Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: JurajZaTn #11617:
Tá trasa vynecháva všetky najdôležitejšie záujmové oblasti v Trenčíne. Keby som to prirovnal k Žiline, tak tam by to bola presne trasa od Hypertesca, Žel. stanica a po rajeckej trati do Lietavskej Lúčky 🙂 Identická "električka" s tou našou.
Reply on: draxter #11612:
Tak ja som tam bol, a aj ked neplanovane, mal som aj prispevok. Video z celej dvojhodinovej "prezentacie" a naslednej diskusie je na skupine "Trencan" na Facebooku.

Kratke poznamky a dojmy (resume):

1/ Vacsina pritomnych chapala, ze cesta ku klasickej "elektricke" je z roznych pricin daleka az v nekonecne, pracovne ju nazyvali uplne neprofesionalne a nedopravacky "vlacik". (Vlacik ma aj moj vnucik, ma 3 vagoniky a je asi 25cm velky...) Ale ved dobre.

2/ Hoci o projekte mi hovoril uz pred 7 rokmi jeden byvaly mestsky funkcionar, tuto "elektricku" za svoj napad oznacil iny tam za vrch stolom pritomny.

3/ Hoci som cakal aku-taku aj ked amatersku debatu o "vlaciku", diskusia pritomnych navstevnikov sa v zavere zvrhla na na skoro vulgarnu politicku retoriku nemajucu nic spolocneho ani s "vlacikom", ani s "elektrickou". Skoda, bolo mi to luto...

4/ Vyuzitie vojenskej vlecky sa planuje len v malom kusku okolo ulice Pred polom (za Billou), kde ma byt konecna zastavka. Od nej nie hore, len dole do mesta k zel.stanici.

5/ Kedze sa neuvazuje s kolajovym obratiskom, asi sa planuju tzv. obojsmerne supravy, teda s kabinou vodica na obidvoch stranach (pri klasickych mestskych elektrickach), kedze supravy nie je kde otacat, ani sa nespominala vyhybna, kde by sa na konecnej hnaci vozen (lokomotiva) prepinala vzdy na celo supravy (vlaku).

6/ Jediny racionalny prispevok mal jeden pan zo zeleznic byvajuci Pred polom, ktory zdovodnil, ze prejazd supravy z vychodzej zastavky krizom cez 4 pruhy Stefanikovej 6x za hodinu (3x tam a 3x nazad) by sposobil dopravny kolaps.
a -(Ak som to spravne pochopil, ide o iny rezim krizovania a zabezpecovania zeleznicneho vlaku oproti klasickej mestskej elektricky napr.v Bratislave.)
b- (Ak by zalezalo na mne, kvoli tejto komplikacii by som v zaciatkoch tuto zastavku vynechal.)

7/ Pri Elektricnej ma byt vybudovana vyhybna, ktora by na jednokolajnej trati umoznila dvom protibeznym supravam ("vlacikom") vystriedat sa 3x za hodinu, teda 20-minutovy interval. (Ak by sa chcel dosiahnut interval kratsi, museli by na trati byt 2 vyhybne.)

8/ Moj prispevok okrem ineho upozornil na 2 nezrovnalosti. Matematicky mi tam vobec nesedeli 2 cisla: Moznost odstavit az 11 600 osobnych motorovych vozidiel denne na zachytnych parkoviskach a "vlacik" s dvoma jednotkami (hnacou a pripojnou). Lebo pri 20-minutovom intervale (3x za hodinu):

a - Pri priemernom obsadeni 2 ludi v aute je to pri 11600 aut cca 23tis. ludi.
a1 - Aj ked by neexistovala ziadna dopravna spicka/sedlo a isli cely den rovnomerne 6 hodin do centra (a potom 6 hodin k autam) - (haha, absurdna predstava, ale pre teoriu nech!),
a2 - zachytne parkoviska by boli 2 rovnake a rovnomerne aj od Banoviec aj od Ziliny,
a3 - vychadza to 6x3=18 spojov jednym a 18 druhym, spolu 36 spojov
a4 - Pri odvezeni 23 tis.ludi 36 spojmi to vychadza 640 osob na spoj,
a5 - teda kazdy jeden "vagonik" v dvojvagonovom "vlaciku" by musel pojat 320 cestujucich !
a6 - alebo pri kapacite 100 ludi do vagonika by musel mat "vlacik" nie dva, ale 7 "vagonikov"
a7 - teda uz by to bol celkom dlhy vlacisko a tak dlhe by boli aj nastupne hrany kazdej z 13 zastavok !

b - Ak by sa uvazovalo iba s "vlacikom" s dvoma "vagonikmi" po 100 ludi,
b1 - pri ceste od zachytnych parkovisk do centra by sa za hodinu odviezlo iba 1200 cestujucich a za 6 hodin 7200 osob (a nie 23 tisic),
b2 - a ak by jednym autom prisli priemerne 2 osoby cestujuce dalaj "vlacikom", tak 7200:2= 3 600 aut a nie 11 600!

c1 - Teda bud ratali uplne zle s velmi kratkymi dvojvagonovymi "vlacikmi" namiesto 7-vagonovych
c2 - Alebo je uplny nezmysel deklarovat 11 600 automobilov, ktorymi denne usetrime mesto...

9/ Napriek vsetkemu nepovazujem celu myslienku za uplne a absolutne zlu, len treba skoncit so snivanim a sa treba pohrat s realnymi cislami a nemalovat si vo vyslednom efekte modre z neba.

10/ V nedelu malo byt v Rotunde stretnutie "pri kave, kde sa mozeme o tom porozpravat", ale tam som uz nesiel, lebo sa z toho vyklulo predvolebne stretnutie volebnych kandidatov. Po volbach, ked sa uz z toho nebude robit politika ale riesit realna doprava, sa urcite nejakeho dalsieho stretnutia zucastnim.

Dakujem vsetkym, ktori mali trpezlivost toto vsetko docitat az do konca. Ak by ste na mna mali nejaku otazku k tomu, co som tu napisal, napiste aj cislo bodu, ktoreho sa to tyka. Dakujem!
Reply on: capaCity #11614:
Aký rozdiel? Ten, že by to bolo rýchlejšie, nehovorím, že naftové vlaky sú pomalé, ale čo to riešiť, keď na celej trati je taká rýchlosť kvôli tomu, že väčšina železničných priecestí nie je zabezpečených a tým pádom musia ísť tam vlaky pomaly a aj samé zákruty sú.

Mne to príde ako nemenný stav, koľké roky sa nič na tej trati nedeje, stačilo mi vidieť v starom cestovnom poriadku ako v minulosti chodili tam vlaky o niečo lepšie, chápem, že je možno slabý dopyt ale ten interval je hrozný a fakt je pre niekoho lepšie využiť ten autobus a je to rýchlejšie.
Vlastne teoreticky on je tam asi možný len hodinový interval maximálne, možno ani to nie, keďže to je jednokoľajová trať.
Reply on: capaCity #11614:
Keby tá trať bola aj štvorkoľajná, elektrizovaná, na 160 km/h a budú tam jazdiť dvoješusy po 15 minútach, tak to nič nezmení na tom, že z hľadiska dopravnej obslužnosti napr. Juhu nemá význam.
Reply on: Jacob #11611:
"Celá trať do Chynorian je nanič, radšej autobusom ísť ako vlakom, keďže tam nikdy nebude elektrizovaná trať"- pre mňa ako cestujúceho je aký rozdiel, či idem naftovým alebo elektrovozidlom?

"a naozaj nanič je, že denne chodia tam 3 spoje dokopy."- a to je akože nemenný stav alebo čo? ZSSK/dopravca tam vypraví toľko spojov, koľko si kto zaplatí, pokojne aj 3 spoje za hodinu...
Reply on: S499.1023 #11610:
no práve tá vojenská do Kubrej, v zmysle ÚPN a rozvoji lokality medzi Výstaviskom TMM a Kubrou je plánovaný aj rozvoj MHD, takže asi preto. Na ZSSK nenechávajme nič, vzhľadom na frekvenciu na trati 143 by sa ako MHD dala využiť, po Tesco resp. do Turnej (žst Turná je v katastri TN). Otázne je, odkiaľ a hlavne, že bez sídliska Juh je potenciál na električku bezvýznamný. Ale do budúcnosti uvažovať treba, aj výhľad ÚPN do 2030 s tým počíta, takže to treba brať pozitívne.

Hoci na stranu druhú, jestvujúci stav asi mocišpánov moc netrápi, obnova vozového parku v nedohľadne, rekošntrukcie zastávok detto, hlavne že parking vynáša.
Reply on: JurajZaTn #11609:
žiaľ netušili sme tu o tom, neboli sme, hoci ak by bolo dáke resumé, istotne by som si rád prečítal.
Reply on: S499.1023 #11610:
Oni radšej radi riešia hlúposti ako vždy, než to, že MHD v Trenčíne potrebuje vylepšenia, nové autobusy či aj nové spoje ktoré sú potrebné. A nie riešiť niečo nerealizovateľné.
Celá trať do Chynorian je nanič, radšej autobusom ísť ako vlakom, keďže tam nikdy nebude elektrizovaná trať a naozaj nanič je, že denne chodia tam 3 spoje dokopy.
Reply on: JurajZaTn #11609:
Ahoj Juraj, možno inšpiratívne ale inak úplne odtrhnuté od reality. V Trenčíne nie je žiadna vlečka, ktorá by mohla odobrať významný podiel miestnej doprave (je tam vôbec ešte nejaká funkčná vlečka okrem vojenskej do Kubrej?), nehovoriac o tom, že nie je elektrizovaná a ni trať na Chynorany a potenciál železničných tratí by si mohla vyriešiť ZSSK sama - tá má však problémy sama so sebou.
V piatok 20.oktobra sa o 17h vo velkej zasadacke TSK uskutocnika akcia "Elektricka v Trencine?" zo zamerom na vyuzitie jestvujucich zel.trati a vleciek prechadzajucich Trencinom. V plnej sale sa zucastnili besedy aj docent Kendra zo Zilinskej univerzity, Ing. Maruniak, gen.riaditel odboru expertizy ZSR a dalsi zaujimavi ludia. Velmi inspirativna akcia. Bol tam niekto aj z Vas, trencianskeho iMHD?
Reply on: draxter #11603:
Nech sa paci.
Reply on: ajjo #11604:
Ten nový palubák typujem je asi kvôli tomu že tam dali asi displej na kamery, ak tie kamery sú umiestnené tak, že vodiči vidia či nastúpili všetci alebo vystúpili je to dobrá vec, aj v prípade nejakého konfliktu.
Len skôr by mňa možno aj iných zaujímalo či tieto kamery pribudnú do viacerých autobusov, teda aspoň minimálne do Crosswayov či Citelisov, do B952 tam to nemá zmysel dávať tie autobusy za pár rokov skončiť budú musieť.
No uvidíme kedy na stránke mesta či samotnej SAD-ky bude o tomto nejaké info čo a ako, typujem, ale že žiadna informácia zatiaľ nie je lebo to je pravdepodobne ešte len vo fáze testovania.
Reply on: HeroSK #11605:
No vo vnútri sú dve ale zvonku som si nevšimol
Reply on: ajjo #11604:
som zvedavý . Ten kamerový system ma zaskočil dosť. Kamery su aj vonku ci len dovnútra ?
#20 má nejaký nový palubák aj kamerový systém.
Reply on: irizar #11602:
wau, dáš mi ju k dispozícii aj pre zverejnenie v rámci nejakého fotoupdate?
Reply on: peter45 #11600:
Sihoť IV > 21:02 Autobus 8
Legionárska 21:16 - > 21:20 Autobus 17
Priemyselný park 21:34

v nedeľu mi tam spoj nenašlo...
zdravim. vedel mi niekto povedat ci existuje spoj zo Sihote/stanice do priemyselneho parku na nočnu zmenu??? pozeram cestovne poriadku a som z nich ..... napr. č.6 chodá zo stanice kazdy den 21:35 čo je idealny cas,ale podla casov na zastavkach neobsluhuje priemyselny park...? je moznost vystupit napr. na VOD-EKO ,ale tam ma prichod 21:44 co je bez sance stihnut, jedine ist skorsim spojom ktory tam je zas prehnane skoro 20:54... jedine akotak vhodne riesenie som nasiel dostat sa napr. spojmi 8,24 napr. pri Gymnazium, cca 21:10, s tým že z Braneckého ide spoj č.17 priamo po priemyselny park, ale len v tyzdni, ciže v nedelu je len ta prva moznost... ved tam chodi autobusom xx ludi, a je problem spravit normalne spojenie? alebo mi nieco unika? dakujem !
Reply on: Jacob #11598:
Laugarício nie je len o politike mesta voči MHD, ale aj o politike prevádzkovateľa Laugarícia (a ostatných prevádzok v lokalite) voči MHD.

Vôbec by som sa nečudoval, ak by by sa na architektonickom riešení Laugarícia podieľali aj ľudia, pre ktorých je MHD len socka - lacné dopravné riešenie pre upratovačky, SBS a podobné nízko platené pozície v Laugaríciu. Nasvedčuje tomu práve lokalita, napojenie na chodníky a aj samotné riešenie verejnej dopravy v rámci lokality (čiže primárne parkovisko a až sekundárne zastávky a otáčanie autobusov; nehovoriac o úplnom ignorovaní prímestskej dopravy na hlavnej ceste II/507).

Naproti tomu prevádzkovateľ MAXu zjavne viac dbal na lokalitu, ktorá je lepšie napojená na mesto.

Takže každý má to, čo chcel a za čo zaplatil.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.