Ohľadom L4 konkrétne spoja 13:10 čo má (ne)premávať cez Opatovskú základnú školu. Je tu napísaných niekoľko príspevkov , no stále nechápem prečo je kvôli tomu taký rozruch. To že SADka o tom neinformovala ešte akceptujem. Ale dôvod že je 4 hodinová medzera medzi spojmi cez víkend pomaly na obed ku škole je veľmi slabý argument. "Opatová námestie" je najbližšia zastávka k Op. ZŠ, ktorá je vzdialená 500m (čo je cca 7min pešo podľa Google maps). Na potočnej pri škole, vystupujú zväčša študenti (tých sa tento problém netýka), ľudia čo idú do kostola (tých sa tiež problém nedotkne pretože omše sú večer alebo ráno kde spoje premávajú) jedine koho sa problém môže týkať je ľudí čo pôjdu v čase dušičiek na cintorín a tých čo bývajú v oblasti školy, ale tí to nemajú ďaleko k zastávke Op. maják ani na námestie, u ľudí so zníženou pohyblivosťou to pochopím ,ale ak sa sťažovali ľudia čo majú v poriadku nohy tak nevidím problém sa kúštik prejsť, lebo to isté by som mohol povedať o ľuďoch čo bývajú medzi zastávkami Považská a Zimný štadión (napríklad v paneláku č. 1707), im tiež presunuli zastávku kvôli prechodu pre chodcov a musia chodiť cca rovnaký čas na zastávku ako v prípade v Opatovej. Koľkokrát stoja autá zaparkované tak že na úzkej ceste a otoči je tá zastávka problematická aj pre iné vozidla, nie len pre voz 22, ktorý neprejde pod mostom, tak keď chcem L4 ku škole vyriešim aj tento problém. Moja otázka teda znie, aké sú dôvody trvania na tom aby L4 (13:10) jazdila na Potočnú ul. ? Ďakujem za odpoveď a prajem pekný deň.
MA MHD
Teraz cestujúci musí myslieť na to, že vlastne poobede musí prejsť na námestie, na čo si musí vyhradiť aj dlhší čas, čo zbytočne z pohľadu takéhoto cestujúceho znižuje kvalitu dopravnej obsluhy. Medzera 4 hodiny v odchodoch je podľa mňa v krajskom meste, ak sa chceme baviť o atraktívnej MHD nemysliteľná (s výnimkou oblastí ako LOT, alebo VOP, samozrejme).
So Sihoťou by som to úplne neporovnával, tam nedošlo k zmene rsp. narušeniu intervalu. Zrovna ak by cestujúci spoj nestihol, onedlho mu pôjde ďalší.
Posledným dôvodom je prístup dopravcu a mesta k MHD. Nejde ani tak o samotný spoj, na ktorý by tam možno reálne ani nikto nenastúpil, ale o to, že nikomu nerobí problém narušiť pravidelný interval a cestujúcich o tom nijako neinformovať. Minimálne výrazný oznam na zastávke mal byť samozrejmosť. Jediným správnym riešením ale podľa mňa je úprava obehov vozidiel. Alebo sa chceme začať podobať na prímestskú dopravu s jej "náhodnými odchodmi"?