Reply on: draxter #13101:
Cez víkend "to ide" lepšie pretože ti jazdia linky 1, 8, 11 a 22 pri ktorých 1 a 8 sú "rovnako dlhé" a 22 je dĺžkou pol jedenástky. Tzn. ak z Juhu vyrazia 00(11), 15(22), 30(8), 45(1) naspäť pri Gymnáziu vytvoria zasa preklad 14(8), 31(1-bola o 2 min. posúvaná), 44(22), 59(11). Takže 11 s 22 si len vymenia poradie.
Večer je teda potrebný minimálny počet vozidiel a tiež je minimum hluchých miest v turnusových obehoch.
Počas pracovných dní je to ťažšie, keď namiesto L22 jazdí ešte jedna L8 - pri L8 už takéto prehodenie nie je možné.
A do toho sa pridáva ešte účelovosť mnohých spojov ako 21:12 L17 nočná do PP, 21:25 L1 nočná do oblasti Pod sokolicami, 21:50 L8 sestričky z Dolného Šianca ktoré sa menia skôr ako o 22:00. Po 22:00 sú to zasa konce poobedných zmien. Tiež je problém nastaviť večer preklad medzi L8 a 24 ak 24 má rešpektovať konce zmien v OZ Belá.
Cez víkend je napr. návoz nočnej do oblasti Pod sokolicami a PP zanedbaný a je dané prednosť intervalu.
milan005
Po novom ak v nepárnej hodine prídu vlaky od BA "20", v párnej "35", od ZA v nepárnej "21" a v párnej "37" odskok je až 17 min. čo už môže byť dosť.
Ešte na Juh sa to dá vyriešiť pravidelnosťou spolu s využitím zastávky OA - L8. A bolo by nevhodné tvrdiť že večer je spojenie na Juh zlé ak uvážime že ide o interval 15 min aj počas voľných dní. To bol svojho času len sen taká hustá večerná doprava...
Saratovskú a Východnú by som neriešil pretože práve kvôli pravidelnosti je lepšie ak ide všetko do stredu sídliska pretože odtiaľ ľudia prejdú na celé sídlisko ale ísť z Východnej na Saratovskú a opačne už môže predstavovať aj 20 min pešo.
Problém je ale MČ Západ pretože ak by išla L6 alebo iná nová linka zo stanice "45-50" - párnu hodinu ideálne, ale v nepárnu už dosť dlhé čakanie. Prípoj na vlak to isté.
Ísť každú hodinu inak by narušilo vzájomné preklady/prestupy/účelovosť. Takže tam buď orientovať cestujúcich na vlak každé dve hodiny alebo jednu hodinu si pobehnú a druhú počkajú