Reply on: HeroSK #11843:
Aké sú dôvody na to, aby jazdil spoj linky 4 o 13:10 na Potočnú? Okrem myslím jedného spoja cez pracovné dni (ranný školský spoj) je táto zastávka obsluhovaná všetkými spojmi. Cez víkend tak každý cestujúci vie, že mu v nepárnu hodinu o desiatej minúte ide autobus, čo je presne cieľom taktovej dopravy - ľahko zapamätateľný a prehľadný cestovný poriadok, ktorý sa týmto narušil.Teraz cestujúci musí myslieť na to, že vlastne poobede musí prejsť na námestie, na čo si musí vyhradiť aj dlhší čas, čo zbytočne z pohľadu takéhoto cestujúceho znižuje kvalitu dopravnej obsluhy. Medzera 4 hodiny v odchodoch je podľa mňa v krajskom meste, ak sa chceme baviť o atraktívnej MHD nemysliteľná (s výnimkou oblastí ako LOT, alebo VOP, samozrejme).
So Sihoťou by som to úplne neporovnával, tam nedošlo k zmene rsp. narušeniu intervalu. Zrovna ak by cestujúci spoj nestihol, onedlho mu pôjde ďalší.
Posledným dôvodom je prístup dopravcu a mesta k MHD. Nejde ani tak o samotný spoj, na ktorý by tam možno reálne ani nikto nenastúpil, ale o to, že nikomu nerobí problém narušiť pravidelný interval a cestujúcich o tom nijako neinformovať. Minimálne výrazný oznam na zastávke mal byť samozrejmosť. Jediným správnym riešením ale podľa mňa je úprava obehov vozidiel. Alebo sa chceme začať podobať na prímestskú dopravu s jej "náhodnými odchodmi"?
draxter
a) kto navrhol kúpiť Crossway s danými parametrami?
b) kto robí obehy vozov?
c) kto rozhodol o nasadení na linku 4 pod most na Potočnú?
d) kto zmenil CP linky 4?
Žiaľ, toto je opäť maslo dopravcu; mesto má maslo na hlave, pokiaľ odsúhlasilo zmenu CP linky 4 a prispelo k vytvoreniu nonsens 4 hodinovej diery cez víkend, o čom nikto (ani dopravca a ani mesto) neinformoval.
Pritom stačilo, aby sa zmenili turnusy vozov, to ale chcem už dávno tak, aby jazdil aj piaty kĺbak a napriek prísľubom (vrátane odpovede hovorkyne SAD) sa tak nedeje. To je ukážka, že vzory sú robené zle a ani vtedy, keď hrozí prúser, sa vzor nezmení, ale pristupuje sa k zmene CP...katastrofa!