Ahojte,
bolo by dobré, ak by som dnes a teda aj pre budúcnosť iba naznačil, že nie som ani od konkurencie, ba ani stále niečo nehľadám ako záporné na dopravcovi.
Ak je tu otázka, prečo som tu vôbec otvoril tému - radikálnu zmenu v zastavovaní v BA. Je to preto, že môžeme čo chvíľa očakávať túto zmenu aj tu v Trenčíne. Určite sa zhodneme na tom, že je dobré a prospešné pre všetkých, ak sú zastávky rozdelené aj na tie na znamenie a aj na ,,povinné,,. Z vyhľadaných diskutérov tu iba stručne uvediem tieto proti zavedeniu všetkých zastávok na znamenie. Teda:
1. Cestujúci zakúpením príslušného napríklad cestovného lístka uzatvoril s prepravcom právnu zmluvu. Teda prepravca nebude jazdiť od buka do buka ako sa mu to páči, či mu to vyhovuje alebo nie . Vrátane zastavovania resp. nezastavovania na všetkých zastávkach. Očakávam teda diskusiu tu, ako chce dodržať prepravca grafikon, ak ho dodržať vlastne nevie.
2. V náväznosti na potrebu prestupovania . Veď aj tu v TN je oprávnená snaha o prestupy / s tým je možné aj súhlasiť / napríklad Sihoť - Kubrá. Ide sa otvárať nový Kaufland a teda cestujúci budú určite nahnevaní, ak sa nebude dodržiavať cestovný poriadok prepravcom, lebo práve odišiel autobus zo zastávky, ktorý pred tým na 3. zastávkach nestál a ,,získal,, čas k dobru 5 minút. No a máme tu ,,zaručené,, odpovede dopravcu - ,,vodič nemôže odísť zo zastávky v predstihu,, .
3. Zastávka na znamenie - pán kolega ma upozorňuje, že v BA je postačujúce na zastávke iba stáť. Ak sa v realite niekto nad týmto zamyslel, určite mu neušlo, že tam často stoja aj necestujúci, lebo je to verejný priestor, ďalej od prepravcu ,, vodič každého vozidla musí zastaviť, ak už stojí na zastávke iný autobus / v našom prípade /. Teda tam budú zastavovať všetky, aj keď jediný čakateľ bude čakať na svoj spoj , ktorý ide o 10 minút. Neodpustím si, že už dnes v Trenčíne pod Juhom smer mesto sa často stáva, že vodiči nezastavia cestujúcemu a to ešte tento trénuje rôzne znaky signalizácie od kruhového pravou rukou po skríženie oboch rúk.
4. Dočítal som sa, že máte / vodič - prepravca / tiež určité problémy s tlačidlami vo vozidle. Teda podľa typu vozidla.
Neodpustím si na koniec tohto vstupu toto. V MHD sa šetriť nedá, teda takýmto spôsobom. Je to na úkor chlebodárcu, teda cestujúceho / v tom sú samozrejme aj samosprávy, či verejná správa/. A najlepšie sa mi pozdáva výrok občana - ,,Najlepšie, ak sa zrušia všetky zastávky,,.
"Ale tiež je známe a to nik nepoprie, že v aj nových autobusoch vodiči znižovali hlasitosť v oznamovacích zariadeniach autobusu a cestujúci potom nevie kde je, či kde bude"
A to nie je argument pre to aby na všetkých zastávkach platil jeden režim? T.j. autobus zastaví ak niekto na zastávke čaká, alebo niekto v buse zazvonil?
"Cestujúci budú teda dávať znamenie o tom, že chcú zastaviť. Tí vonku i tí vo vnútri."
Pánovi odporúčam naštudovať si prepravný poriadok IDS BK keď už tu chce dávať erudované výroky o MHD v Bratislave. "Znamenie" sa "vonku" už cca 20 rokov dáva tým že človek stojí na zastávke.
Zastávky na znamenie sú už 10 rokov v Nitre a nie sú s tým absolutné problémy. Okrem nákladovosti to samozrejme zrychľuje dopravu, keďže nemusí autobus zastavovať na každej zastávke, tak aj chronometráž môže byť tesnejšia.
Znižovanie hlasitosti hlásenia by sa už nemala dať.
Výborná otázka.
Nuž dosť podstatný. Hádam obaja sa zhodneme, že stále hovoríme o preprave ľudí. A otázky znižovania nákladovosti na prepravu / dopravca / sú prioritou aj v tej našej iMHD. Nebude dlho trvať a podobné pokusy tu budú tiež. Ak sa rozoberie všetko okolo toho, hádam sa rozbehne aj nejaká diskusia. A o to tu ide. Nič v zlom. Je pravda, že aj dnes sú aj tu doma už zastávky na znamenie / napríklad pri OBI/ . Ale tiež je známe a to nik nepoprie, že v aj nových autobusoch vodiči znižovali hlasitosť v oznamovacích zariadeniach autobusu a cestujúci potom nevie kde je, či kde bude. /hlavne cudzinci, či tí z vidieku /. Ale aj tiež tie úspory času, ak by vznikli tým, že autobus nebude stáť na zastávke, nakoľko nik nedáva znamenie. Toto sa tu dokonca aj už riešilo. Ako hovorím, treba to rozmeniť na ,,drobné,, . Vieš?
Tie bytovky v Zablati i Zlatovciach potrebujú použiteľnú MHD a preto zabiť 2 muchy jednou ranou je cez víkend pustiť linku 3 v 60 min intervale od 5 do 22. Linku 6 doplniť na 60 min vždy cez víkend. Linke 5 potom víkendové spoje netreba, linke 13 tiež nie, postačí 7/17. Stále dumem, ako urobiť linky tak, aby v a" bolo spojenie 30 min rozumné tak, že nepôjdu po sebe busy do Zámostia.
Ahojte,
už sa určite nebudem vracať k téme nečistenia mesta , ale dávam do pozornosti stanovisko Trenčína, kedy si ho môžete samozrejme načítať aj na oficiálnej stráne Trenčína. Presne to pani hovorkyňa vystihla - to oni , nie my. Tu čítajte
Odpoved:
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 7.2.2023
Zodpovednosť nie je na pracovníkovi mesta, za zimnú údržbu je zodpovedná spoločnosť, ktorá vyhrala verejné obstarávanie. O výsledku stretnutia zástupcov mesta a spoločnosti Begbie budeme informovať.
Tak si tu žijeme.
Len pre upresnenie, po 21. hodine je spojenie zabezpečené spojom linky 6, o 21:01 z Rybárov na autobusovú stanicu (21:15 od SAD). Ale jasné, celkovo cez víkend večer nejde o práve konkurencieschopnú ponuku.
Aj ja som zvedavý, koľko je vyfaktúrované a zaplatené za túto zimu, veď okrem piatka to stálo za milú jarmilu...
K MHD: ukazuje sa, že večerné spojenie treba riešiť aj vo vzťahu k tomu, že celá pravobrežná časť mesta nemá cez víkend spojenie po 21:00 so zvyškom mesta. Riešením by mohlo byť spojenie eliminujúce prejazd, alebo pridaním spojov na linke 6 (čím by sa mohlo podariť aj odvoz z rýchlikov poriešiť) alebo 5 (a súčasne Juh I obslúžiť). Dajte nápady, nemám aktuálne prehľad o obehoch vozov.
Ahojte všetkým, i tým, ktorí mi tu dávajú svoje záporné odpovede vo vzťahu reakcií na neschopnosť dodržiavať zmluvné vzťahy o čistení mesta. Ak si rok zo svojho života odpíšu liečením po ťažkom úraze na zladovatelej prístupovej ceste ak ja, hádam aj budú inak prejavovať svoju náklonnosť k neporiadku. Dnes sa konečne začali nespokojní občania ozývať na chrumkavú zimnú údržbu viz. stránka mesta. / očakávam opäť záporné označenie tohto môjho tvrdenia, asi to robí spriaznená duša , ktorej záleží iba na kladných klamstvách /. Pokoj v duši a hlavne za naše peníze více.
Skúšala som to znova a znova a áno, vždy keď chcem skopírovať link, stále mi to takto naskočí. Upozorním na to kolegov. Ale je to - samozrejme - na webe, ako všetky zmluvy. Tak potom teda, prosím, choďte touto cestou na mestskom webe: Samospráva - Transparentný Trenčín - Mestské organizácie - Mestské hospodárstvo a správa lesov - Zmluvy organizácie - a tam vo vyhľadávaní zadajte Begbie.
Ak pôjdeš podľa jej zadania , dostaneš sa k nej. Pozeral som túto cestu k zmluve teraz a je tam. Dátum podpisu 29.10.2021 na sumu 7.116.905,20€ Rámcová zmluva.
Pekné zasnežené ráno prajem,
tí skôr narodení, ktorí sa veľmi dobre pamätajú na kalamitky tej staršej doby sa iba pousmejú. Ba pamätám si časy mimo tohto mestečka, kedy nakydalo aj dva metre snehu a dali sa ľudkovia odhrabávať i autobusy / nebolo to tu v TN/. Ale poďme teda k tejto téme. Je tu vždy viac strán, teda správcovia ciest, tí, ktorí cesty používajú a tí, ktorí sa majú o cesty / a samozrejme i iné ,,tepny,, / starať. Súdny človek sa snaží vždy niekde popustiť, veď predsa nič sto percentne nefunguje, ale. V túto dobu , teda tú dnešnú, kedy takmer nik nemá žiadnu zodpovednosť za nič, slová a slovká vždy premôžu skutočnú pravdu. A hádam mi tu nik ani nebude oponovať, že to tak nie je. Takže, ak sa opäť premiestnite z úlohy vodiča, či cestujúceho na chodca idúceho , či vlastne sa predierajúceho cez závejky, či ľadové cesty a chodníky - spomeňte si ako sa vlastne tvorí to zabezpečenie schodnosti ciest a chodníkov. A v dobrej viere iba pripomeniem , že iba toto nie je jediným problémom . Takže za málo peňazí, veľa muziky by sme chceli. Vymysleli najmúdrejší, mysliac si , že sa dá všetko ošáliť. Nuž veru, nedá sa. Takže prvý defekt. Kontrola kontroly, teda ten kto zabezpečuje zjazdnosť ciest má kontrolovať tých , ktorým platí. Minule sa pani hovorkyňa tejto mestskej časti veľkomesta / je to prirovnanie Trenčína k skutočným veľkým mestám na svete / snažila naviesť dotazujúceho sa občana k Zmluve o údržbe, čo sa jej na druhý raz aj podarilo. Takže, ak niekto chce vidieť kto za čo zodpovedá za mesto Trenčín, nech pozrie na našu stránku mesta. Samozrejme sú tu aj iní správcovia ciest, takže aj tam sa dá nakuknúť. Za mesto si dovolím tvrdiť, že tie kontroly, resp. dôsledky kontrol sa moc nenosia. Veď proti sebe sa ťažko bojuje. A tu si dovolím priložiť aj kontrolu rozkopávok mestom. Iba samé výhovorky. Draxter niže jasne vystihol aj súčasného dopravcu, teda v počudovaní sa, že sa na to vlastne dal / MHD/. Úplný súhlas. A neodpustím si dovetok k zjazdnosti trenčianskych ciest. Práve vtedy je to ukážka stavu, o aký sa snažíme - používať MHD. Takže sneží a mrzne - vstávame kompetentní - nato vás tu platíme a očakávame, že sme iba súčasťou prírody a určite nás prekvapovať už nebude. Kúpil som si mocné rukavice, nie na ochranu pre zimou, ale na to , keď pôjdem búchať na dvere kompetentným , aby ma ruky neboleli. Poznámka pre paragrafových - je to slovná hračka hovoriaca o nahnevaných občanoch, nie je to vyhrážka pre tých , čo málo robia.
Ukážkovo nezvládnutý údržba ciest, na to aké bolo počasie celú zimu, by ma zaujímalo čo to mesto dosiaľ stálo.
Inak dopravcu chválim, že to aj tu na imhd dal.
PS: ja vidím ako nevyhnutnosť do budúcna večernú dopravu riešiť, lebo Zámostie nemá po 22:00 ani spoj cez víkend, Juh I tiež nie a Juh II treba ešte minimálne 22 dať aj cez víkend posledné spoje.
Pred mestský úrad ste im mali skrížiť všetky klbaky, žeby sa domov nefostali naši pseudouradnici. Raz za zimu nás eso lepšie a my sa nedostaneme na Juh I? Akože jedine kopcove sídlisko a jedna z troch ulíc pre MHD nezjazdna. Čo si má človek o tomto myslieť? Nemá náhodou mesto novu firmu BEGBIE? V Bystrici neplatí táto firma riadne a ani to nerobí v skutočnosti. V TN to nerobí a ani nevie zabezpečiť. Mesto by malo okamžite zmluvu ukončiť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space.