Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #13115:
ten som bral, preto som dal po 21-vej (bez minút)...ale chápeme sa 😁
Reply on: draxter #13114:
Ahojte,
už sa určite nebudem vracať k téme nečistenia mesta , ale dávam do pozornosti stanovisko Trenčína, kedy si ho môžete samozrejme načítať aj na oficiálnej stráne Trenčína. Presne to pani hovorkyňa vystihla - to oni , nie my. Tu čítajte
Odpoved:

Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 7.2.2023

Zodpovednosť nie je na pracovníkovi mesta, za zimnú údržbu je zodpovedná spoločnosť, ktorá vyhrala verejné obstarávanie. O výsledku stretnutia zástupcov mesta a spoločnosti Begbie budeme informovať.
Tak si tu žijeme. 🤔
Reply on: draxter #13114:
Len pre upresnenie, po 21. hodine je spojenie zabezpečené spojom linky 6, o 21:01 z Rybárov na autobusovú stanicu (21:15 od SAD). Ale jasné, celkovo cez víkend večer nejde o práve konkurencieschopnú ponuku.
Aj ja som zvedavý, koľko je vyfaktúrované a zaplatené za túto zimu, veď okrem piatka to stálo za milú jarmilu...

K MHD: ukazuje sa, že večerné spojenie treba riešiť aj vo vzťahu k tomu, že celá pravobrežná časť mesta nemá cez víkend spojenie po 21:00 so zvyškom mesta. Riešením by mohlo byť spojenie eliminujúce prejazd, alebo pridaním spojov na linke 6 (čím by sa mohlo podariť aj odvoz z rýchlikov poriešiť) alebo 5 (a súčasne Juh I obslúžiť). Dajte nápady, nemám aktuálne prehľad o obehoch vozov.
Reply on: kvorka #13112:
Ahojte všetkým, i tým, ktorí mi tu dávajú svoje záporné odpovede vo vzťahu reakcií na neschopnosť dodržiavať zmluvné vzťahy o čistení mesta. Ak si rok zo svojho života odpíšu liečením po ťažkom úraze na zladovatelej prístupovej ceste ak ja, hádam aj budú inak prejavovať svoju náklonnosť k neporiadku. Dnes sa konečne začali nespokojní občania ozývať na chrumkavú zimnú údržbu viz. stránka mesta. / očakávam opäť záporné označenie tohto môjho tvrdenia, asi to robí spriaznená duša , ktorej záleží iba na kladných klamstvách /. Pokoj v duši a hlavne za naše peníze více. 😛
Reply on: pešiak #13111:
Tak za toľké lówe takto vyzerá údržba jednej z najdôležitejších ciest a jediná prístupová cesta na Juh I? Treba uvažovať o ukončení!!!!
Reply on: kvorka #13110:
Cesta k zmluve je tu :
Odpoved:

Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ, 24.12.2022

Skúšala som to znova a znova a áno, vždy keď chcem skopírovať link, stále mi to takto naskočí. Upozorním na to kolegov. Ale je to - samozrejme - na webe, ako všetky zmluvy. Tak potom teda, prosím, choďte touto cestou na mestskom webe: Samospráva - Transparentný Trenčín - Mestské organizácie - Mestské hospodárstvo a správa lesov - Zmluvy organizácie - a tam vo vyhľadávaní zadajte Begbie.
Ak pôjdeš podľa jej zadania , dostaneš sa k nej. Pozeral som túto cestu k zmluve teraz a je tam. Dátum podpisu 29.10.2021 na sumu 7.116.905,20€ Rámcová zmluva.
Reply on: pešiak #13109:
Pozri sa na stránke mesta, ani tú zmluvu neposkytli dotazujucemu, ktorý ju žiadal. Kde teda je? Je mi zle velebnosti, jdu blejt.
Pekné zasnežené ráno prajem,
tí skôr narodení, ktorí sa veľmi dobre pamätajú na kalamitky tej staršej doby sa iba pousmejú. Ba pamätám si časy mimo tohto mestečka, kedy nakydalo aj dva metre snehu a dali sa ľudkovia odhrabávať i autobusy / nebolo to tu v TN/. Ale poďme teda k tejto téme. Je tu vždy viac strán, teda správcovia ciest, tí, ktorí cesty používajú a tí, ktorí sa majú o cesty / a samozrejme i iné ,,tepny,, / starať. Súdny človek sa snaží vždy niekde popustiť, veď predsa nič sto percentne nefunguje, ale. V túto dobu , teda tú dnešnú, kedy takmer nik nemá žiadnu zodpovednosť za nič, slová a slovká vždy premôžu skutočnú pravdu. A hádam mi tu nik ani nebude oponovať, že to tak nie je. Takže, ak sa opäť premiestnite z úlohy vodiča, či cestujúceho na chodca idúceho , či vlastne sa predierajúceho cez závejky, či ľadové cesty a chodníky - spomeňte si ako sa vlastne tvorí to zabezpečenie schodnosti ciest a chodníkov. A v dobrej viere iba pripomeniem , že iba toto nie je jediným problémom . Takže za málo peňazí, veľa muziky by sme chceli. Vymysleli najmúdrejší, mysliac si , že sa dá všetko ošáliť. Nuž veru, nedá sa. Takže prvý defekt. Kontrola kontroly, teda ten kto zabezpečuje zjazdnosť ciest má kontrolovať tých , ktorým platí. Minule sa pani hovorkyňa tejto mestskej časti veľkomesta / je to prirovnanie Trenčína k skutočným veľkým mestám na svete / snažila naviesť dotazujúceho sa občana k Zmluve o údržbe, čo sa jej na druhý raz aj podarilo. Takže, ak niekto chce vidieť kto za čo zodpovedá za mesto Trenčín, nech pozrie na našu stránku mesta. Samozrejme sú tu aj iní správcovia ciest, takže aj tam sa dá nakuknúť. Za mesto si dovolím tvrdiť, že tie kontroly, resp. dôsledky kontrol sa moc nenosia. Veď proti sebe sa ťažko bojuje. A tu si dovolím priložiť aj kontrolu rozkopávok mestom. Iba samé výhovorky. Draxter niže jasne vystihol aj súčasného dopravcu, teda v počudovaní sa, že sa na to vlastne dal / MHD/. Úplný súhlas. A neodpustím si dovetok k zjazdnosti trenčianskych ciest. Práve vtedy je to ukážka stavu, o aký sa snažíme - používať MHD. Takže sneží a mrzne - vstávame kompetentní - nato vás tu platíme a očakávame, že sme iba súčasťou prírody a určite nás prekvapovať už nebude. Kúpil som si mocné rukavice, nie na ochranu pre zimou, ale na to , keď pôjdem búchať na dvere kompetentným , aby ma ruky neboleli. Poznámka pre paragrafových - je to slovná hračka hovoriaca o nahnevaných občanoch, nie je to vyhrážka pre tých , čo málo robia.
Reply on: kvorka #13107:
Ukážkovo nezvládnutý údržba ciest, na to aké bolo počasie celú zimu, by ma zaujímalo čo to mesto dosiaľ stálo.

Inak dopravcu chválim, že to aj tu na imhd dal.

PS: ja vidím ako nevyhnutnosť do budúcna večernú dopravu riešiť, lebo Zámostie nemá po 22:00 ani spoj cez víkend, Juh I tiež nie a Juh II treba ešte minimálne 22 dať aj cez víkend posledné spoje.
Reply on: Vladimír #13105:
Pred mestský úrad ste im mali skrížiť všetky klbaky, žeby sa domov nefostali naši pseudouradnici. Raz za zimu nás eso lepšie a my sa nedostaneme na Juh I? Akože jedine kopcove sídlisko a jedna z troch ulíc pre MHD nezjazdna. Čo si má človek o tomto myslieť? Nemá náhodou mesto novu firmu BEGBIE? V Bystrici neplatí táto firma riadne a ani to nerobí v skutočnosti. V TN to nerobí a ani nevie zabezpečiť. Mesto by malo okamžite zmluvu ukončiť.
Reply on: Vladimír #13105:
Ahaaa Ďakujem. Lebo tuším ani z Juhu zo Saratovskej nešla. Ešte raz ďakujem
Reply on: McDavid #13104:
Žiaľ, nie. Pre momentálnu nezjazdnosť komunikácie linka 11 jazdí len po Kyselku.
Neviete či 11-ka ide až do kubrice? Keď je takéto počasie? Ďakujem
Reply on: milan005 #13102:
Preto by som zaviedol pre niektoré poradie dlhšiu prevádzku tak, aby sme večer aj pridali spoje - Juh - stanica - Sihoť - Zámostie. Dlhodobo kritizujem, že do Zámostia sa z Juhu či Dlhých Honov nedá dostať v "a" po pol ôsmej večer. S prestupom (avšak zlým na Hasičskej, kde treba jednak zachádzku a jednak podchodom popod ulicu) ešte 20:33 a potom 21:13 povozením až na stanicu....presne ako píšeš do priemyselného parku by malo ísť niečo aj po 22:00 v "a", veď aj vozy idú parkovať za mosty nejaké (všetko asi neni v MHT ani teraz). A naozaj, Sihoť to nemá večer dobre preložené, lebo 24 musí kooperovať s 25 a tá posledným spojom s 8 ak to dobre vidím.
Reply on: draxter #13101:
Cez víkend "to ide" lepšie pretože ti jazdia linky 1, 8, 11 a 22 pri ktorých 1 a 8 sú "rovnako dlhé" a 22 je dĺžkou pol jedenástky.
Tzn. ak z Juhu vyrazia 00(11), 15(22), 30(8), 45(1) naspäť pri Gymnáziu vytvoria zasa preklad 14(8), 31(1-bola o 2 min. posúvaná), 44(22), 59(11). Takže 11 s 22 si len vymenia poradie.
Večer je teda potrebný minimálny počet vozidiel a tiež je minimum hluchých miest v turnusových obehoch.
Počas pracovných dní je to ťažšie, keď namiesto L22 jazdí ešte jedna L8 - pri L8 už takéto prehodenie nie je možné.
A do toho sa pridáva ešte účelovosť mnohých spojov ako 21:12 L17 nočná do PP, 21:25 L1 nočná do oblasti Pod sokolicami, 21:50 L8 sestričky z Dolného Šianca ktoré sa menia skôr ako o 22:00. Po 22:00 sú to zasa konce poobedných zmien. Tiež je problém nastaviť večer preklad medzi L8 a 24 ak 24 má rešpektovať konce zmien v OZ Belá.
Cez víkend je napr. návoz nočnej do oblasti Pod sokolicami a PP zanedbaný a je dané prednosť intervalu.
Reply on: milan005 #13099:
Paradoxne, a aj z prehľadu vidno, že v "a" je náväznosť lepšia na Juh než v "x".
Reply on: Michal Mazánik #13098:
nie, nerozumieme sa. Z každého vlaku má byť použiteľná MHD, preto píšem, že ak je 30 min interval, netreba nič meniť. Len vyslovene sa zamerať na koniec alebo skorý začiatok premávky. Lebo odvoz z BA pri 22 je vlastne aj návoz do ZA, alebo opačne. Lebo dnes sú vlaky, ktoré sú hojne používané a MHD pre ne/z nich nie je, tak ako som uviedol v prehľade. A preto je povinnosť MHD zabezpečiť.
Do decembrovej zmeny prichádzali rýchliky do TN od ZA "23" a od BA "32". Takže odskok predstavoval 9 min. a ak napr. L22 odchádzala "45" bolo to ideálne pre každú hodinu.
Po novom ak v nepárnej hodine prídu vlaky od BA "20", v párnej "35", od ZA v nepárnej "21" a v párnej "37" odskok je až 17 min. čo už môže byť dosť.
Ešte na Juh sa to dá vyriešiť pravidelnosťou spolu s využitím zastávky OA - L8. A bolo by nevhodné tvrdiť že večer je spojenie na Juh zlé ak uvážime že ide o interval 15 min aj počas voľných dní. To bol svojho času len sen taká hustá večerná doprava...
Saratovskú a Východnú by som neriešil pretože práve kvôli pravidelnosti je lepšie ak ide všetko do stredu sídliska pretože odtiaľ ľudia prejdú na celé sídlisko ale ísť z Východnej na Saratovskú a opačne už môže predstavovať aj 20 min pešo.
Problém je ale MČ Západ pretože ak by išla L6 alebo iná nová linka zo stanice "45-50" - párnu hodinu ideálne, ale v nepárnu už dosť dlhé čakanie. Prípoj na vlak to isté.
Ísť každú hodinu inak by narušilo vzájomné preklady/prestupy/účelovosť. Takže tam buď orientovať cestujúcich na vlak každé dve hodiny alebo jednu hodinu si pobehnú a druhú počkajú 🙂
Reply on: draxter #13092:
Veľmi nesúhlasím s prístupom, že prípoj má byť ku všetkým vlakom. Myslím si, že aj v tomto smere treba jednotlivé vlaky prioritizovať a zohľadňovať, na aké smery cestuje väčšina. Napríklad večer po 20. hodine bude počet cestujúcich smer ZA určite nie veľmi významný, za to počet ľudí prichádzajúcich z BA, TT je značný. Áno, prípoje od vlakov sú dôležité, preto som veľmi rád za zmenu, ktorá sa podarila od 22.1., ale aj tu treba myslieť na efektivitu.

Naviac, vytvárať prípoje od vlakov v mnohých prípadoch znamená rozbiť preklady spojov - obzvlášť večer smerom na Juh môže aj posun o 5 minút výrazne narušiť spoločný interval. Okrem toho, nemáme istotu, že po krátkom čase a vyhodnotení prevádzky nového GVD nepríde k ďalším zmenám a mnoho vytvorených prípojov by zrazu zaniklo.

Dlhodobým riešením by bola skôr optimalizácia MHD, zníženie počtu liniek, skrátenie intervalov a tým pádom by minimálne na Juh "vždy niečo išlo" - to si však vyžaduje financie a tým pádom politickú podporu vedenia mesta. Dôležité tiež bude sledovať, ako si počas prvých mesiacov povedie nový spoj o 23:30 (verím, že si cestujúcich postupne nachádza, ale aj tak počkajme radšej na dáta za dlhšie obdobie).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.