať smer Juh I, tj. pôjdu po trase Sihoť IV - ... - Ku štvrtiam - Pod Juhom - Mateja Bela - Generála Svobodu - Mateja Bela - Cintorín Juh - Jána Halašu - Saratovská.

Napríklad v režime c by sa malo jednať zo Saratovskej o odchody 4:47, 5:47, 6:52, 7:52, 8:47, 9:17, ... int. 30', ... 12:47, 13:22, 13:52, 14:22, 14:52, 17:17, 19:17, 21:17, 22:17. Koncipované tak, aby jednak vozili ľudí v "seniorských" časoch po Juhu, zároveň aby vozili v ranných hodinách na Ex Tatran smer BA a R Považan smer Žilina. Príchody 9. alebo 14. minúta na stanicu, odchody vlakov buď 23 alebo 26, čiže v pohode stíhateľné.

V opačnom smere vychádzajú príchody na Saratovskú na obrat, tj. spravidla 4 až 7 minút pred odchodom smerom do mesta, v poobedných hodinách je to zamerané na odvoz od vlakov s príchodmi v 35. a 37. minútu, ochody 1 smer Saratovská sú po ukončení polhodinovky až na Saratovskú zo stanice o 16:55, 18:52, 20:52, 21:51, tj. opäť pohodový 15-minútový prestup. Pri štandardných meškaniach vlakov je to tak akurát, reálny prestupný čas bude spravidla menší.
Reply on: ajjo #13651:
Počas diskusie k nočným linkám padali do pléna aj otázky, či ich neprevádzkovať iba v "sezóne", prípadne kedy ich vyhodnocovať. Vďakabohu bola debata o tom veľmi konštruktívna a objektívna, všetci sú psychicky pripravení na to, že na jeseň a pravdepodobne aj v januári, februári či marci budú nočáky voziť vzduch, budú však jazdiť preto, aby si na ne ľudia stihli zvyknúť, pred Vianocami a v lete ich naplno využívali, a až následne po roku od začiatku premávky sa bude vyhodnocovať, či sa chytili alebo nie. Nič nie je nemenné, toto sú záležitosti, ktoré je ťažko nejakým spôsobom predpovedať, môže sa pokojne stať, že to bude tak zúfalé, že po záverom budúceho roka skončia, príp. sa nejakým spôsobom obmenia či obmedzia.

S tvrdeniami o linke 23 maximálne súhlasím a som rád, že to niekto vníma podobne, že rozsah je viac ako spojenie odvšadiaľ všade.
Reply on: TomoSK #13625:
K tej 1 som sa teda tu nič moc nedocital. Ktoré spoje teda pôjdu na Juh I, resp. Pôjde na Juh II a potom na Juh I? To do 14:30 a prípoj k expresnom...nerozumiem vôbec akomto je myslené.
Čo sa týka linky 11 a stanice, napadá mi ešte alternatíva, že by spolu s 4kou chodili namiesto 8 po celej Hodžovej, s tým že by mali zastávku pri staničnom podchode. V prípade, že nie, myslím si, že náhrada v podobe Obchodnej akadémie je akceptovateľná a aspoň sa ušetrí zachádzka na stanicu=kratší cestovný čas. Nepozdáva sa mi len malý detail, a to spojenie 4 a 11 pod jednu farbu, chápem, že pri ceste na Saratovskú je to prehľadnejšie, no len či to nebude mýliť cestujúcich do Opatovej/Kubrice (na druhej strane neviem, koľko cestujúcich to farebné odlíšenie vôbec vníma).
Ohľadom nočných liniek: za mňa konečne veľký krok vpred, obávam sa však, že keď majú začať jazdiť v septembri, tak sa cez zimu (nižší počet ľudí večer v meste=pokles cestujúcich) ukážu ako nerentabilné a do leta budú okresané. Kiežby ale nie.
Chválim prejazdy nočných liniek, zdôraznil by som však potrebu ich aj riadne označiť, aby obyvateľ zo Sihote mohol nastúpiť už na Hasičskej, lebo pochybujem, že by kráčal z centra na stanicu na N2.
Ešte k tej toľko spomínanej 23: dáta hovoria za seba, treba sa riadiť nimi. Pre Východnú je podstatnejší rozsah a intenzita obsluhy ako spojenie odvšadiaľ všade. Dnešný víkendový interval 28 je naozaj smiešny. To platí rovnako aj pre 27.
Reply on: draxter #13647:
Mňa by zaujímalo, ako vyzerá spojenie Juh - stanica a Sihoť - stanica ráno a večer. Aby nebolo 60 min fugy. Ale to asi až z CP.
Reply on: TomoSK #13648:
Čo inak zastávka Hodžova, podchod? Plánuje sa či nie.
Reply on: ZeroDF #13641:
Kubrica bude mať na zastávke Pred poľom vždy nadväznosť na jednotku, rovnako ako Opatová. To je primárne pre Max. Inak peší presun zo zastávky Obchodná akadémia, čo je porovnateľné ako z prímestských nástupíšť k vlakom. Kubrej zostáva tá 6ko-16ka, ktorá pôjde z Kubrej cez Max, stanicu ďalej za mosty, do Záblatia a na Vinohrady.
Veľa vecí sa už od komunikovalo, veľa ešte bude treba. Za mňa vidno dosť pozitívneho, predsa len v roku 2016 nebol takýto manévrovací priestor, mesto nebolo ochotne zaplatiť ani dopravu na Juh III po 18-tej, tak verím že to, s čím sa nedalo v roku 2016 pracovať, sa teraz podarí.
Mňa zase len mrzí, že infraštruktúra zaostáva. Už dávno mala byť Brnianska, pri Lidli na Bratislavskej zastávky, na Východnej by to chcelo pomaly ďalšiu zastávku dozadu pridať. Pod Sokolicami vyrástlo nákupné centrum, ale zastávky nepoznajú ani kasselak.
Zadná brána nemocnice: typický príklad skostnatenej úvahy ODI. Hlavné je, že zastávka Soblahovská, cintorín im nevadí...
Kým neuvidím CP, tak zatiaľ navrhujem linku 6 deliť na 6 a 16.
Ktoré spoje budú začínať ešte na stanici okrem 23? Ja by som ak niet iného riešenia túto linku predĺžil aspoň k MAXu. A ukončenie a la 7, na kruháči.
Nočná doprava: to by bolo fajn, ak by to takto bolo. Za mňa by som len tie čísla nechal tak ako denne linky s "N". Ale to je otázka vizuálu.
Takze nosné linky budú 1,8 a 24. To je správne.
Mne stále rezonuje ten Juh III, že je to pre ten počet ľudí tam málo, každá iná konečná má spojenie niekde s druhym koncom mesta, len táto nie...
Reply on: ZeroDF #13641:
Na stanicu sa dá prejsť aj peším presunom zo Sihote výstupom na zastávke Obchodná akadémia a podchodom.
Reply on: TomoSK #13640:
Tak teraz to dáva zmysel.

A ktoré spoje linky 1 to budú jazdiť na Juh I?
Reply on: TomoSK #13638:
Tá Kubrycja by bola ideálnym kandidátom na AnrufSammelTaxi.
Reply on: McDavid #13637:
S prestupom.
Reply on: TomoSK #13638:
Vďaka za odpovede, takže už len veľmi stručne.

L1 - samozrejme vyčleniť do samostatnej linky netreba, ale určite nejaké opatrenie, aby sa na gen. Svobodu a Mateja Bela ľudia nepomýlili. Najmä ak by mali ísť v nejakom kratšom rozostupe smer Sihoť a smer Saratovská.

L11 - zrejme jednorázová akcia nejakého turistického klubu (pár rokov dozadu som bol sám na neďalekom Janovom vrchu a náhodou som tam stretol asi tucet turistov, časť skončila v Kubrici na námestí, časť v Kubrej).

Návoz k vlakom - väzba na Zemplín ma moc neteší - viac meškaní, väčšia obsadenosť. Aj keď samozrejme v Bratislave by mal byť o pol šieste, čo je pre mnoho potrieb asi pohodlnejšie, než 5:05 s prvým REXom. Brestovany sú samozrejme nepodstatné, ale Leopoldov s absentujúcim prípojom do Nitry až tak moc nie. Každopádne, viete od ZSSK získať štatistiku nástupov na prvý REX 3:41 a na Zemplín? Ja to vidieť nepotrebujem, len aby ste mali čísla a vedeli porovnať...
Takže Kubrá/Kubrica prišli o spojenie so stanicou? Keďže po novom bude 1-ka jazdiť na Sihoť,a 11-ka cez Sihoť?
Reply on: kvorka #13633:
Táto reakcia bude všeobecnou na všetky otázky smerujúce k nočnej doprave. Do prílohy si zároveň dovolím priložiť schému pre lepšie pochopenie.

Na úvod by som uviedol, že pôvodnou úvahou bola iba samostatná linka N1 medzi stanicou a Juhom. Avšak po diskusii s ÚM sa rozhodlo spustiť aj prevádzku liniek N2 a N3, ktoré boli pôvodne navrhnuté pre štedrovečernú a silvestrovskú premávku.

Teraz k samotnej filozofii nočných liniek - nikto netvrdí, že tie linky budú vystupovať ako samostatné prvky. Autobusová stanica je iba "rozjazdový bod", odkiaľ sa linky v 0. a 30. minútu rozbehnú. Linka N1 na Juh aj v 0., aj v 30. minútu, zatiaľ čo linka N2 v 30. minútu a linka N3 v 0. minútu. Rozjazd je jedným zo základných prvkov sietí nočnej dopravy všade, kde premáva viac než jedna nočná linka. Tieto tri linky sú vyjazditeľné dvomi vozidlami a to tak, že spoje idúce ako linka N1 raz za hodinu prejazdujú na linku N2, raz za hodinu zase na linku N3. Tým sa zabezpečí počas noci raz za hodinu spojenie Sihoť - centrum - Juh, raz za hodinu zase spojenie Sihoť - centrum - Záblatie. Na stanici sa stretávajú preto, aby si cestujúci zo Zámostia do MČ Sever mohli prestúpiť medzi jednotlivými autobusmi, zároveň aby prípadne vedeli naviezť cestujúcich na nočné spoje smer Bánovce n/B a Dubnica n/V.

Rozdelené sú jednak kvôli tomu, že kolo linky N1 trvá 28 minút, kolo linky N2 trvá 20 minút a kolo linky N3 trvá 24 minút, tj. vždy budú mať nejaký pobyt na Autobusovej stanici, zároveň aby bolo zreteľné, kam tá-ktorá linka ide. Nikto sa teda nemusí obávať, že N2 začne striktne na AS a iba odtiaľ pôjde na Sihoť - to, čo pôjde ako N2 na Sihoť, totiž začne vždy už na Juhu ako linka N1. Benefitom tohto riešenia je aj to, že to nebude šialený kolotoč, ale vodiči si aj počas toho nočného jazdenia krátko odpočinú. Zároveň, toto prezliekanie nočných liniek je napríklad úplne štandardné v Košiciach, kedy sa linka N1 mení na stanici na N2, N4 sa mení na stanici na N7, N5 sa mení na stanici na N6, pričom vždy to platí aj naopak a ľudia si na to veľmi rýchlo zvykli. V hornom riadku cieľa na paneli je uvedené "Staničné námestie" ako konečná, v dolnom zase "pokračuje ako N2 > Podhradová", napríklad.

Odchody nočných liniek sú viditeľné na schéme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.