Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pešiak #13143:
Kam ty chodíš na tie svoje bludy?
Reply on: pešiak #13143:
Mesto (dopravca) inému dopravcovi nedotuje túto cestu. Tvoje cestovné si vyúčtuje od dopravcu, ktorý ti vydal kartu.
Reply on: vlado54 #13141:
Výhodu to má tú, že keď pôjdeš v lete s deckami/rodičmi_na_dôchodku do Ždiaru alebo kdekoľvek inde, kde sa hrajú na ten zbytočný dopravný pas, tak v autobuse SAD Poprad vytiahnu svoju trenčiansku žiacku/dôchodcovskú kartu a budú cestovať za žiacke cestovné, ktoré si im dobil ešte tu v Trenčíne.

Mesto by nič nepotrebné neplatilo. Dopravca by len platil náklady spojené so zapojením do systému zúčtovania platieb presne tak isto, ako platí transakčný poplatok za prijatie platby bankovou kartou.
Reply on: vlado54 #13141:
Podľa mňa sa všetko viaže na poskytnutie dotácií na dopravu. A to či už mestami, či krajmi. V zozname zapojených dopravcov sú už mnohí, pozrite tu https://www.dopravnypas.sk/#whyToTravel
Cestujúci má určite mnohé výhody z možnosti využitia karty napríklad svojho mesta, keď navštívi východ krajiny, či sa tam presunie zo západu. Na strane druhej a to správne konštatuje vlado54 , prečo má napríklad mesto Trnava dotovať dopravcu v Prešove? Možno ešte s výhľadom do budúcnosti, lebo už sme sa aj o tomto bavili - MHD bude zdarma.
Reply on: vlado54 #13141:
Výhodu to má, že sa po Michalovciach alebo po Prešove môžeš voziť s kartou z MHD Trenčín a nepotrebuješ inú. S dopravným pásom by si si mohol automaticky uplatniť zľavené cestovné, pričom sama karta môže byť dokladom na preukázanie nároku na zľavu.
Banková karta údaje na preukázanie sa neobsahuje.
Jeden dopravný pas, ktorý by platil naprieč Slovenskom by bolo ideálne riešenie pre všetkých ľudí mimo produktívneho veku.
Reply on: theo #13134:
A akú to má výhodu aby sme sa viezli po Michalovciach alebo po Prešove s kartou z MHD Trenčín ? Dnes existujú bezkontaktné bankomatové karty a platba mobilom. Prípadne platba cez aplikácie ak dlhodobejšie používate MHD v Prešove a aj MHD v Trenčíne. Nevidím výhodu tohto dopravného pasu. Nemuselo by potom mesto Trenčín platiť za službu ktorú ani nepotrebujeme? V poslednej dobe vidím len problém s neuznávaním kariet medzi dopravcami v Trenčianskom kraji, ale to sa musí dať samozrejme bez tohto zbytočného pasu.
Reply on: McDavid #13137:
Áno, minimálne dovtedy.
Reply on: S499.1023 #13138:
Podobne , pán chytrý😛
Reply on: pešiak #13136:
Je potrebné, aby si svoju tuposť na tejto stránke dokazoval stále dookola? Ja si myslím,že nie, že všetci už majú jasno.
Takže stará karta bude platiť až do 31.5.23? Je to pravda?
Reply on: Valec #13133:
Hm, často sa stretávam s dogmatikmi, ktorí bazírujú na nepodstatných veciach, teda formálna stránka prevyšuje tú obsahovú. Teda ,,bežný,, človiečik nemá problém rozpoznať v mojom texte, že hovorím o tom, kto vozí ľudkov. Áno, môžeme sa domnievať, že by mohol voziť i tovar, ale ako píšem, kto chce chápe. No a ,,mudrovať,, budem vždy, či sa ti to páči , alebo nie . Zo všetkého som si zobral stanovisko od 810zssk
1. U civilizovaných dopravcov sú predčasné odchody zakázané. Predpokladám že aj u Transdevu. Tým pádom by k tebou opísanej situácií dochádzať nemalo. Ak dochádza, treba to riešiť disciplinárne s konkrétnym vodičom. Téma predčasných odchodov nemá súvis s tým či sú zastávky stále, alebo na znamenie.
2. Áno, ak tam bude niekto čakať, tak sa zastaví. Keď tam nikto čakať nebude, tak sa nezastaví (ak teda niekto vo vozidle nedal signál). To je podstata tejto zmeny.
No a už som vedomý. 🤑
Reply on: N/A #13132:
A ešte pár postrehov:

- zavedenie spojov na zavolanie
- zachovanie náhodných odchodov v cestovných poriadkoch
- dohoda s TransData o poradenstve pre TSK a dopravcu na zavedenie akceptácie kariet
- mobilná aplikácia pre lístky, poloha vozidiel a pod.
- grafika exteriéru vozidiel v zelenej farbe
- okná bez závesov
Reply on: N/A #13132:
Z technických štandardov:

"nový zmluvný Dopravca PAD TSK sa zaviaže, že jeho BČK bude akceptovaná (plná funkčnosť karty) v systéme Slovenský dopravný pas".

To isté má mesto aj v zmluve s Transdevom, len s tým rozdielom, že mesto Trenčín sa rozhodlo túto podmienku PO PODPISE zmluvy nevyžadovať (v otázkach a odpovediach je od p. Hartmana niekoľko výhovoriek na túto tému).
Reply on: pešiak #13125:
Keď tu už mudruješ, dokážeš rozoznať medzi dopravcom a prepravcom?
Nápoveda: https://imhd.sk/bb/doc/sk/12124/Jazykove-okienko-dopravca-alebo-prepravca
Reply on: 810zssk #13130:
Nuž môj názor som vyjadril, ďalší cestujúci sa tu zatiaľ nemajú čo v Trenčíne ohľadne tejto témy vyjadrovať, lebo ešte nie je a sem aj tak moc /na stránku/ cestujúci nechodia. Čas ukáže. Idem koncom mesiaca do BA a úplne náhodne som toto zistil. Ale určite sa nepreveziem, nakoľko sa jedná o dôvody, pre ktoré je to zavedené. Možno ešte jeden postreh. Často sa tu porovnáva, že to Wiedeň, či stredoeurópske a tak. Ale iba zatiaľ pre mňa v negatívach. Ďakujem za názory v tejto veci.
Reply on: pešiak #13125:
"Určite sa zhodneme na tom, že je dobré a prospešné pre všetkých, ak sú zastávky rozdelené aj na tie na znamenie a aj na ,,povinné,,."
Nezhodneme a je veľmi dobrý dôvod prečo je tento model obsluhy zastávok tak málo rozšírený. Ide v princípe o stredoeurópsku špecialitu. Inak nemá zmysel na jednej zastávke znamenie vyžadovať a na druhej nie.

"cestujúci budú určite nahnevaní, ak sa nebude dodržiavať cestovný poriadok prepravcom, lebo práve odišiel autobus zo zastávky, ktorý pred tým na 3. zastávkach nestál a ,,získal,, čas k dobru 5 minút"
U civilizovaných dopravcov sú predčasné odchody zakázané. Predpokladám že aj u Transdevu. Tým pádom by k tebou opísanej situácií dochádzať nemalo. Ak dochádza, treba to riešiť disciplinárne s konkrétnym vodičom. Téma predčasných odchodov nemá súvis s tým či sú zastávky stále, alebo na znamenie.

"Teda tam budú zastavovať všetky, aj keď jediný čakateľ bude čakať na svoj spoj , ktorý ide o 10 minút."
Áno, ak tam bude niekto čakať, tak sa zastaví. Keď tam nikto čakať nebude, tak sa nezastaví (ak teda niekto vo vozidle nedal signál). To je podstata tejto zmeny.
Reply on: pešiak #13127:
Je to isté, ako keby to bolo na MHD. Obzvlášť regionálne linky v rozrastajúcej sa bratislavskej aglomerácii sú úplne iné ako nejaká dedinská linka Trenčín - Horná Súča. Dovolím si tvrdiť, že poznanie medzi vodičmi a cestujúcimi je podobné ako v Trenčíne na MHD, kde vodiči robia stále svoj vzor.

K zastávkam na znamenie v TN:
V Trenčíne sa na zastávkach na znamenie stále ešte máva, ale osobne to beriem ako prežitok z čias minulých. Pod Juhom je to naozaj o hubu. Vo večerných hodinách je tam fajn mávať aj s mobilom, aby si to vodič všimol.

Ak by sa zaviedli plošne zastávky na znamenie, tak by to znamenalo zjednodušenie celého systému cestovania. Mávanie by sa predpokladám, že zrušilo a pri výstupe by stačilo cestujúcich naučiť stláčať tlačidlá skôr (STOPky sa stláčajú už dnes kvôli otváraniu dverí). Výhodou Trenčína oproti Bratislave je, že STOPka je dostupná z každého miesta a tlačidlá sú jednotné naprieč celým vozidlovým parkom.

Globálne zastávky na znamenie, ale neznamenajú že autobus nepremáva podľa cestovného poriadku. Znamená to len to, že ak vozidlo ide v čase po plánovanom odchode zo zastávky a nikto nechce nastúpiť/vystúpiť, tak nemusí zbytočne zastaviť, aktivovať dopyt a opätovne sa pohnúť. Jazdilo by sa teda naďalej s netolerovaním nadbehu a v tom prípade sa o nevychádzaní nadväzností nemusíme ani baviť.

Osobne si myslím, že zavedenie zastávok na znamenie by chlebodarcom MHD skvalitnilo služby (zrušilo by sa mávanie, systém by bol prehľadnejší a pri večerných jazdných dobách by sa mohli ušetriť nejaké minúty).
Reply on: pešiak #13125:
Pozeral som do pravidiel v BA i tu v TN, ohľadne signalizácie čakajúcim cestujúcim na zastávke , ktorá je na znamenie / v BA oddnes všetky pre vybrané dopravné prostriedky/.
1. Ba - c) nastupovať do vozidla a vystupovať z neho iba na zastávkach alebo staniciach, keď vozidlo
stojí. Ak ide o zastávku označenú v cestovnom poriadku ako „zastávka na znamenie“3,
cestujúci, ktorý chce nastúpiť do vozidla, musí stáť na nástupišti zastávky tak, aby ho vodič
prichádzajúceho vozidla mohol vidieť; / teda môj dovetok - stojí a rukami, či nohami nič nerobí/.
2. V Tn - na zastávke musí cestujúci stáť a zdvihnutím ruky signalizuje , že chce nastúpiť do vozidla viz. Postavenie a povinnosti cestujúceho Čl. 4 , bod. 9 z Prepravného poriadku Transdev.
Samozrejme nespochybňujem ani jeden ani druhý spôsob znamenia. .
Reply on: Mike #13126:
V pohode, tam sa to dá pre frekvencie a množstvo zastávok, či cestujúcich aj oprávnene chápať. A tiež je zaujímavé, že vzťah na takýchto linkách je oveľa priateľskejší, nakoľko sa cestujúci a pracovníci dopravcu viac poznajú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.