Linkové vedenie MHD ani rozsah výkonov by sa oproti súčasnosti zmeniť nemali.
Mesto Ružomberok na prelome januára a februára tohto roka vyhlásilo opakovanú verejnú súťaž na obstaranie nového dopravcu pre MHD, keďže do prvej súťaže z jesene minulého roka sa nikto neprihlásil. Rozsah obstarávaných služieb bol rovnaký ako v pôvodnej súťaži, t. j. veľká reorganizácia liniek spojená s redukciou výkonov.
Približne dva týždne pred konečným termínom na predkladanie ponúk (predĺženým o 4 dni kvôli neskorému zverejneniu súťažných podkladov) obstarávateľ dňa 17. feburára 2025 zverejnil bez bližšieho vysvetlenia aktualizované cestovné poriadky, ktoré sú zásadné pre rozsah zákazky. Zverejnené cestovné poriadky sú však prakticky rovnaké ako tie, ktoré platia od leta 2024, čo sa týka vedenia liniek MHD aj rozsahu výkonov (520 526 km/rok). Znamenalo by to upustenie od pôvodne plánovanej reorganizácie MHD a pravdepodobne aj ďalšej redukcie výkonov (mesto v súťaži neuvádza presný objem plánovaných kilometrov, tie si musí každý vypočítať z cestovných poriadkov, no z predpokladanej hodnoty zákazky sa dá očakávať redukcia výkonov).
Doplnené: Obstarávateľ ani v odpovediach uchádzačom ku zmene cestovných poriadkov bližšie vysvetlenie tejto zmeny neposkytol. Očakáva však, že vďaka tomu dostane výhodnejšie a lepšie ponuky, pričom starostlivo zhodnotil a posúdil svoje potreby a možnosti.
Súčasný dopravca jazdí podľa týchto cestovných poriadkov ešte stále za veľmi výhodnú cenu 2,39 €/km. Ročné náklady tak predstavujú aktuálne 1,24 mil. €/rok, čo je podstatne viac, než predpokladá mesto pri obstarávaní nového dopravcu. V posledných slovenských súťažiach na obstaranie dopravcov pre MHD vysúťažená cena za jeden kilometer začína na úrovni približne o 1 € vyššie, než akú má mesto Ružomberok v súčasnosti. Dopravca Blaguss aktuálne vypravuje v špičke pracovného dňa do premávky 10 autobusov. Mesto v súťaži predpokladá počet 8 vozidiel + 1 záložné, no zdôrazňuje, že potrebný počet si stanoví sám dopravca.