Vyskúšajte pripravované
VozidláAutobusy › Karosa Citybus 18MV roku 2003 zakúpila spoločnosť SAD Spišská Nová Ves pre potreby MHD kĺbový autobus Karosa Citybus 18M ako náhradu za vyraďované Ikarusy 280. Na Slovensku to bolo ešte pomerne neznáme vozidlo a tak sa stala Spišská Nová Ves spolu s Prešovom prvými mestami s vozidlami tohto typu.


Karosa Citybus 18M v stave po dodaní


Karosa Citybus 18M náter SAD


Karosa Citybus 18M náter eurobus CITY

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa Citybus 18M 411 2003 1
Spolu: 2003   1

Technické parametre

Dĺžka:17 800 mm
Šírka:2 500 mm
Výška:3 185 mm
Výška podlahy:320 mm (1. - 2. dvere)
330 mm (3. - 4. dvere)
Rázvor:5 355 mm
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:40 + 1
Počet miest na státie:116
Celkový počet miest:156 + 1
Pohotovostná hmotnosť:17 800 kg
Motor:Iveco Cursor F2BEO682C (EURO 3)
Výkon motora:213 kW / 2050 rpm
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Prevodovka:VOITH D 854.3, automatická, 4-stupňová
Pneumatiky:22.5 x 7.50

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Na nárazníky a spodné časti bočníc použili plastový materiál. Nad predné okno umiestnili veľký zasklený priestor pre transparent. Motor umiestnili nastojato v zadnej časti. Strop zvnútra obložili plastom a hliníkovým plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice štyri priestranné dvojkrídlové elektropneumaticky ovládané dvere otvárajúce sa dovnútra s blokovaním rozjazdu pri otvorených dverách.
V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER s textilným poťahom v mestskom usporiadaní, v zadnej časti ich umiestnili na vyvýšený schodík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pri druhých dverách umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík, pre uľahčenie ich nástupu umiestnili pri týchto dverách výklopnú plošinu. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien a dvomi výklopnými stropnými vetrákmi. Autobus dodali v červeno-bielom nátere s nápismi SAD Spišská Nová Ves. Informovanosť cestujúcich zabezpečuje vonkajší informačný systém od firmy EMtest.

Úpravy

Do vozidla bol inštalovaný tarifný systém EMtest - pokladňa so snímačom čipových kariet a infraport na prenos údajov. Vozidlo bolo v roku 2009 prelepené do schémy dopravcu Eurobus - City.

Prevádzka

Vozidlo od svojho zaradenia premávalo výhradne na linke 4 do Smižian.

Katalóg vozidiel

KE-057FT

  • Počet nevyradených vozidiel: 1 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
411 KE-807DBdo 2005KE-057FTod 2005

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Intosh12.12.2015 19:38 #1 Re:
Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje priestranné dvojkrídlové elektropneumaticky ovládané dvere otvárajúce sa dovnútra s blokovaním rozjazdu pri otvorených dverách.

Počet dveří je snad 4, ne?