Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yymasakr #316:
Dobrý postreh, v prípade CP z roku 2002 však na zastávke Baničné otočka občasne končia dve linky a to L3 a L4, v prípade L3 spoje tu končiace prichádzajú od zastávky Do Baničného rázcestie a naspäť premávajú opäť cez túto zastávku, kde sa teda autobus otáčal? Možno pri nákupnom stredisku v centre sídliska? Ťažko povedať. V prípade L4 spoje prichádzajúce na zastávku Baničné otočka obsluhujú ako poslednú zastávku Plavisko, Dr. Hulej, mohli teda robiť spomínaný okruh sídliskom pričom spoje v opačnom smere už jazdili cez zastávku Karola Sidora Novák (č. 69) čo podporuje neskorší už opísaný vývoj...
Reply on: samkoh #315:
Ku koncu prevádzky tohto systému sa otáčalo prejazdom ulicou. Teraz budem čerpať z CP platného pre rok 2020. Spoje linky č. 1 začínajúce na zastávke I. Houdeka majú prvú nácestnú zastávku K. Sidora 69. Spoje l.č. 2 majú poslednú nácestnú zastávku Baničné,,kostol. Spoje l.č. 3 to majú rovnako (samozrejme nie tie, kt. mali konečnú na MNV). Podľa tohto by teda nebolo o čom uvažovať, je to jasné. Ale teraz CP z r. 2004. Linky 1 a 3 sú na tom rovnako, avšak linka č. 2 má pri spoji končiacom v Baničnom poslednú nácestnú zastávku Do Baničného, rázc. Odtiaľ má na zastávku I. Houdeka jazdnú dobu 2 minúty (v tej dobe taký spoj bol iba jeden, posledný večerný). Pravdepodobne to tak urobili kvôli tomu, že voz išiel už na garáž, teda prišiel do ulice zo severu, a už služobne pokračoval na Roveň. Ale tá jazdná doba sa mi zdá dlhá. Ja mám CP z r. 2004, a potom až 2013. Ten novší nemám zdigitalizovaný, to Vám teraz nepoviem, až keď prídem domov. Možno ma niekto vyvedie z omylu. Ináč, existovala táto zastávka pred zavedením tohoto systému? Ja sa na ňu nepamätám...
nemohlo sa teoreticky otáčať na tom trojuholníku v križovatke s ulicu Do Baničného? Ak tam prichádzali autobusy od juhu...
Reply on: davidmik555 #313:
Označník bol na severo-západnom rohu pozemku domu I. Houdeka 1
Reply on: yymasakr #312:
Mňa tiež napadol variant otáčania sa pozdĺž Revúcej, avšak neviem sa dopátrať k lokalizácii samotnej zastávky...
Reply on: davidmik555 #309:
Zastávku ako takú podľa polohy označníka Vám lokalizujem. Záhadou mi je slovo otočka. Neviem či bola niekedy v inej polohe, a či tam aj reálne bola obracačka. Za mojich čias sa tam obracalo prejazdom tou ulicou v smere toku Revúcej. Môžem to pozrieť v cestovnom poriadku r. 2004, podľa nácestných zastávok. Žiaľ, v dobe keď som sa mal ešte koho opýtať ma to nezaujímalo...
Reply on: S499.1023 #310:
Lokalita je síce nahodená ako otočka, ale jedná sa v starom systéme o zastávku Baničné, kostol...
Obraciam sa sem s malou prosbou, vie niekto presne lokalizovať starú Arrivácku zastávku Baničné, I. Houdeka otočka??
V sobotu 15.2. som využil ranný víkendový spoj na Podsuchú, ktorý bol majoritne po Biely Potok (bývalý Kovostav) slušne vyťažený, apropo na Nižné Matejkové išiel jeden cestujúci, na Podsuchú tiež jeden, mesto MHD do tejto oblasti plánuje s novou zmluvou zrušiť, čo by sa dalo logicky odôvodniť (využiteľnosť + obsluha spojmi PAD), škodu však vidím v zrušení víkendovej premávky L4 na Belan...
Reply on: Matej M #306:
Akurát že Uhorské Hradisko prezentuje zlepšenie a Rosenberg by musel prezentovať zhoršenie a to sa ťažšie predáva 😃.
Reply on: S499.1023 #305:
Heh. Nuž, že ak by informovanie o výhodách novej koncepcie bolo takto otvorene a polopatisticky prezentované, tak si (citeľne) viac občanov uvedomí jej výhody.
Reply on: Matej M #304:
A čo to má s Ružomberkom?
Informovanie mesta Uherské Hradiště o reforme (a navýšení vozkm) MHD: https://idzk.info/poulicka/

...
Reply on: Borristok #302:
Odporúčam kontaktovať dopravcu:
https://imhd.sk/rk/doc/sk/20241/20241
Dobrý deň stratil som školský ruksak v mhd , čierny , značky nike prosim ak ho najdete kontaktujte ma čo najskôr (0910291526)
Reply on: davidmik555 #300:
Premávajú už v RK hybridné Citara ex. Viedeň?
Niekoľko postrehov zo sledovania pomerov v MHD RK za posledné 3 mesiace, mal som možnosť z dlhodobejšieho hľadiska spoznať miestny systém pod taktovkou Blagussu a vidím nasledovné pozitíva či negatíva :
1. 👍 nastavený interval a takt spojov považujem za dostatočný, dokonca na mesto takejto veľkosti aj nadštandardný napriek redukcii spojov, ktorá prebehla začiatkom leta (stále je to oproti časom Arrivy luxus)
2. 👍 nadväznosť liniek (L3 -> L2 -> L1 a naopak) naozaj funguje /respektíve pekne fungovala v letnom režime/ a MHD sa dá využívať vcelku efektívne na celom území mesta, len si ju treba trošku preštudovať...
3. 👍 vozidlový park je na pomery slovenských MHD na slušnej úrovni, zamrzia snáď len stále premávajúce Setry, ktoré sa do tohto systému MHD vôbec nehodia, taktiež informačný systém (či už zastávkové CP alebo hlásenie zastávok vo vozidlách) je na dobrej úrovni...

1. 👎 stále ostávajú v meste časti, ktorých dopravná obslužnosť je či už mizivá alebo v podstate nulová, za najhoršie pritom považujem z dlhodobého pozorovania nasledovné časti mesta -> sídlisko Satelity (zastávka Obvodová a ostatné ulice obsluhované v minulosti Citybusom), ulica Karola Sidora (doprava obmedzená po nástupe Blagussu), Supra vily až Celulózka (sem tiež MHD nezavíta od nástupu Blagussu), koncové časti sídliska Baničné a v neposlednom rade Vlkolínec (obsluhovaný v minulosti neefektívnou Citybusovou linkou)...
2. 👎 značne nevyvážená vyťaženosť spojov spôsobuje mestu jednoznačne najväčšie finančné ťažkosti, zatiaľ čo na linkách 2 a 3 je vyťaženosť spojov vcelku slušná zväčša po celý týždeň, linky číslo 1, 4 a 6 sú vyťažené naozaj málo a bolo by pri nich vhodné zvážiť buď redukciu spojov alebo využitie vozidiel s menšou kapacitou, čerešničkou na torte je potom linka číslo 5 premávajúca poza Váh do Hrabova, jej potenciál je akurát tak na vozenie vzduchu...
3. 👎 bolo by pekné veriť cestujúcej verejnosti v tom, že si zakupuje CL poctivo, no je do značnej miery otázne či každý druhý cestujúci nejazdí spojmi MHD RK jednoducho povedané na čierno, systém s dopravnou mobilnou aplikáciou takýmto praktikám skôr nahráva ako ich redukuje...
4. 👎 nesúlad a značný chaos medzi zastávkami MHD a PAL, jednak sa zastávky často volajú inak v systéme MHD (Blaguss) ako v systéme PAL (Arriva), navyše sú na niektorých zastávkach aj tri označníky a človek sa v nich nejde vyznať, zastávku Hrboltová, ČOV som dokonca našiel (respektíve nenašiel) neoznačenú...

Na záver príspevku len podotknem, že ak bude chcieť Ružomberok MHD aj naďalej udržiavať v dobrej forme mal by zvažovať nákup minibusov alebo midibusov, tie by úplne postačovali na linky do Hrabova, na Hrboltovú, na Biely Potok alebo eventuálne aj do Vlkolínca, predstaviť si ich tiež viem na zabezpečenie dopravnej obslužnosti v rámci centra mesta (Satelity, Kalvária, Karola Sidora, Plavisko, Mestský úrad...) 🙂

Zúfalá Osoba

Kde je autobus 13:05 zo scota Viatora?
V BA na dvore stoja Citara Hybrid pôvodom z Viedne,cca 5 ročne.
Žeby pre RK na posledny rok?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.