Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #13098:
nie, nerozumieme sa. Z každého vlaku má byť použiteľná MHD, preto píšem, že ak je 30 min interval, netreba nič meniť. Len vyslovene sa zamerať na koniec alebo skorý začiatok premávky. Lebo odvoz z BA pri 22 je vlastne aj návoz do ZA, alebo opačne. Lebo dnes sú vlaky, ktoré sú hojne používané a MHD pre ne/z nich nie je, tak ako som uviedol v prehľade. A preto je povinnosť MHD zabezpečiť.
Do decembrovej zmeny prichádzali rýchliky do TN od ZA "23" a od BA "32". Takže odskok predstavoval 9 min. a ak napr. L22 odchádzala "45" bolo to ideálne pre každú hodinu.
Po novom ak v nepárnej hodine prídu vlaky od BA "20", v párnej "35", od ZA v nepárnej "21" a v párnej "37" odskok je až 17 min. čo už môže byť dosť.
Ešte na Juh sa to dá vyriešiť pravidelnosťou spolu s využitím zastávky OA - L8. A bolo by nevhodné tvrdiť že večer je spojenie na Juh zlé ak uvážime že ide o interval 15 min aj počas voľných dní. To bol svojho času len sen taká hustá večerná doprava...
Saratovskú a Východnú by som neriešil pretože práve kvôli pravidelnosti je lepšie ak ide všetko do stredu sídliska pretože odtiaľ ľudia prejdú na celé sídlisko ale ísť z Východnej na Saratovskú a opačne už môže predstavovať aj 20 min pešo.
Problém je ale MČ Západ pretože ak by išla L6 alebo iná nová linka zo stanice "45-50" - párnu hodinu ideálne, ale v nepárnu už dosť dlhé čakanie. Prípoj na vlak to isté.
Ísť každú hodinu inak by narušilo vzájomné preklady/prestupy/účelovosť. Takže tam buď orientovať cestujúcich na vlak každé dve hodiny alebo jednu hodinu si pobehnú a druhú počkajú 🙂
Reply on: draxter #13092:
Veľmi nesúhlasím s prístupom, že prípoj má byť ku všetkým vlakom. Myslím si, že aj v tomto smere treba jednotlivé vlaky prioritizovať a zohľadňovať, na aké smery cestuje väčšina. Napríklad večer po 20. hodine bude počet cestujúcich smer ZA určite nie veľmi významný, za to počet ľudí prichádzajúcich z BA, TT je značný. Áno, prípoje od vlakov sú dôležité, preto som veľmi rád za zmenu, ktorá sa podarila od 22.1., ale aj tu treba myslieť na efektivitu.

Naviac, vytvárať prípoje od vlakov v mnohých prípadoch znamená rozbiť preklady spojov - obzvlášť večer smerom na Juh môže aj posun o 5 minút výrazne narušiť spoločný interval. Okrem toho, nemáme istotu, že po krátkom čase a vyhodnotení prevádzky nového GVD nepríde k ďalším zmenám a mnoho vytvorených prípojov by zrazu zaniklo.

Dlhodobým riešením by bola skôr optimalizácia MHD, zníženie počtu liniek, skrátenie intervalov a tým pádom by minimálne na Juh "vždy niečo išlo" - to si však vyžaduje financie a tým pádom politickú podporu vedenia mesta. Dôležité tiež bude sledovať, ako si počas prvých mesiacov povedie nový spoj o 23:30 (verím, že si cestujúcich postupne nachádza, ale aj tak počkajme radšej na dáta za dlhšie obdobie).
od ZA:
EX612 do BA, príchod 21:21, premáva denne
- platí preň to čo pre R715 v príspevku #13096
REX1750 do BA, odchod 21:33 premáva denne
- ide v "x" až 21:54 linka 11, v "a" ide ideálne linka 22 o 21:40
- Sihoť 21:35 to je LTT v absolútne ideálnom prípade, inak nič
- Zámostie 21:40 má linku 6

R17716 do BA, odchod 22:44 premáva v nedeľu
- zo Sihote nič, len linka 8 o 22:02 a peší presun
- z Juhu tiež NIE JE návoz na tento spoj, len linka 8 o 22:18 a peší presun (lístok radšej už mať kúpený, na presun je 7 min), predošlý spoj ide totiž už 21:48 (1) a teda trištvrte hodinu trčať na našej stanici nič moc....

Záver: na uvedené vlaky zo Sihote na stanicu nejde nič, jediná šanca je linka 8 o 21:02 a peší presun (celotýždenne).

Vidno, že chýbajú možno 2 kolečká napríklad pre linku Sihoť - stanica - Juh a predĺženie premávky MHD večer do polnoci.

Riešenia:
a) linku 22 dať aj cez víkend by bolo na úvod isto dobré a riešiť nedeľný R o 22:40. Taktiež na nej zvážiť, že by 23:45 šla z Juhu na stanicu (návoz na nočák 0:20 keď nič iné) a zo stanice 00:00 na Juh (po príchode REX1749).
b) viesť linku 28 o 21:45 z Juhu na Sihoť (stanica cca 21:55)
c) viesť linku 8 zachádzkou cez stanicu pri posledných spojoch
Poďme nato systematicky, problém je po 21. hodine:
Od BA:
R715(1715) do ZA (Vrútok) príchod 21:20, premávka 1-5,7 MHD smer Juh v "x" 21:24 (1), 21:54(11) - ak vlak mešká 5-10 min, spojenie MHD je zlé. Ak mešká viac, ide linka 11 na Juh I. MHD smer Sihoť v 21:35 (24), MHD smer Zámostie 21:40(6). Tieto dva smery ok. V "a" je to na Juh, 21:26(1) a 21:40(22) je to ok.

Ex627 do Vrútok, príchod 21:38, premávka denne - platí to čo vyššie, a teda na Sihoť nič, Zámostie sa pravdepodobne za 2 min nestihne.

REX1747 do TN, príchod 22:19, premávka denne
MHD smer Juh v "x" 22:24 (1), 23:02(11) - ak vlak mešká 5-10 min, spojenie MHD je zlé. Ak mešká viac, ide linka 11 na Juh I. V "a" je to na Juh, 22:26(1) a 22:43(8 - od akadémie) je to na hrane. Sihoť ani na linku 8 k OA (22:22). Zámostie nič.

Ex629 do TN, príchod 22:35, premávka 1-5,7
MHD smer Juh v "x" 22:43(8 - od akadémie) je to na hrane. Potom je tu linka 11 o 23:02 "x". Sihoť a Zámostie nič a nižšie uvedené vlaky už vôbec nič.

R717 do TN, príchod 23:20, premávka denne - MHD len v "x" 23:30 linka 22 na Juh.

REX1749 do TN, príchod 23:51, premávka denne - nič
R615 do HE, príchod 0:23, premávka denne - po zrušení linky 50 nič

Záver: premávka linky 22 by sa mala rozšíriť aj na sobotu a nedeľu. Naopak, spojenie nie je ideálne ani na Juh, Zámostie a hlavne Sihoť sú odrezané.
Reply on: draxter #13092:
Aby som aj konkretizoval:
a) ak nie je MHD do 15 min po príchode vlaku, tak cestujúci ju nepoužije
b) vlaky od BA i ZA sú hojne využívané, a nezanedbateľné percentu použije MHD. Ale ak ich naučíme, že MHD končí 22:30 a človeče pomôž si ako chceš, je to zlé. Preto pridanie spojov na linke 22 v "x" je super, ale treba pridať ešte aspoň v nedeľu tie spoje večer.
c) linka 28 jazdievala pri zrode od 5.tej do 22.hej. Dnes končí o 19.tej a Juh III nemá žiadne spojenie. Preto predĺženie prevádzky by mohlo práve vzhľadom na trasu na Sihoť cez stanicu pomôcť tento problém vyriešiť.
Reply on: Vladimír #13091:
Ak teda naozaj sú cestujúci smerujúci na/z vlaku tak zásadná klientela trenčianskej MHD, tak by bolo fajn mať od ZSSK dáta, kam najviac cestujúcich z/do Trenčína cestuje a k tomu prispôsobiť MHD.

Od tohto GVD sú vlaky vcelku fajn upratané. V Trenčíne dokonca vzniká taktový uzol, takže dalo by sa k tomu prispôsobiť prípoje.

Osobne si myslím, že ak by boli prípoje k R/REx, tak stačí kratší prestupný čas, nakoľko väčšina cestujúcich s tým vlakom dochádza na pravidelnej báze niekam. V prípade ciest vlakom Ex (východnejšie ako ZA) je podľa mňa akceptovateľné čakanie na vlak aj okolo 20 minút, nakoľko drivivá väčšina ciest budú skôr za voľnočasovými aktivitami, ako denne dochádzanie do práce, kde strata 20 minút cestujúcich bolí. Otázne je, ako prispôsobiť MHD, v prípade Ex do/z BA, ktorý je výhodnejší pre cestujúcich dochádzajúcich do BA, keďže je rýchlejší. Navyše v špičkách pracovných dní premávajú v smere prepravného prúdu každú hodinu.

Ak do nejakej MČ premáva menej spojov ako vlakov, tak len systematicky by som robil prípoje napr. každé dve/štyri hodiny.

Prestupný čas by okolo 10 minút je podľa mňa ideálny. Spoje v okrajových časoch by mohli čakať ešte nejaký čas (čas určiť podľa nadväzností na iné linky, obratu autobusu na ďalší spoj alebo čas do ďalšieho spoja rovnakým smerom) na vlak. Tu by bolo treba avšak zabezpečiť informovanie vodičov o meškaní, čo si v trenčianských podmienkach neviem predstaviť.



Reply on: Vladimír #13091:
Žiaľ, tu pomôže len a len tlak mesta na MD. Či už ohľadne meškaní a následnej použiteľnosti MHD ale i tie IC. Tá posledná 22 je super. Ja by som ako tu už niekto písal, pridal ešte k poslednému vlaku MHD, lebo tam už nič 23:50 nejde a ostáva len taxi. Chce to zmenu. My sa tu na fóre asi všetci poznáme, tak vieme komu patrí vďaka za to, že cestujúcich v MHD pribúda, t.j. ktorí z nás zachránili v roku 2016 pred nezmyslami DIC. A čas ukázal, že už treba aj niečo pridať a synergickým efektom dotiahnuť to množstvo ľudí z vlaku do MHD. Nejde o dvoch-troch ľudí. Budem rád, ak sa v tomto smere otvorí diskusia a niečo pozitívne zase zmení.
Reply on: Vladimír #13091:
Vôbec nie, prípoj má byť k všetkým vlakom, je nehoráznosť, že mesto vyzývajúce používať MHD nereaguje na zmenu GVD, ktorá je (okrem zrušenia zastavovania IC) pozitívna a konečne zohľadňuje prepravné prúdy a potreby smer TT, BA. Ale ak sa operuje tým, že ku všetkému nie sú peniaze (alebo vôľa), potom sa stačí postaviť na stanicu a zistí sa, že tie vlaky sú obľúbené a využívané (toľko bod 1 a 2).

Žiaľ, do každej MČ to nejde, ale na Juh (20 tis) a Sihoť (14tis) to byť musí a zámostie by sa tiež malo dať. Ako sme načrtli, riešenia by boli. Dokonca poviem, že je tu priestor na predĺženie prevádzky linky 28 tak, ako jazdila dakedy, čím zabijeme dve much jednou ranou - večerné spojenie Juh III a spojenie Sihote i stanice.

Nuž ak napríklad linka ide v 30 min intervale (áno, v TN cez víkend nič také časté nemáme), potom netreba zmenu, ide len o koniec prevádzky linky. Ale ak máme spoje na linke 6, tie usporiadať ide. A potom ako píšem vyššie, je nemysliteľné, aby spojenie Juhu I (o Juhu III ani nehovorím), či Sihote po 21 neexistovalo. Tu je chyba spočívajúca v tom, že km. Ale pridaním niekoľko spojov to ide/pôjde.

No a najväčší průser je to meškanie....dnes Ex idúci načas je ohrozený druh. Pri poslednom spoji by som aj nechal čakať 10-15 min na zmeškaný vlak. Inak MHD je ideálna 10 min po vlaku a 15 min pred vlakom.

Reply on: draxter #13086:
Témy na diskusiu:
* Kto definuje, ktoré vlaky sú obľúbené a ktoré nie?
* Prečo má byť prípoj práve k Ex a nie k R/REX, ktoré majú potenciál doviesť cestujúcich zo staníc, kde Ex nezastavuje?
* Ako riešiť prípoje do MČ, kde celkový počet spojov MHD je menší ako počet vlakov, ktoré v stanici Trenčín zastavujú?
* Čo uprednostniť, ak väzba na vlak narúša vzájomný preklad alebo nadväznosť medzi linkami MHD?

A najhlavnejšie:
* S akou časovou rezervou majú byť nastavené prípojné spoje k príchodzím vlakom?

V decembri a januári bolo vykonaných zopár zmien, ktoré nadväznosti medzi železnicou a MHD riešia. Väčšina z nás súhlasí, že tento krok je správny. Druhá strana mince je, že vlaky meškávajú tak často a tak veľa, že častokrát ani posunutý prípoj nebolo možné stihnúť. Za ten krátky čas sme už zaznamenali aj taký deň, že s výnimkou poslednej L22 na Juh nevyšiel ANI JEDEN z novo vytvorených prestupov, lebo ani jeden z tých vlakov neprišiel načas.
Reply on: Viko #13089:
V roku 2014 som písal ohľadom prestupov Drietoma - Kostolná - NM a dostal som aj odpoveď, že ak to bude možné, tak pridajú "hrany prestupu". Ak to nedokázali zapracovať za osem a pol roka, tak načo drať klávesnicu? (v pracovné dni Drietoma 7:20 do NM ťa poženie na osobák cez Zlatovce)

Ubian na tom nie je o nič lepšie, teň ťa síce do Trenčína nepreženie, ale nechá ťa v Kostolnej čakať skoro hodinu na autobus (mimochodom, ubian má nejak čudne nastavené váhy pri výbere dopravných prostriedkov, pretože ponúka autobus aj tam, kde je vlak výhodnejší).
Reply on: theo #13087:
A písal niekto na CHAPS / INPROP, že by sa zišlo do dát zapracovať taký presun? Sami od seba to asi nemajú ako zistiť.
Reply on: theo #13087:
veď to, ani na stanici to nie je v značení, že peší presun na MHD je možný aj na Sihoť...
Reply on: kvorka #13085:
"Tu treba práve určiť a spropagovať, že aj linka 8 je za istých okolností návoz/odvoz z vlaku."

Otázne je, do akej miery je to o propagácií. Pri starom gvd na vlak ZA-BA s odchodom 6:26 cez víkendy pri Obchodnej akadémií vystúpilo z L8 vždy zopár ľudí, lebo medzi 5:10-7:15 sa cez víkendy od gen. Svobodu priamo na stanicu nedostaneš.

Zober si nedávny posun L8 ako zvoz od R 716/17716 zo Žiliny o 22:41. Neznalý človek otvorí cp, naťuká Žilina, cieľ gen. Svobodu, čas odchodu a vyhľadávač mu ponúkne ako poslednú možnosť osobák zo Žiliny o 20:44, lebo nemá v systéme možnosť pešieho presunu zo stanice k Obchodnej akadémií.
Reply on: kvorka #13085:
Keď vezmeš ráno tú biedu cez víkend, je to sila. Celkovo by mal mať každý Ex napojenie na MHD z oboch smerov. A večerné obľúbené vlaky z/do BA tiež. Čo by dalo iné krajské mesto (NR, PO) za také spojenie vlakom ako máme my? Len si to z pohľadu MHD nevážime.
Reply on: draxter #13084:
Tu treba práve určiť a spropagovať, že aj linka 8 je za istých okolností návoz/odvoz z vlaku. A doladiť 1/11 resp. 6-tku. Ako vravíš, ak Sihotar nemá spoj na stanicu, tak sa vykasle na to úplne. Z Juhu to predsa peši nejde. No zo Sihote čakať, že niekto pôjde kus pešo, tak potom pôjde úplne alebo ho odvezú. A myslím že aj linky do iných častí mesta 6,11,22 treba doladiť. Isto to ide, ja som doma skúšal čarovať. V časoch do 22:30, keď MHD ešte relatívne premáva, by sa tie odchody mali zamerať aj na toto. Linka 1 mávala kedysi odchod 22:00 resp. 22:10a, čo by dnes bolo ideálne.
Dnes ide synovec na R o 22:44 do BA. Hádajte, ako sa z Juhu dostane na tento vlak? Nijako, lebo posledný spoj z Juhu na stanicu ide už 21:45 (1)! Áno,poradil som mu ešte 22:15 linku 8 a nech s kufrom a batohom ide od akadémie pešo cez podchod. Dá sa, len by to chcelo spropagovať. Žiaľ, jeho frajerka zo Sihote spojenie nemá, lebo 8 ide buď príliš skoro (22:02) alebo neskoro (22:42). Priamo na stanicu už totiž nejde po 21:40 nič. Z iných m.č. ani uvažovať, že ho MHD stihnu. Rodina musí odviezť. Škoda...pritom je to posledný nedeľný vlak, ľudia ho radi využívajú a ide len v nedeľu, čiže nejaký návoz naň by sa dal urobiť.
Reply on: S499.1023 #13082:
No bodaj by sme raz riešili aj to či i bude 20 alebo 30, ale teraz je to už dúfam zrozumiteľné.
Reply on: kvorka #13081:
Možno keby si používal vo vzťahu k intervalu miesto menší/väčší výrazy dlhší/kratší, bolo by to jasnejšie. Lebo pod tým, že interval by nemal byť menší, si ja predstavím, že by nemal byť 20 minút ale 30.
Reply on: S499.1023 #13080:
Cez víkend by nemal byť interval počas dňa menší než 20 min, večer než 30 min na danom toku. Dnes je to po 20:00 len jeden spoj, do 19tej linky 4,8,28 idu spolu 2 alebo 3 krát.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.