Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jacob #10938:
presne tak, v TN 4 roky nenasadzovali CItelis 18M kvôli dementne tlmočenému stanovisku ohľadne spotreby, ktoré sa naviac ani nezakladalo na pravde. Pritom ten voz bol v stave, riadne sa naň uplatňovali nákladové položky a paušály, ale keď mal vyjsť, tak nemal to či ono a bolo treba ho vlastne riadne dať do richtigu.

Garantovaných spojov dakedy bývalo viac, neviem, prečo mesto netrvá na vyznačení riadne, aspoň 2/3 NP/LE vozov. Veď obehy vozov by ako objendávateľ mal mat k dispozícii, mal by ich aj preštudovať a pripomienkovať. Ale to nerobí nikto: inak si ako vysvetliť, že hovorkyňa tára o nasadení kĺbakov od septembra a pritom stále nejazdia všetky, max. 4 kusy, hoc ich máme 5. To mesto akože dokedy bude tolerovať?

Mesto napriamo predĺžilo zmluvu o 5 rokov. Prečo? Lebo sraĺo na súťaž, MHD nie je priorita a venuje sa hlúpej parkovacej politike, ktorá je robená zle (viď sťažnosti ľudí, zimný štadión a pod., nekoordinácia s MHD a pod.) a diskriminačne - Juh je zatiaľ mimo, Sihoť III a IV tiež. Pritom koľko zastávok mesto zrekonštrukovalo? Ani jednu, len zbytočne preinvestovalo prachy pri cyklochodníku na Soblahovskej na niky, ktoré neboli treba. Ale Dlhých Honoch niky nebudú - tak ako to je, raz je ODI proti a raz za? iI niekto na meste si raz robotu urobí a raz nie?

Odpoveď je jasná: treba to spočítať primátorovi vo voľbách a treba si dobre pozrieť aj teraz, kto mu zobal z ruky a kto naopak mal záujem veci riešiť. Hanba primátorovi, čo si demokraciu zamieňa s povinnosťou poslanca hlasovať ZA jeho návrh rozpočtu. Hlásna popolustická trúba nie je to isté, čo fakty a v prípade MHD to je vidieť.

Iba našou zásluhou sa podarilo nielen zastaviť úbytok ľudí z MHD, ale práve zvýšiť o 1% - lebo sa prijal racionálny návrh linkového vedenia a CP. Ale mohlo sa viac, keby sa chcelo.

Záver: čo s peniazmi, čo sa vyplatili DIC? Cca 20.000 EUR, kto vie, nech napíše.
Reply on: irizar #10936:
No to, ale cestujúcim je jedno, im je jedno aká je spotreba autobusu ich sa to netýka. Ak im ide ušetriť PHM tak to mali kúpiť elektrobusy jedine, alebo na plyn. Je pekné, že majú nižšiu spotrebu ale také mamičky s kočíkom či vozíčkari môžu zabudnúť v Trenčíne na chodenie MHD keďže garantovaných nízkopodlažných spojov je len pár, a inak nemôžu nikdy poriadne vedieť kedy ide nízkopodlažný spoj a kedy nie (aj tak vo väčšine chodia tie B952 ako inak).

Hlavný problém je, že naša MHD existuje skôr asi kvôli ziskom, než pre ľudí, keby bola pre ľudí tak to tu nevyzerá ako teraz, a služby pre cestujúcich by boli oveľa lepšie. Porovnám to napríklad s Bratislavou kde MHD funguje tak ako by mala, áno je to hlavné mesto a aj veľké mesto ale u nich sa niekde tá MHD posúva u nás nie.

Nakoniec je celkom zaujímavé, že mešie mesto od nás a to Prievidza má iba nízkopodlažné autobusy a to najviac má 10.5M Citelisov a 8 kusov SOR BN 10.5 a je na tom pomaly lepšie ako naša, aj keď nemá možnosť nástupu všetkými dverami, nemá vo vnútri autobusu informačnú tabuľu, ani hlásenie zastávok tak stále sú na tom lešpie, dokonca čo vidím tak majú aj B952 kde majú 5 kusov ale z toho dva kusy už vyradené. A to nerozprávam síce o menšiom detaile ale o tom, že ich autobusy majú pekné logo na každom ich autobuse (v MHD či prísmestskej doprave) čo Trenčín dokonca má autobusy s farbou od výroby a jednou nálepkou Slovenská Autobusová Doprava Trenčín, a toto je len dôkazom, že šetrí kde sa dá.
Reply on: irizar #10936:
čo je divné, keď PHM im prepláca objendávateľ, proste je to výsledok nenažranosti, odrbávania objednávateľa, nechuti niečo meniť (socialistické kádre prekreslujúce CP z roka na rok, robiace výpravu podľa seba), nezáujem niečo urobiť efektívne a dobre. Viď zmeny CP po 1.8.2016, kedy si SADka zase pridala jeden voz do výpravy, ale rozsah km sa nezmenil a ani CP to kladne nepocítil. Ale jazdí, hoci sme ho "ušetrili". A mesto to asi ani netuší.
Reply on: Jacob #10931:
Vysoke podlahy s manualom maju obecne najnizsiu spotrebu. A ta je u SADistov este stale vsetkemu ostatnemu nadriadenou posvatnou kravou.
Reply on: draxter #10930:
Tak pri troch garantovaných NP vozoch fakt stačí k tomu jeden záložný ...?
Reply on: Jacob #10933:
mám to ďakujem
Reply on: HeroSK #10932:
Tu na stránke imhd.sk/tn hneď pod Najnovšie diskusné príspevky je Anketa 🙂 O tom sa bavíme.
Reply on: kvorka #10922:
o aku anketu sa jedna ?
Reply on: LUK #10927:
Zachraňovať nás môžu v prípade keby SAD-ka nemala peniaze na nové autobusy a zároveň nevlastnila 21 nízkopodlažných autobusov a jeden nízkopodlažný kĺbový autobus.

Čiže tu len ide o to, že SAD-ka rada nasadzuje na väčšinu spojov tieto autobusy, z akého dôvodu asi nikto nevie. A verím, že by MHD fungovala naďalej aj keby vyradili (konečne) všetkých 15 autobusov tohto druhu.
Reply on: Mike #10924:
Tuším to je na cca 3 vozy,ale je v tomto bordel,sa Divín že pri tomto počte vozov NP (22 ks) nie je aspoň 18 garantovaných...
Reply on: LUK #10927:
B952 je určite výborné vozidlo do šotozbierky ale nie do mestskej hromadnej dopravy v civilizovanej časti sveta v 18. roku 21. storočia.
Reply on: LUK #10927:
pred pár rokmi áno, ale dnes už nie. B952E už majú svoj vek, takže sa pripájam k názoru na tomto fóre. Možno si to ešte neuvedmujeme, ale pomaly a ista prichádza doba konca B952 v slovenských mestách. Najnovšie Levice od 12/2017.
Reply on: Jacob #10925:
Trenčín je nejaké divné mesto, všade inde sú Karosy B952 držiaky, ktoré zachraňujú situáciu, iba trenčianski šoto maniaci by z nich urobili vatru zvrchovanosti... ?
Reply on: Mike #10924:
pardón, nemajú manuál ? preto sú super do mesta
Reply on: kvorka #10922:
Ja som taktiež za odpoveď B.

Kĺbové autobusy tiež áno mali by sa využívať všetky keď ich je tak málo, ale SADka moc rada dáva všade iba slávne B952.

Citelisy čo som postrehol jazdia teraz celkom dosť na linke č. 1 ako keby namiesto kĺbových autobusov, autobusy nie sú to zlé ale sú v hroznom stave čo je pravda, ako aj informačné tabule ktoré sú v týchto autobusoch ani jedna už vyše roka ani v jednom autobuse nefunguje, čo tu niekto kedysi písal, vyjadrenie SAD-ky prečo nefungujú je odpoveď, že nedajú sa spárovať zo systémom alebo proste niečo so spárovaním, čo mi príde ako nejaká hovadina, ale skôr to bude ich lenivosťou, keďže ani keď prerábali zastávku Legionárska v smere do centra nevedeli nastaviť aby hlásilo zastávku len v jednom smere, že to je problém, čo je blbosť, keď dokáže hlásiť v jednom smere zastávky napr. Ľudovíta Stárka, Piešťanská, Veľkomoravská. A to isté s hláškou "Konečná zastávka, prosím vystúpte", s tým, tiež že bol problém tak to odstránili (typujem, že si nedali ani námahu snažiť sa zistiť chybu).
S tou zálohou pre garantované nízkopodlažné spoje, tam naozaj stačí jeden autobus, predsa koľko v Trenčíne máme garantovaných takýchto spojov? Málo, iba na linke č. 1 sú iba dva.

Pri tej STK by ma zaujímalo, ako môžu B952 ešte prejsť STK. A stavím sa, že aj keď tieto autobusy budú musieť byť vyradené, tak nenakúpia nové a budú jazdiť Crossway-e, keďže typujem, že momentálne jazdia všetky B952 najviac a Crosway-ov jaždí iba pár.

Proste tu v Trenčíne kto by sem prišiel teraz po veľmi dlhej dobe a pôjde MHDčkou tak si bude myslieť, že sa tu zastavil asi čas, lebo s týmito autobusmi to tu vyzerá ako v roku 2006 odkedy jazdia, vtedy boli krásne všetko, dnes už nevyhovujú štandardu.
Reply on: kvorka #10922:
Citelisy majú manuál? A koľko je aktuálne garantovaných NP vozov?
Reply on: draxter #10921:
Aha, potom chápem, dobre napíšem ak by ma niečo v budúcnosti napadlo 🙂
na margo novej ankety:
- som jednoznačne za možnosť B, pretože vidím v premávke nejakú B952 po GO, lenže ja si myslím, že s týmto sa malo začať už pred 3 rokmi a nie teraz, keď majú 3 roky do dôchodku tie vozy!

- máme 5 kĺbových vozov a furt jadzia len 4, kedy konečne mesto dupne dopravcovi na krk aby jazdili všetky? To sme asi jedné mesto čio sti toto môže dovoliť.

- nejazdia ani krátke Citelisy, chápem že dáky musí byť záloha pre garantované spoje, ale na to stačí jeden. Majú manuál, idálne do mesta, najväčšiu kapacitu zo sólo vozov (veď ich kúpa bola argumentom aj pre nahradenie kĺbových Ikarusov na menej vyťažených linkách), ale sú v takom stave v akom sú - šiel som #02 a tesnenia okien, gumičky a kadečo akoby ich práve zo smetiska vytiahli!

MESTO: nech sa konečne spamätá, lebo je zbytočné aj kúpiť nový voz, ak sa oň bdue SADka starať tak, ako to robí teraz - viď prípad Citelis 18M a podobne, neschopné B952 a pod. Nie je žiadne tajomstvo, že by veľa B952 neprešla ani STK...a pritom jazdia, kým sa dačo nestane.
Reply on: Jacob #10919:
som si to nevšimol po pravde, času nie je nazvyš, ale napravíme ? Keďže sám do ankety nehlasujem, naozaj mi ušlo, že sme nedali aj novšiu. Dakedy bývali častejšie, to je fakt. Kľudne napíš, ak máš nápad.
PS: nie je pravda, žeby TN neexistoval, nahadzovať nové CP je pre kolegu riadna fuška vždy, zase tie naše vianočné pseudoobmedzenia a kadejaké hovadiny pri nedodržiavaní zákonných lehôt v TN na oznamovanie je ozaj o tom, že x krát ráno zistím, že je dáke obmedzenie, zmena a pod. (posledne linka 12), takže iné by to bolo, keby som mal info 10 dní vopred, takto to stíhame len tak tak, ale dovolím si tvrdiť, že nebyť nášho webu veľa vecí nie je vôbec alebo je neskoro. Takto to predsa len trenčianska sekcia má (viď početnosť správ na hlavnej stránke a pod.
Reply on: Jacob #10919:
Každá podstránka má svojho správcu (iba niekedy toho istého), takže jej obsah závisí na tvorivosti a vyťaženosti danej osoby. Ak máš námet na anketu, tak šup s ním do mailu správcovi - kontakt nájdeš v príslušnej sekcii vpravo dole
https://imhd.sk/tn/doc/sk/15861/Kontakt-na-imhd-sk-Trencin správca ti bude za podnety povďačný. Väčšinou ide o osobu z iného mesta, takže nemá úplne 100%-ný prehľad o dianí v meste.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.